Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DB Schenker: Pierwsza 40-tonowa ciężarówka Hyzon z napędem wodorowym

    DB Schenker: Pierwsza 40-tonowa ciężarówka Hyzon z napędem wodorowym

    16 marca, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Logistyka

    DB Schenker, jeden z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie, używa pierwszego zasilanego wodorem ciągnika siodłowego dopuszczonego do regularnej eksploatacji w Niemczech. Samochód ciężarowy Hylane na ogniwa paliwowe, wyprodukowany przez firmę Hyzon, wykorzystywany jest przez oddział DB Schenker w Kolonii w codziennej obsłudze połączenia między Kolonią i belgijskim Eupen.

    DB Schenker: Pierwsza 40-tonowa ciężarówka Hyzon z napędem wodorowym

    DB Schenker jest tym samym pierwszym dostawcą usług logistycznych w Niemczech, który eksploatuje pojazd na ogniwa paliwowe (FCEV) w kategorii 40 ton.

    – Wdrożenie pierwszego, 40-tonowego pojazdu napędzanego wodorem do ruchu transgranicznego między Niemcami i Belgią jest kamieniem milowym w kontekście naszych długoterminowych celów zrównoważonego rozwoju. Potwierdza, że działamy w awangardzie technologicznej i jest dobrym przykładem na to, jak ważna jest współpraca z innowacyjnymi, wysokowydajnymi firmami zajmującymi się zieloną mobilnością – mówi Cyrille Bonjean, Executive Vice President Land Transport in Europe w DB Schenker.

    DB Schenker: Pierwsza 40-tonowa ciężarówka Hyzon z napędem wodorowym
    DB Schenker: Pierwsza 40-tonowa ciężarówka Hyzon z napędem wodorowym

    – Region Kolonii jest bardzo dobrze przystosowany do wprowadzenia naszego pierwszego ciągnika siodłowego napędzanego wodorem w Niemczech, zwłaszcza dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze tankowania. Planowane są kolejne pojazdy FCEV – mówi Ralf Többe, Executive Vice President Land Transport for Germany and Switzerland w DB Schenker.

    Wodór jako element strategii dekarbonizacji

    Najnowocześniejszy ciągnik siodłowy Hyzon z technologią ogniw paliwowych ma wszystkie cechy niezbędne do niezawodnej pracy na wskazanej trasie. Jego zasięg wynosi około 400 kilometrów, a maksymalna ładowność jest większa niż w przypadku samochodów ciężarowych zasilanych w 100% energią elektryczną. Kolejną istotną zaletą technologii wodorowej w codziennym użytkowaniu jest szybki proces tankowania, który trwa około 15 minut.

    – Wdrożenie w Niemczech wraz z DB Schenker pierwszego ciągnika siodłowego napędzanego wodorem to istotny sukces – pracowaliśmy nad tym od dłuższego czasu. Testując pojazdy, DB Schenker ma świadomość pionierskiej roli. Wspólnie zdobywamy ważne doświadczenie dla rynku, który będzie rozwijał się w Niemczech – mówi Sara Schiffer, Managing Director w hylane, firmie zajmującej dostarczaniem kompleksowych rozwiązań wodorowych dla sektora logistycznego. Założona w Kolonii w 2021 r. firma hylane angażuje się w zrównoważoną i innowacyjną mobilność w sektorze transportu. W tym celu hylane udostępnia przyjazne dla klimatu pojazdy różnych producentów w ramach modelu wynajmu opartego na użytkowaniu. Wiodące firmy transportowe już teraz korzystają z tego rozwiązania hylane. Tym samym bez podejmowania ryzyka zdobywają doświadczenia w zakresie nowych technologii, płacąc jedynie za faktycznie przejechane kilometry.

    Tankowanie wodoru zajmuje tylko ok. 15 minut.
    Tankowanie wodoru zajmuje tylko ok. 15 minut.

    DB Schenker wykorzystuje ciężarówkę Hyzon w modelu pay-per-use oferowanym przez hylane, wypożyczalnię specjalizującą się w neutralnych pod względem emisji CO2 pojazdach użytkowych. Hylane jest częścią DEVK i zajmuje się dostarczaniem kompleksowych rozwiązań wodorowych dla sektora logistycznego. Współpraca firm trwa już ponad dwa lata i oprócz leasingu, obejmuje również wspólne projekty rozwojowe.

    Dane dotyczące jazdy i eksploatacji ze startującego właśnie regularnego połączenia na trasie Kolonia-Eupen zostaną wykorzystane przez hylane. Posłużą do dalszego doskonalenia modeli wynajmu opartych na użytkowaniu dla mobilności neutralnej pod względem emisji CO2.

    (s), fot. DB Schenker, Hylane

    • GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów
      GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
      W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
    • Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju
      Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju
      Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na Węgrzech, musi teraz przestrzegać kodeksu postępowania opracowanego przez globalną platformę na rzecz zrównoważonej gumy naturalnej (ang. Global Platform for […]
    • CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku
      CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku
      CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. Będzie to kolejny krok w realizacji zobowiązania jakim jest osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Flota pojazdów […]
    • Henk Nooteboom
      Nooteboom: Bez odwagi nie ma chwały!
      18 maja 2023 roku zmarł Henk Nooteboom, były dyrektor Koninklijke Nooteboom Groep. Henk Nooteboom miał 79 lat. Był dyrektorem generalnym Nooteboom Trailers od 1975 do 2002 roku. Wspólnie z braćmi Dickiem i Tonem, stworzył podwaliny […]

    (s)
    Fot. DB Schenker

    Tagi : ciężarówka wodorowa, DB Schenker
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone