Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DKV: Nowe strzeżone parkingi albo straty w miliardach

    DKV: Nowe strzeżone parkingi albo straty w miliardach

    26 czerwca, 2020
    Aktualności, Przewoźnicy

    8 mld euro rocznie – na tyle szacowane są obecnie straty z tytułu kradzieży ładunków w Europie. W 2019 roku liczba rabunków wzrosła rok do roku ponad dwukrotnie. 95% przestępstw dotyczy transportu drogowego. By temu przeciwdziałać, operator kart DKV stawia na poszerzenie dostępu do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych, podejmując współpracę z każdą nową lokalizacją w Europie. (galeria zdjęć)

    DKV: Nowe strzeżone parkingi albo straty w miliardach, Magazyn Ciężarówki
    Parking PORT2010 firmy Citronex w Żarskiej Wsi.

    Przykładem jest parking PORT2010, otwarty niedawno w Żarskiej Wsi, niedaleko przejścia granicznego w Jędrzychowicach, zbudowany przez firmę Citronex. Jako jedyny w Polsce umożliwia zdalną rezerwację miejsc. Na przewoźników czeka tu 400 miejsc parkingowych, z czego 50 chronione jest przez złożony system zabezpieczeń.

    Teren parkingu otoczony jest 7-metrowym ogrodzeniem, monitorowany przez 30 kamer, a zbliżenie się do ogrodzenia powoduje wzbudzenie alarmu na podczerwień. Parking dozorowany jest przez pracowników ochrony, co jest w Polsce rzadkością. A dzięki współpracy z partnerską wypożyczalnią samochodów kierowcy w czasie postoju mogą wynająć samochód na preferencyjnych warunkach.

    PORT2010 to świetny, ale niestety rzadki przykład profesjonalnej ochrony aut i kierowców podczas postoju. W całej Europie DKV współpracuje z około 1500 płatnymi parkingami, z czego tylko 60 to parkingi strzeżone. W Polsce takich miejsc jest dosłownie kilka.

    Teren parkingu w Żarskiej Wsi jest ogrodzony, monitorowany przez 30 kamer, a zbliżenie się do ogrodzenia wzbudza alarm na podczerwień. Parking dozorowany jest przez pracowników ochrony, co jest w Polsce rzadkością.

    Teren parkingu w Żarskiej Wsi jest ogrodzony, monitorowany przez 30 kamer, a zbliżenie się do ogrodzenia wzbudza alarm na podczerwień. Parking dozorowany jest przez pracowników ochrony, co jest w Polsce rzadkością.

    Przekłada się to niestety na liczbę kradzieży. Przestępcy najczęściej atakują auta jeżdżące przez Niemcy, Francję i Wielką Brytanię. Polska zajmuje w tym niechlubnym zestawieniu 15 pozycję, ze wzrostem przestępczości rok do roku o 344,4%. – Z naszych obserwacji wynika, że najbardziej narażone są pojazdy z plandekami, przewożące telefony, ubrania, kosmetyki i części samochodowe, a także ładunki o wysokiej wartości, jak elektronika czy biżuteria – mówi Mariusz Derdziak, dyrektor sprzedaży w DKV Euro Service Polska. – Namawiamy klientów, aby planowali tranzyt z uwzględnieniem bezpiecznych postojów. Dziś na terenie Unii nie ma praktycznie parkingu dla TIR-ów, za który nie można by zapłacić kartą DKV.

    Badania TAPA – europejskiej organizacji monitorującej bezpieczeństwo ładunków w transporcie – potwierdzają, że najczęstszą przyczyną kradzieży jest brak chronionych parkingów. Kierowcy zatrzymują się na postoje w przypadkowych miejscach, by zrobić obowiązkową pauzę. W całej Europie brakuje dziś ok. 100 tysięcy parkingów.

    Badania TAPA – europejskiej organizacji monitorującej bezpieczeństwo ładunków w transporcie – potwierdzają, że najczęstszą przyczyną kradzieży jest brak chronionych parkingów.

    Badania TAPA – europejskiej organizacji monitorującej bezpieczeństwo ładunków w transporcie – potwierdzają, że najczęstszą przyczyną kradzieży jest brak chronionych parkingów.

    Obok kradzieży duży problem stanowi bezpieczeństwo kierowców. Badanie prowadzone na zlecenie IRU pokazało, że jeden na pięciu kierowców padł w trakcie swojej pracy ofiarą ataku.

    Rozumiejąc wagę problemu, Komisja Europejska ogłosiła niedawno przeznaczenie 60 mln euro na budowę bezpiecznych parkingów i strzeżonych parkingów (SSTPA). Jedna trzecia kwoty pochodzi z funduszy CEF, natomiast reszta 40 mln z budżetu Polityki Spójności UE. KE udostępni także 1,4 mld euro na wsparcie europejskiej infrastruktury transportowej. Bruksela proponuje jednocześnie wprowadzenie wspólnych standardów dla bezpiecznych parkingów – „Parking UE” – od najniższego poziomu (brązowy), przez średni (srebrny), do wysokiego (złoty i platynowy).

    Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU prowadzi szkolenia dla przedsiębiorców chcących budować parkingi.

    (s)
    Fot. DKV/Citronex, TAPA

    Tagi : DKV Euro Service, opłaty drogowe, parkingi, przewoźnicy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone