Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Ekoenergetyka: Wdraża najnowszą technologię w branży e-mobility

    Ekoenergetyka: Wdraża najnowszą technologię w branży e-mobility

    2 października, 2023
    Aktualności, Elektromobilność

    Ekoenergetyka, światowy lider w dziedzinie rozwiązań infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, na tegorocznym Kongresie Nowej Mobilności zaprezentowała przełomową technologię „Plug & Charge”. Na polskim rynku będzie to pierwsze rozwiązanie na hubach szybkiego ładowania.

    Ekoenergetyka: Wdraża najnowszą technologię w branży e-mobility

    Technologia „Plug & Charge” ma zrewolucjonizować proces ładowania pojazdów elektrycznych, oferując właścicielom pojazdów płynne i bezpieczne transakcje. To innowacyjne rozwiązanie eliminuje potrzebę korzystania z wielu aplikacji, kart RFID lub płatności kartą kredytową, dzięki czemu ładowanie pojazdów elektrycznych jest tak proste, jak podłączenie i odjechanie.

    Tym bardziej jest to ważne dla rynku europejskiego w związku z wdrożeniem regulacji AFIR. To unijne rozporządzenie zastępujące dyrektywę ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych i zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Dla rynku jest to ważny sygnał, bo nowe przepisy wejdą w życie już w kwietniu 2024 r., a Polska ma coraz mniej czasu na wdrożenie niezbędnych zmian prawnych w tym także dostępność do infrastruktury ładowania i bezpośrednie płatności.

    Ekoenergetyka: Wdraża najnowszą technologię w branży e-mobility

    Ekoenergetyka-Polska wdrożyła softwarowe rozwiązania Plug & Charge opierające się na standardzie ISO 15118, a dostępność tej funkcji w produktach Ekoenergetyka jest wynikiem wieloletnich prac i testów. Prace nad ta technologią rozpoczęły się w 2020 roku, przy kooperacji z globalną organizacją CharIN. Już rok później potwierdzono w praktyce, podczas CharIN Testival, pierwsze testy z producentami samochodów, a w 2022 roku zakończono kompleksowe testy z producentami pojazdów.

    Eksperci z Ekoenergetyka-Polska w 2022 przeprowadzili testy i komunikację z samochodem ciężarowym eActros z Daimler Truck AG. W tym samym roku uruchomiono pierwszą stację ładowania w pełni obsługiwaną przez przez Plug&Charge dla IONITY – jednego z najważniejszych operatorów sieci ładowania w Europie.

    Jak to działa w praktyce?

    Rozliczanie ładowania samochodu elektrycznego może być dużo prostsze od tankowania. Po latach zapowiedzi producentów samochodów i operatorów stacji ładowania wdrażają technologię Plug&Charge. Całe ładowanie zostanie zainicjowane automatycznie, a rozliczenie zostanie doliczone do faktury u dostawcy usług ładowania. – Plug&Charge to ten rodzaj technologii, która przypomina magię. Proces jest technologicznie dość skomplikowany, ale ukryty przed klientem. Wszystko dzieje się automatycznie, sprawiając, że korzystanie z ładowarek staje się niezwykle intuicyjne i proste – mówi Michał Małecki, dyrektor Biura Rozwoju Oprogramowania w Ekoenergetyka Polska S.A.

    Niezwykle istotnym elementem, który wymaga podkreślenia, jest zapewnienie kompleksowego cyberbezpieczeństwa całego procesu oraz ochrona danych wrażliwych klientów. W miarę rozwoju branży elektromobilnej, zagadnienie bezpieczeństwa cybernetycznego nabiera coraz większego znaczenia i staje się nieodzownym aspektem.

    Ekoenergetyka: Wdraża najnowszą technologię w branży e-mobility

    W dzisiejszym świecie motoryzacji adaptacja do nowych technologii staje się kluczowym elementem komfortu i wygody kierowcy. Niemal wszystkie nowe modele samochodów już teraz przygotowane są do korzystania z unikalnych kluczy cyfrowych, które zapewniają dostęp do usług ładowania pojazdów elektrycznych. Warto przyjrzeć się, jak to działa.

    W Polsce Plug & Charge będzie można już wkrótce używać na ultraszybkich hubach EKOEN. To rozwiązanie również ma zastosowanie w infrastrukturach zamkniętych, takich jak depo autobusowe. Obecnie za zajezdniach nie ma takich rozwiązań, a w przyszłości przy zwiększeniu skali zeroemisyjnych flot może zrewolucjonizować podejście do codziennej eksploatacji. – Ekoen jest pierwszym Polskim operatorem, który umożliwi ładowanie pojazdów elektrycznych w standardzie Plug&Charge na swoich wielostanowiskowych hubach ultraszybkiego ładowania. Do końca bieżącego roku planuje uruchomić łącznie 7 hubów o całkowitej mocy blisko 10 MW – dodaje Tomasz Siedlecki, dyrektor EKOEN.

    Plug & Charge działa w ekosystemie, który łączy operatorów sieci ładowania, producentów oprogramowania i instytucje certyfikujące, takie jak Hubject. Hubject upraszcza proces ładowania pojazdów elektrycznych poprzez swoją platformę eRoaming, zwana intercharge, która łączy operatorów punktów ładowania (CPO) i dostawców usług eMobility (EMP), umożliwiając ujednolicony, niezależny od sieci dostęp do infrastruktury ładowania. – Jednym z kluczowych elementów usług oferowanych przez Hubject jest Plug&Charge. Oznacza to, że każdemu pojazdowi elektrycznemu przypisywany jest unikalny certyfikat, który służy do zapewnienia bezpiecznej komunikacji w ekosystemie pojazdów elektrycznych – wyjaśniał na scenie Kongresu Nowej Mobilności Steffen Rhinow, dyrektor Plug&Charge Hubject. – Kiedy właściciel pojazdu chce naładować swój pojazd elektryczny, może użyć tego certyfikatu, aby zidentyfikować się w systemie i wykonać sesję ładowania. Warto zauważyć, że Hubject miał również znaczący wpływ na wzrost akceptacji pojazdów elektrycznych na rynku, przyczyniając się do rozwoju infrastruktury ładowania i usprawniając proces korzystania z pojazdów elektrycznych. W ten sposób firma odegrała ważną rolę w przyspieszeniu przejścia na bardziej zrównoważone i przyjazne dla środowiska formy transportu.

    (s), fot. Ekoenergetyka

    Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!

    Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!

    Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]

    Czytaj więcej… Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!Continue

    Fliegl: Lekkie do stalowych kręgów

    Fliegl: Lekkie do stalowych kręgów

    Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]

    Czytaj więcej… Fliegl: Lekkie do stalowych kręgówContinue

    Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!

    Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!

    Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]

    Czytaj więcej… Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!Continue

    Tagi : stacje ładowania pradem
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – listopad 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,72
    Pb95
    6,07
    ON
    6,14
    LPG
    3,03
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,44
    USD/PLN
    4,20
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,13
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone