DAKAR 2023: Goodyear po raz kolejny będzie partnerem zespołu De Rooy IVECO
Sezon sportów motorowych 2023 roku zainauguruje jeden z najbardziej prestiżowych wyścigów na świecie – Rajd Dakar, który rusza, gdy w wielu miejscach będą jeszcze trwały obchody Nowego Roku. Goodyear jest partnerem zespołu De Rooy IVECO, dostarczając zawodnikom opony i rozwiązania do zarządzania oponami na każdy etap.

Od 31 grudnia 2022 do 15 stycznia 2023 roku uczestnicy tej prestiżowej rywalizacji będą przeprawiać się przez góry i pustynię Arabii Saudyjskiej. Zespoły będą miały do pokonania liczącą prawie 5000 km trasę, podzieloną na 14 etapów, przecinającą kraj od Morza Czerwonego do Zatoki Arabskiej.
Opony są ważnym elementem przygotowań zespołów do Rajdu Dakar. To jedyny punkt kontaktu pojazdów z ciągle zmieniającą się nawierzchnią z piasku i skał, a także stromymi wzniesieniami i zjazdami.
Regulamin zawodów wymaga od zespołów stosowania standardowych opon, które są powszechnie dostępne w sprzedaży, więc czołowy holenderski zespół De Rooy po raz kolejny wybrał opony Goodyear Offroad. Ich konstrukcja charakteryzuje się specjalną terenową mieszanką, głębokim, antypoślizgowym bieżnikiem i zwiększoną odpornością na przecięcia – wszystko po to, aby wesprzeć kierowców w pokonywaniu różnych dróg.

W barwach zespołu De Rooy wystartują cztery ciężarówki IVECO PowerStar. Janus van Kasteren i Victor Versteijnen będą pilotować dwie ciężarówki Boss Machinery, odpowiednio z numerami 502 i 504, natomiast druga para pojazdów, sponsorowana przez Eurol IVECO, będzie prowadzona przez Martina van den Brinka (nr 506) i Mitchela van den Brinka (nr 511).
Wsparcie zespołu De Rooy w Dakarze jest ważną częścią cyklu rozwojowego opon i rozwiązań Goodyeara dla pojazdów użytkowych. Oprócz doświadczenia zdobytego podczas Goodyear FIA European Truck Racing Championship w roli wyłącznego dostawcy opon i partnera tytularnego, udział w takiej rywalizacji jak Rajd Dakar uzupełnia pracę wykonywaną na drodze, torze testowym i w laboratorium.
Goodyear wykorzystuje informacje zebrane na wszystkich tych polach do opracowywania nowych technologii bieżnika i osnowy, które trafiają do produktów dostępnych dla flot w całej Europie. W rezultacie otrzymują oni ofertę, której istotą jest wydajność, zrównoważony rozwój i konkurencyjność.
(s)
Fot. Goodyear
- Ciężarówki i Logistyka – maj 2023W majowym numerze Ciężarówki i Logistyka pokazujemy testy elektrycznych ciężarówek marki Mercedes-Benz w Alpach i testy „elektryków” Volvo Trucks w warunkach mroźnej północy. Opisujemy pracę specjalistów Scanii nad systemem szybkiego ładowania, tzw. megawatowego. Spośród już […]
- HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfortDopasowania techniczne do indywidualnych wymogów zastosowania, atrakcyjne i komfortowe uszlachetnienia i inne specyficzne modyfikacje branżowe – wszystko to fabrycznie: to właśnie jest specjalność MAN Individual. Od niedawna bogata oferta centrum kompetencyjnego firmy MAN w zakresie […]
- LOGISTYKA: DB Schenker inwestuje w przyszłość logistyki gospodarki o obiegu zamkniętymDB Schenker, globalny dostawca usług logistycznych, wprowadza Circular Economy Logistics – nową linię produktów, skupiającą się na operacjach zarządzania zwrotami, naprawach i renowacjach urządzeń elektronicznych. Firma, która jako jedyna w swojej branży uzyskała niedawno status […]
- Continental Opony Polska: Pokazowa ciężarówka Continental na targach Volvo 4PolandEuropejskie roadshow Continental Commercial Vehicle Tires już trwa, a pokazowa ciężarówka Continental przemierza obecnie polskie drogi. Wszyscy, którzy chcieliby przyjrzeć się jej z bliska oraz zapoznać się z prezentowanymi rozwiązaniami, będą mieli taką okazję już […]