Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DROGI: Rozbudowa autostrady A2 coraz bliżej. Osiem firm chce wykonać projekt

    DROGI: Rozbudowa autostrady A2 coraz bliżej. Osiem firm chce wykonać projekt

    4 kwietnia, 2023
    Aktualności, Drogi, Prawo

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty złożone na rozbudowę autostrady A2 między Łodzią i Warszawą o dodatkowe pasy ruchu. Zgłosiło się osiem firm, z których tylko jedna przekroczyła kosztorys inwestorski. Rozpoczęcie robót planowane jest na jesień 2026 roku.

    DROGI: Rozbudowa autostrady A2 coraz bliżej. Osiem firm chce wykonać projekt

    Od powstania autostrady A2 minęło niespełna 11 lat, jednak okazała się ona jednym z najbardziej obciążonych ruchem szlaków komunikacyjnych w Polsce. Jak pokazały dane z dwóch ostatnich Generalnych Pomiarów Ruchu przeprowadzonych w 2015 r. i łącznie w latach 2020 i 2021 liczba pojazdów na dobę wzrosła o średnio 29 proc. 

    Rozbudowa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą będzie jednym z najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych zadań, wymagających uwzględnienia szeregu warunków. Przez cały czas trwania budowy, dla każdego z kierunków: tak w stronę Warszawy, jak i Poznania mają być dostępne po dwa pasy ruchu! To absolutnie konieczne, aby przejazd między stolicą a centrum kraju odbywał się bez poważniejszych zakłóceń. Wymusi to opracowanie i wdrożenie skomplikowanej czasowej organizacji ruchu, która zapewni skuteczny  przejazd pojazdów.

    Najtańsza oferta opiewa na kwotę 22,8 mln, a najdroższa na 58,4 mln zł. Oznacza to, że siedem ofert mieści się w kwocie przeznaczonej przez GDDKiA na realizację zadania, a jedna ją przekracza. Oferty będą teraz badane i w drugiej połowie roku powinniśmy poznać wykonawcę.

    Różnice w poziomie cen złożonych ofert, od najtańszej do najdroższej, sięgają aż 256 proc.! Może to wynikać z opisywanego uprzednio, bardzo skomplikowanego procesu przygotowania inwestycji. Aby wybrać najkorzystniejszą z ofert, wymaga dokładnego i starannego ich sprawdzenia.

    DROGI: Rozbudowa autostrady A2 coraz bliżej. Osiem firm chce wykonać projekt

    Lista ofert

    1. Europrojekt Gdańsk S.A – 22.839.224,25 zł

    2. DATABAUT Sp. z o.o. – 25.473.300,00 zł

    3. Transprojekt Gdański Sp. z o.o. – 25.768.500,00 zł

    4. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. – 28.278.130,50 zł

    5. IVIA S.A – 33.898.800,00 zł

    6. Dar Al.- Handasah Consultants – 38.724.867,36 zł

    7. Mosty Katowice – 45.936.502,50 zł

    8. Trakt Sp. z o.o. Sp. k. – 58.421.986,50 zł

    Czy rozbudowa jest potrzebna?

    Inwestycja jest konieczna za sprawą stałego wzrostu natężenia ruchu i spodziewanego jeszcze większego, związanego z dojazdami do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dane z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu pokazały, że pomiędzy węzłami Łódź Północ i Skierniewice średnio na dobę przejeżdża ok. 50-53 tys. pojazdów, a pomiędzy węzłami Pruszków i Konotopa ponad 93 tys.

    Przygotowania już ruszyły

    Zarówno dla województwa łódzkiego i mazowieckiego zostały już opracowane zostały elementy koncepcji programowej dla poszerzenia autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu na długości ok. 89 kilometrów. Między węzłami Łódź Północ i Pruszków autostrada będzie miała trzy pasy ruchu, a dalej do węzła Konotopa – cztery pasy ruchu na każdej z jezdni.

    Jak prowadzona będzie inwestycja?

    Przedsięwzięcie będzie realizowane w systemie tradycyjnym, najpierw zostanie przygotowany projekt, a następnie ogłoszony przetarg na budowę. Rozbudowa będzie prowadzona przy zachowaniu ruchu na autostradzie. Jej efektem będzie nie tylko dodatkowy pas ruchu, ale też m.in. modernizacja oświetlenia z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii.

    (GDDKiA), fot. GDDKiA

    Tagi : autostrady
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda