Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DROGI: Obwodnica Bydgoszczy otwarta!

    DROGI: Obwodnica Bydgoszczy otwarta!

    31 grudnia, 2020
    Aktualności, Drogi

    Od 31 grudnia kierowcy będą mogli korzystać z zachodniej części obwodnicy Bydgoszczy w ciągu drogi ekspresowej S5. Udostępniony zostanie do ruchu 13,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej między węzłami Bydgoszcz Opławiec i Bydgoszcz Błonie, wraz z kolejnymi dwoma węzłami Bydgoszcz Zachód i Bydgoszcz Miedzyń. Tym samym obwodnica Bydgoszczy zyska pełną funkcjonalność i przejmie ruch tranzytowy, szczególnie relacji Poznań – Gdańsk.

    DROGI: Obwodnica Bydgoszczy otwarta, Truckslog.pl

    Obwodnica Bydgoszczy omija miasto od zachodu, północy i południa, tworząc ponad 36-kilometrową trasę okrążającą miasto wraz z terenami powiatu bydgoskiego.  

    • Od 31 grudnia kierowcy mogą korzystać już z ponad 36 km obwodnicy Bydgoszczy na trasie od węzła Bydgoszcz Północ, przez węzły Maksymilianowo, Bydgoszcz Opławiec, Bydgoszcz Zachód, Bydgoszcz Miedzyń, Bydgoszcz Błonie, kończąc na węźle Bydgoszcz Południe. 
    • W 2020 roku do ruchu oddanych zostało prawie 33 km drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko-pomorskim 

    • Droga ekspresowa S5 budowana w województwie kujawsko-pomorskim spinać będzie cztery aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk 

    Oddawany do użytku kierowcom odcinek S5 jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę z rezerwą na trzeci. Na trasie powstały liczne obiekty inżynierskie, w tym trzy przejścia dla zwierząt oraz dwa węzły drogowe:  Bydgoszcz Zachód w Pawłówku oraz Bydgoszcz Miedzyń w Lisim Ogonie. Zrealizowano też przebudowę istniejącej sieci drogowej oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i oświetlenia drogowego. Wykonane zostały urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne. Według prognoz nowo powstałą drogę może przejeżdżać w najbliższych latach ponad 20 tyś. pojazdów na dobę. Prace wykończeniowe na obwodnicy potrwają jeszcze do wiosny 2021 r. 

    Łączna wartość inwestycji – budowy drogi ekspresowej S5 na czterech odcinkach z Nowych Marz do węzła Bydgoszcz Błonie wynosi ponad 2 mld zł. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to nieco ponad 1 mld zł. Wartość kontraktu dla odcinka obwodnicy Bydgoszczy pomiędzy węzłami Bydgoszcz Opławiec i Bydgoszcz Błonie to ponad 328 mln zł.

    – Unia Europejska od momentu swego powstania wspiera rozwój infrastruktury transportowej. Polska jest jednym z krajów, który skorzystał na tym najbardziej. Budowa S5, wpisująca się w transeuropejską sieć transportową TEN-T, od dawna była jedną z priorytetowych inwestycji Unii Europejskiej w Polsce. Część tej trasy, na odcinkach wielkopolskim i dolnośląskim, zbudowano w poprzedniej perspektywie finansowej (2007-2013) z unijnym dofinansowaniem wynoszącym prawie 2 miliardy złotych. Kolejnych pięć  długich odcinków domykających szlak od Wrocławia do Nowych Marz, włączając dzisiaj otwierany, jest także realizowanych przy współudziale środków europejskich w łącznej kwocie ponad 4 miliardów złotych – powiedział Christopher Todd – dyrektor wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej.

    Trwa budowa pozostałych trzech odcinków drogi ekspresowej S5, na których konieczny był wybór nowych wykonawców. Odcinek Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ o długości blisko 10 km powstaje planowo, a termin jego ukończenia to IV kwartał 2021 r. Odcinki Nowe Marzy – Świecie Południe oraz Świecie Południe – Bydgoszcz Północ przeszły w ostatnich tygodniach kilka zmian organizacji ruchu w związku z postępami prac. Łączna długość obu odcinków relacji Nowe Marzy – Bydgoszcz Północ to ponad 45 km, a ich ukończenie jest planowane na III kwartał 2022 r. 

    Bydgoszcz była dotychczas miastem szczególnie obciążonym ruchem tranzytowym, na który nakładał się ruch lokalny. Oddając zachodnią część obejścia miasta, łączymy w całość obwodnicę Bydgoszczy, która wyprowadza ruch tranzytowy z centrum, szczególnie relacji Poznań – Gdańsk. Ósme co do wielkości miasto w Polsce, dzięki inwestycjom na sieci dróg krajowych, będzie mogło jeszcze bardziej wykorzystać swoją lokalizację rozwijając infrastrukturę logistyczną. Droga ekspresowa S5 zbliża Bydgoszcz do autostrady A1, a w stronę Wielkopolski do autostrady A2. 

    (CYPH)
    Fot. GDDKiA

    Tagi : drogi, obwodnica, S5
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone