DUNLOP: Nowa opona SP247 do naczep – wysokie osiągi i niski koszt na kilometr
Dunlop wprowadza SP247, nową oponę do naczep, która oferuje flotom zwiększone osiągi w każdych warunkach pogodowych, długie przebiegi oraz niski koszt w przeliczeniu na kilometr.
Ogumienie typu SP247 charakteryzuje się wszechstronnością we wszystkich zastosowaniach, w tym w transporcie długodystansowym i regionalnym, jak również w miejskich i trudnych warunkach drogowych. Nowa linia zastępuje dotychczasową oponę Dunlop SP246.
– Nowa linia produktów oferuje doskonałą zimową trakcję bez uszczerbku dla innych kryteriów osiągów. Jest ona w pełni zgodna z najbardziej rygorystycznymi, europejskimi przepisami dotyczącymi opon zimowych, które wymagają stosowania ogumienia z oznaczeniem 3PMSF – powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych w Europie.
Solidna konstrukcja
Dunlop SP247 charakteryzuje się solidną konstrukcją z 5 lub 6 żebrami. Najnowsze rozwiązania techniczne obejmują mocną i trwałą konstrukcję karkasu, głębokie lamele oraz efektywną paliwo mieszankę bieżnika, która jest bardzo odporna na ścieranie. Wszystkie rozmiary opon można poddać regeneracji.
Rozmiar |
Indeks nośności/ prędkości 1 |
Indeks nośności/ prędkości 2 |
|
Opór toczenia |
Przyczepność na mokrej nawierzchni |
Hałas |
Ilość żeber |
435/50 R 19.5 |
160 J |
|
|
B |
B |
)) |
6-żebrowa |
385/65 R 22.5 |
164 K |
158 L |
HL |
C |
B |
)) |
5-żebrowa |
385/55 R 22.5 |
160 K |
158 L |
|
* |
* |
* |
6-żebrowa |
(*)Europejskie klasy oznakowania opon nie są jeszcze dostępne.
Zoptymalizowany układ żeber zapewnia równomierny rozkład nacisku i wytrzymałość barku. Lamele w profilu bieżnika sięgają aż do 2/3 pełnej głębokości bieżnika, a więc poza pięćdziesięcioprocentowy próg zużycia. Tworząc dodatkowe krawędzie wgryzające, zazębiają się z nawierzchnią drogi, zapewniając zoptymalizowaną przyczepność, która utrzymuje się do późnego etapu eksploatacji opony. Dłuższa żywotność i przebiegi są możliwe dodatkowo dzięki właściwościom nowego produktu w zakresie odporności na uszkodzenia i zużycie.
Skład chemiczny i sieć polimerów w mieszance bieżnika dają niższy opór toczenia opony i przyczyniają się do zmniejszenia zużycia energii i paliwa.
Na każde warunki
Nowa naczepowa opona Dunlop SP247 zapewnia większe możliwości w każdych warunkach pogodowych – wszystkie rozmiary są oznaczone symbolami M+S i 3PMSF. Oznacza to, że produkty spełniają najbardziej rygorystyczne wymagania przepisów UE, bez kompromisów w innych kluczowych aspektach osiągów, takich jak krótka droga hamowania, lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni przez cały okres eksploatacji, opór toczenia czy przebieg.
Progresywne przepisy dotyczące opon zimowych w Europie, oprócz osi prowadzącej i napędowej ciągnika, wymagają stosowania produktów z oznaczeniem 3PMSF na osiach naczep. Floty działające w całej Europie są szczególnie zainteresowane montażem opon z oznaczeniem 3PMSF, ponieważ w ten sposób spełniają lokalne wymogi prawne.
(s)
Fot. Dunlop
Views: 5