Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
12 lutego w siedzibie EWT Automotive (dealera Mercedes-Benz Trucks) w Ołtarzewie odbyło się przekazanie demonstracyjnego modelu eActros 300 Tractor do pierwszego testu klienta. Przez dwa tygodnie firma MEXEM będzie testować, jak najlepiej wykorzystać potencjał elektrycznego Mercedesa.
– To pierwsza elektryczna ciężarówka, którą będziemy testować, choć oczywiście wybór marki nie jest przypadkowy, bo w naszej flocie Mercedesy, w tym najnowszy model Actrosa, stanowią większość – mówi Michał Niewiadomski, kierownik spedycji krajowej MEXEM. – Zdecydowaliśmy się przetestować eActrosa z jednej strony ze względu na to, że szukamy bardziej ekologicznych rozwiązań, a z drugiej zachęciły nas do tego liczne zapytania naszych klientów. Widzimy wyraźnie spore zainteresowanie włączeniem do obsługi – tam, gdzie to możliwe – pojazdów z napędem elektrycznym.
eActros 300 Tractor w ramach testu będzie przewoził wyprodukowany towar z fabryki jednego z klientów MEXEMu do magazynu firmy. Trasa, licząca w sumie ok. 80 km, będzie prowadziła w dużym stopniu przez Warszawę.
– Przede wszystkim chcemy sprawdzić realny zasięg tego pojazdu. Planujemy wykonywać w ciągu doby trzy takie kursy – mówi Michał Niewiadomski. – W jedną stronę obciążenie wyniesie między 8 a 12 ton, w drodze powrotnej pojazd w większości przypadków będzie jechał bez ładunku. Trasa, którą jeździmy, jest zwykle dość mocno zakorkowana, tak więc czas przejazdu z pewnością będzie różny, podobnie jak zużycie energii. Dla lepszego zweryfikowania rezultatów w trakcie testu eActrosem będzie jeździło na zmianę dwóch naszych doświadczonych kierowców.
Zanim demonstracyjny eActros 300 Tractor wyruszył do pracy w firmie MEXEM, kierowcy zostali przeszkoleni z obsługi pojazdu przez Truck Experta EWT Automotive.
– To niezbędne w przypadku pojazdu elektrycznego – podkreśla Tomasz Markiewicz, Truck Expert EWT Automotive. – Kierowcy muszą wiedzieć, w jaki sposób używać tej technologii: po pierwsze ze względów bezpieczeństwa, a po drugie dla efektywnej eksploatacji, np. nauczyć się korzystać z rekuperacji. Istotny jest także sposób ładowania: stan baterii nie powinien spadać poniżej 20 proc. ani przekraczać 80 proc. poziomu naładowania – w tym przedziale akumulator wysokiego napięcia pracuje najefektywniej.
– Jesteśmy bardzo ciekawi wyników testu – chcemy sprawdzić, w jaki sposób moglibyśmy użytkować eActrosa z korzyścią dla klientów i środowiska, a także zobaczyć, jakie oszczędności może on przynieść firmie – mówi Michał Niewiadomski. – Elektromobilność to nowy rozdział w transporcie i cieszymy się, że EWT Automotive umożliwia nam stawianie pierwszych kroków w tej dziedzinie.
(CYPH)
Fot. EWT Automotive
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 60