Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAKAR 2023: Ciężarówki – nowe rozdanie bez Kamaza…

    DAKAR 2023: Ciężarówki – nowe rozdanie bez Kamaza…

    28 grudnia, 2022
    Aktualności, Sport

    56 załóg powalczy o miejsce na opustoszałym po Kamazach tronie w kategorii ciężarówek. Przed startem imprezy, zaplanowanym na 31 grudnia, nieobecność mistrza na saudyjskiej pustyni otwiera pole do popisu w tej klasie dla jego rywali.

    DAKAR 2023: Ciężarówki – nowe rozdanie bez Kamaza
    Martin Macík ukończył 4 z 5 ostatnich edycji w czołowej siódemce (czwarty w 2021), zdaje się być na dobrej drodze do zwycięstwa. To zdjęcie z trasy rajdu w 2020 roku. Tym razem też pojedzie za kółkiem IVECO.

    Już pierwszy rzut oka na listę zwycięzców poprzednich edycji Dakaru pokazuje rozmiary rosyjskiej hegemonii. Niespełna rok temu Rosjanie zajęli pierwsze 4 czołowe miejsca w klasyfikacji generalnej. Jednak w związku z tym, że warunki udziału w Dakarze są zgodne z międzynarodowymi przepisami dotyczącymi rosyjskich sportowców, teraz ci, którzy zwykle walczyli o dalsze lokaty będą faworytami. Zwycięstwo jest do wzięcia, a na czele kolejki po nie stoją Holendrzy i Czesi. Holandię reprezentować będą tacy zawodnicy, jak Janus van Kasteren czy zwycięzca W2RC Kees Koolen, a nasi południowi sąsiedzi liczą na Martina Macíka i Aleša Lopraisa.

    Piąte i szóste miejsce w Dakarze 2022 należało do Holendrów, którzy teraz awansowali do roli faworytów. Błyskotliwa kariera Janusa van Kasterena (szóste miejsce w 2021 i piąte w 2022) pozwoliła liderowi Teamu de Rooy postawić sobie za cel miejsce na podium, ale doświadczony Martin van den Brink także ma ochotę na wygraną, podobnie, jak jego syn Mitchel. Wysoko należy także oceniać szanse Keesa Koolena, który doskonalił swoje umiejętności za kierownicą ciężarówki podczas swojej zwycięskiej kampanii w W2RC. Koolen, jeden z nielicznych zawodników, którzy ukończyli Dakar w każdej możliwej kategorii, wystartuje z numerem 500. Holendrzy liczą także na innych kierowców, którzy mogą walczyć o miejsce na podium, takich, jak Richard de Groot, Pascal de Baar i Ben van de Laar.

    Równie imponująco wygląda czeska armada. Martin Macík, który ukończył 4 z 5 ostatnich edycji w czołowej siódemce (czwarty w 2021), zdaje się być na dobrej drodze do zwycięstwa. Jego młodzieńczy wygląd nie jest już w stanie ukryć waleczności i ambicji, podsycanych teraz przez nowiutkie IVECO, zbudowane w jego warsztacie. Aleš Loprais, trzeci w ostatnim afrykańskim Dakarze w 2007 roku, także celuje w wygraną. Bratanek sześciokrotnego zwycięzcy  – Karela Lopraisa, zmarłego tuż przed startem edycji 2022, nadal szybki, tak jak w minionych edycjach (piąte miejsce w 2019 i 2021), jest pełnoprawnym kandydatem do zwycięstwa w Dammanie za kierownicą swojej Pragi. Czescy fani zespołu Buggyra Racing wierzą mocno, że Martin Šoltys (dziesiąty w 2021) i Jaroslav Valtr (ósmy w 2016) i ich Tatra również będą liczyć się w walce o wygraną. Tylu kandydatów, a tak mało miejsc na podium…

    W „wadze ciężkiej” nie zabraknie Polaków. Mechanikiem pokładowym IVECO Powerstar z numerem 502 będzie Darek Rodewald, który ma już na koncie dwa zwycięstwa w Dakarze, a w załodze z tak doświadczonymi zawodnikami, jak Janus van Kasteren i Marcel Snijders należy do grona faworytów. O wysokie pozycje powinna walczyć także czesko-polska załoga Tomas Vratny (kierowca), Bartek Boba (pilot) i Jaromir Martinec (mechanik) w ciężarówce Tatra Jamal z numerem 509.

    (s)
    Fot. dakar.com

    • VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy
      VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy
      Volvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2. Pięć lat temu Volvo Trucks […]
    • Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowego
      Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowego
      Bateryjny lub wodorowy – ale na pewno elektryczny! Transport przyszłości już dziś potrzebuje silnego wsparcia, aby polscy przewoźnicy utrzymali pozycję lidera w europejskim sektorze przewozów drogowych. Organizacje pozarządowe i branżowe powołują Koalicję e-Transport. Transformacja motoryzacji […]
    • IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
      IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
      Nikola Tre będzie jednym z pierwszych modeli produkowanych przez joint-venture Nikola Iveco Europe Ulm. Nikola Corporation (Nasdaq: NKLA) i IVECO, marka Iveco Group (MI: IVG) poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie zamówienia na 100 […]
    • ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegów
      ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegów
      Nowy produkt w portfolio firmy ORLEN OIL, PLATINUM GEAR ATF VI, to syntetyczny olej przekładniowy, który spełnia wymagania najnowszych specyfikacji ATF. Nowy syntetyczny olej przekładniowy PLATINUM GEAR ATF VI to produkt, który z pewnością zainteresuje […]
    Tagi : Dakar, rajdy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone