Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DROGI: Drogą ekspresową S19 połączyła Lublin i Rzeszów

    DROGI: Drogą ekspresową S19 połączyła Lublin i Rzeszów

    23 maja, 2022
    Aktualności, Drogi

    Ostatni fragment szlaku Via Carpatia między Lublinem a Rzeszowem został oddany do użytku. 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem połączył stolice obu województw.

    Ciężarówki i Logistyka - DROGI, Drogą ekspresową S19 połączyła Lublin i Rzeszów
     

    W 2012 r. drogowcy oddali do użytku odcinek S19 od autostrady A4 do Stobiernej, a w 2017 r. dalej do węzła Sokołów Małopolski Północ. Budowa została podzielona na dwanaście odcinków o łącznej długości ok. 130 km, z czego sześć (ok. 75 km) powstało w woj. lubelskim. Jako pierwszy, w czerwcu 2021 r. oddalino odcinek od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie. W październiku i grudniu 2021 roku nadeszła kolej na dziewięć kolejnych fragmentów Via Carpatii w woj. lubelskim i podkarpackim. To łącznie blisko 92 km, które znacząco skróciły czas przejazdu. Kierowcy otrzymali do dyspozycji odcinki pomiędzy węzłami: Lublin Węglin – Niedrzwica Duża, Kraśnik Północ – Zdziary oraz Rudnik nad Sanem – Sokołów Małopolski.

    Przed tegorocznym weekendem majowym GDDKiA udostępniła odcinek z mostem na Sanie, Zdziary – Rudnik nad Sanem. Teraz oddano do ruchu ostatni element trasy S19 Lublin – Rzeszów, czyli ok. 20 km między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem.

    Dzięki temu podróż samochodem pomiędzy granicami Lublina i Rzeszowa będzie bezpieczniejsza, bardziej komfortowa i skróci się do ok. 90 minut. Przed rozpoczęciem budowy S19 podróż ta, przy zwiększonym ruchu, trwała nawet dwukrotnie dłużej. Teraz kierowcy z woj. lubelskiego szybciej dotrą do autostrady A4, a dalej do Krakowa czy Katowic. Mniej czasu zajmie też przejazd trasą z Rzeszowa do Warszawy poprzez S19 i S17, która przejmie ruch z obecnej DK9 i S7.

    Oddany dziś do użytku odcinek S19 jest najdłuższy spośród sześciu budowanych w woj. lubelskim. W ramach inwestycji powstało m.in. 17 obiektów inżynierskich, w tym 12 wiaduktów, dwa przejścia dla dużych zwierząt, most i dwie kładki. Na tym odcinku wykonano ok. 1,4 mln m³ wykopów, czyli odpowiednik ok. 400 basenów olimpijskich. Materiał użyty do nasypów, o objętości ok. 1,2 mln m³, pozwoliłby wypełnić niemal w połowie piramidę Cheopsa. Łącznie na odcinku ułożono ok. 2,25 mln m² masy bitumicznej, co zakryłoby powierzchnię ok. 315 boisk piłkarskich. Do budowy obiektów mostowych wykorzystano 2,5 tys. ton stali (jedną czwartą materiału wykorzystanego do budowy wieży Eiffla) i ok. 23 tys. m³ betonu (wypełniłby sześć basenów olimpijskich).

    Ciężarówki i Logistyka - DROGI, Drogą ekspresową S19 połączyła Lublin i Rzeszów

    Trasa S19 pomiędzy Lublinem i Rzeszowem

    Wycinek międzynarodowego szlaku Via Carpatia pomiędzy stolicami województw lubelskiego i podkarpackiego prowadzi od węzła Lublin Węglin na południe w kierunku Sokołowa Małopolskiego. Tam łączy się z oddanym do ruchu w 2017 roku odcinkiem Sokołów Małopolski – Stobierna i dalej z funkcjonującym od 2012 roku odcinkiem Stobierna – Rzeszów Wschód na przecięciu z autostradą A4. Wybudowana dwujezdniowa droga ekspresowa, o nawierzchni bitumicznej, od węzła Lublin Węglin początkowo biegnie wzdłuż starej drogi krajowej nr 19, a potem na wschód od niej, omijając Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Wilkołaz.

    Następnie przechodzi na zachodnią stronę starej krajówki i przed Kraśnikiem wraca na jej wschodnią stronę, omijając to miasto po nowym śladzie. Dalej biegnie po zachodniej stronie starej DK19, omijając Modliborzyce oraz Janów Lubelski. Przecinając Lasy Janowskie, biegnie w pobliżu starej DK19, a dalej na południe prowadzi zmiennie po zachodniej lub wschodniej starej drogi, omijając rozłożone wzdłuż niej miejscowości – Domostawa, Zdziary, Nisko, Nowosielec, Jeżowe i Kamień.

    Łączny koszt budowy dwunastu odcinków S19 w woj. lubelskim i podkarpackim, od węzła Lublin Węglin do węzła Sokołów Małopolski Północ (wraz pracami przygotowawczymi, wykupem gruntów i nadzorem) to ok. 4,5 mld zł, z czego ponad 2,2 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

    opr. CYPHH
    Fot. GDDKiA

    Tagi : Ciężarówki, Via Baltica
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda