Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Z raportu „Transport drogowy w Polsce 2023” wynika, że co trzecia firma z sektora transportu drogowego planuje rozwijanie floty pojazdów napędzanych biodieslem, a niemal co piąta floty pojazdów elektrycznych.
Kluczowe jest, aby branża logistyczna obrała zielony kurs na rzecz ochrony klimatu. Dlatego DHL, jako globalny lider dystrybucji towarów, dążąc do realizacji założeń strategii GoGreen, poszukuje alternatywnych możliwości transportu, bezpiecznych dla otaczającego środowiska. Jedną z nich są właśnie elektryczne samochody dostawcze.
Na początku czerwca na zlecenie DHL Parcel i DHL Freight w Łodzi przetestowano najnowszą, elektryczną ciężarówkę marki Volvo. – Ciężarówka Volvo zasilana elektrycznie okazała się wydajnym, ale także ekologicznym rozwiązaniem. Jako globalna Grupa DHL chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów – zarówno indywidualnych jak i biznesowych – dotyczące ekologicznego i zrównoważonego transportu. Dlatego dążymy do osiągnięcia naszego długoterminowego celu, jakim jest zerowa emisja dwutlenku węgla. To ważny element, który pomoże zmniejszyć wytwarzanie CO2 na europejskich i światowych drogach. Będzie to możliwe dzięki innowacyjnym technologiom i sprawdzonym partnerom, takim jak Volvo Trucks – komentuje Arkadiusz Stasiak, dyrektor ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska.
W dalszym etapie DHL planuje zainwestowanie w elektryczne ciągniki siodłowe. – Testy, które zrealizowaliśmy w Dziale Transportów Krajowych, pozytywnie nas zaskoczyły. Planujmy w bieżącym roku testy kolejnych modeli ciężarowych ciągników z napędem elektrycznym. Celem jest implementacja najnowszych, dostępnych na rynku technologii i rozwiązań, dla eliminowania emisji CO2 – dodaje Artur Krasowski, dyrektor operacyjny DHL Freight Polska.
Przejechana przez testowany pojazd odległość pozwoliła ograniczyć emisję CO2 o 523 kg. Właśnie tyle dwutlenku węgla wytwarzałaby tradycyjna ciężarówka, napędzana silnikiem spalinowym. Ciągnik siodłowy Volvo ma również imponujący zasięg, który wynosi około 300 km. To ważna cecha dla firm z branży logistycznej, które potrzebują pewności, że ich pojazdy będą mogły pokonywać dłuższe trasy bez konieczności częstego ładowania baterii. Podczas siedmiodniowego testu pojazd ładowany był jedynie dwa razy, a każde z ładowań od poziomu 30% do pełna zajęło tylko 2 godziny. Pojazd zebrał pozytywne opinie kierowców, dla których jest intuicyjny, wygodny i nowoczesny oraz pozwala na swobodne manewrowanie.
Samochód ciężarowy Volvo FM Electric ma skrzynię biegów I-Shift połączoną z dwoma lub trzema silnikami elektrycznymi i klasycznym mostem napędowym. Dzięki zachowaniu skrzyni biegów I-Shift pojazdy HD są wyposażone w tempomat topograficzny I-See. W wyposażeniu jest system utrzymania pasa ruchu oraz wspomagania stabilności przy poślizgu i przy wystrzale opony. Redukuje on o około 85% siłę wymaganą do manewrowania kołem kierownicy. Samochód wyposażony został również w systemy wspomagające kierowcę, m.in. system wykrywania niechronionych użytkowników dróg, monitorujący zachowanie kierowcy w czasie jazdy czy odchylenie od pasa ruchu. Jest tam również tempomat adaptacyjny z układem ostrzegającym o niebezpieczeństwie kolizji i funkcją hamowania awaryjnego.
– Dzięki testom ze sprawdzonymi partnerami, takimi jak DHL Parcel Polska, udowadniamy, że elektryczne samochody ciężarowe znajdują zastosowanie w transporcie już dziś. Gwarantowane zasięgi ciągnika oraz możliwości ładowania pozwalają na sprawne i bezemisyjne dostawy. Testowane przez DHL Parcel Volvo FM ma również radary boczne, których strefa skanowania – strefa bezpieczna, to 30 m w tył i 7 m w przód, co podnosi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Dodatkowo samochód ma kamerę narożną w podstawie lusterka i kamerę cofania – komentuje Marek Gawroński, E-Mobility & Sustainability Director, Volvo Trucks Polska.
W ramach testów transport liniowy DHL każdego dnia dostarczał towar do wybranych klientów. Wśród nich była m.in. firma H&M – jeden z kluczowych graczy rynku e-commerce, dla których zielone dostawy są ważnym elementem działań biznesowych.
Elektryczna flota DHL to nie tylko samochody, ale też… rowery. DHL Parcel prowadzi testy elektrycznego roweru kurierskiego cargo. Rower pozwala kurierowi przemieszczać się z dużą łatwością i jest bardzo elastycznym środkiem transportu: nie stoi w korkach i może być wielokrotnie przeładowywany. Ponadto nie emituje nie tylko CO2, ale także hałasu, dzięki czemu jest bardzo przyjaznym środkiem transportu w przestrzeni miejskiej.
(s), fot. DHL Parcel
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 79