Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023

    Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023

    26 marca, 2024
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    W roku obrotowym 2023 MAN Truck & Bus SE osiągnął dobre wyniki, odnotowując znaczny wzrost sprzedaży jednostkowej, przychodów ze sprzedaży, skorygowanego wyniku operacyjnego i skorygowanej rentowności operacyjnej sprzedaży. Przychody ze sprzedaży wyniosły do 14,8 mld euro, co stanowi wzrost o 31% w porównaniu z rokiem poprzednim (11,3 mld euro). Liczba sprzedanych nowych pojazdów wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim o 37% – do ponad 116.000 sztuk.

    Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023

    Pomimo silnych efektów kompensujących, takich jak wyższe ceny materiałów i energii, skorygowany wynik operacyjny wzrósł rok do roku o 935 mln euro – do 1,08 mld euro – i jest to najlepszy wynik w historii firmy. Skorygowana rentowność operacyjna sprzedaży MAN Truck & Bus SE również znacznie wzrosła o 6,0 punktów procentowych – do poziomu 7,3% (rok finansowy 2022: 1,2%).

    Prezes MAN, Alexander Vlaskamp, podkreślił: – W 2023 roku MAN odnotował imponującą poprawę wyników, z czego możemy być bardzo dumni. Udało nam się uzyskać wyniki na historycznie wysokim poziomie i przywrócić MAN-owi dawną siłę. Solidne fundamenty finansowe są kamieniem węgielnym naszej transformacji w kierunku ekologicznej mobilności. Aby kontynuować ten kurs, w 2024 r. rozszerzymy nasze portfolio produktów o technologie bezemisyjne i jeszcze bardziej zintensyfikujemy współpracę w ramach TRATON GROUP. W bieżący rok wchodzimy również z dużym portfelem zamówień. Jednak sytuacja gospodarcza na kluczowych dla nas rynkach europejskich nie napawa optymizmem, a warunki rynkowe stają się coraz bardziej skomplikowane. Wprawdzie nasza działalność w zakresie autobusów powinna się nadal poprawiać, jednak popyt na samochody ciężarowe znacznie spada. Nasza działalność w zakresie samochodów dostawczych i usług powinna pozostać stabilna.

    Nacisk na efektywność kosztową także w 2024 r.

    – Podstawą silnego wzrostu rentowności było działanie ukierunkowane na szereg dźwigni zysków – podkreśla Inka Koljonen, dyrektor finansowy MAN. – Pozwoliło nam to pomyślnie zakończyć pod koniec roku wieloletni program restrukturyzacyjny Future Lion. W ramach transformacji przekształciliśmy również biznes autobusowy. Ponadto konsekwentnie pracowaliśmy nad dalszym obniżaniem kosztów stałych we wszystkich obszarach firmy oraz znacząco poprawiliśmy zarządzanie gotówką w całym łańcuchu wartości. W połączeniu z silnym wzrostem wolumenu i doskonałymi wynikami w dziedzinie usług samochodowych rok zakończyliśmy rekordowymi wynikami. W obliczu coraz bardziej wymagających warunków rynkowych, w roku 2024 będziemy nadal skupiać się na efektywności kosztowej i zarządzaniu gotówką.

    2024: Wiele innowacji i dalszy rozwój

    Dzięki świetnym wynikom finansowym, MAN jest dobrze przygotowany do kontynuowania transformacji firmy w kierunku zrównoważonych i inteligentnych rozwiązań transportowych. W 2024 roku firma wprowadzi na wiele nowych produktów. M.in. na rynek trafi konwencjonalna ciężarówka, która pozwoli zaoszczędzić do sześciu procent paliwa w porównaniu z poprzednią generacją. Pojazd będzie również wyposażony w liczne nowe funkcje bezpieczeństwa. Będzie miał całkowicie nowy cyfrowy wyświetlacz, zapewniający jeszcze lepszy komfort jazdy.

    Tempa nabiera również elektryfikacja całej gamy produktów. Jeszcze w tym roku do klientów trafi eTruck o dziennym zasięgu do 800 km. Już w 2023 r. firma MAN był liderem rynku w pełni elektrycznych autobusów miejskich w Europie, które w roku modelowym 2025 zyskają jeszcze większy zasięg. Pierwsza flota testowa elektrycznych autokarów jest również planowana na 2025 rok.

    Dostosowanie sieci produkcyjnej również nabiera rozpędu. Zakład w Monachium pracuje na pełnych obrotach, aby przygotować się do produkcji eTrucka, podczas gdy zakład w Norymberdze będzie świętował w tym roku ceremonię zawieszenia wiechy na budowie fabryki akumulatorów. W Salzgitter MAN rozbudowuje obecnie swoje globalne centrum logistyczne, aby sprostać wymaganiom e-mobilności, zaś w Ankarze odnotowywane są duże postępy w budowie centrum rozwoju produktu. Z kolei w zakładzie w Starachowicach w Polsce, nadal szybko rośnie produkcja elektrycznych autobusów miejskich.

    (s), fot. MAN

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Wielu przedsiębiorców patrzy na 2025 r. z nadzieją na poprawę sytuacji gospodarczej. Nieco optymizmu płynie z […]

    Czytaj więcej… Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 RokuContinue

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Znacznie przeładowane „stonogi” z kontenerami i zespół pojazdów przewożący szamba betonowe zatrzymała kujawsko-pomorska ITD. Inspektorzy wstrzymali […]

    Czytaj więcej… Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szambaContinue

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO S-Way zdobywa prestiżową nagrodę Red Dot Award 2024 w kategorii Product Design

    Czytaj więcej… IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznejContinue

    Tagi : MAN Truck & Bus
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda