Droga S5 Bydgoszcz – Świecie dwiema jezdniami
Od 21 października, na odcinku S5 od Bydgoszczy do Nowych Marz, będzie wreszcie można poruszać dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. W najbliższym tygodniu nastąpi zniesienie ograniczenia prędkości do 80 km/h na fragmencie w rejonie Świecia.

W związku z brakiem możliwości wprowadzenia całości zmian jednego dnia, wdrażanie nowej organizacji ruchu podzielono na 4 etapy:
Etap 1 został już wdrożony z końcem sierpnia i obejmował udostępnienie docelowego przekroju 2×2 trasy głównej drogi ekspresowej S5 w Trzeciewcu i na odc. Dworzysko – Gruczno, dzięki czemu kierowcy uzyskali dodatkowe ponad 3 km jezdni w pełnym przekroju.
Etap 2 wdrożono 18 października br. W ramach zmian nastąpi udostępnienie docelowego przekroju 2×2 trasy głównej S5 od Trzeciewca od wiaduktu w m. Zawada (obiekt WD2-4).
Etap 3 wdrożono czwartek 20 października. W ramach tej zmiany nastąpi udostępnienie docelowego przekroju 2×2 trasy głównej S5 od m. Zawada (obiekt WD2-4) do węzła Pruszcz.
Etap 4 wdrożono piątek 21 października i przewiduje on udostępnienie docelowego przekroju 2×2 trasy głównej drogi S5 na pozostałym fragmencie od węzła Pruszcz do węzła Gruczno.
Ograniczenie prędkości do 80 km/h
Zmiana organizacji oznacza też, że na całym odcinku trasy głównej S5 z Bydgoszczy do Nowych Marz obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h, ostrzeżenie o dzikich zwierzętach w postaci znaku A-18b oraz ostrzeżenie o trwających pracach wykończeniowych w postaci znaku A-14 umieszczonego na tablicy ostrzegawczej. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Generalna Dyrekcja planuje wdrożenie stałej organizacji ruchu, a tym samym zniesienie ograniczenia prędkości do 80 km/h, na odcinku od węzła Nowe Marzy do węzła Świecie Południe. Tym samym w rejonie Świecia będzie można jechać ekspresówką już z maksymalną prędkością 120 km/h.
S5 połączy trzy duże miasta
Droga ekspresowa S5 w województwie kujawsko-pomorskim ma łącznie 128 kilometrów. Kierowcy zyskają szlak łączący Wrocław, Poznań i Bydgoszcz z autostradą A1 w okolicy Grudziądza. Łączny koszt inwestycji to ok. 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to prawie 1,8 mld zł.
(CYPH)
Fot. GDDKiA