Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAKAR 2021: Dla lisów pustyni… (galeria zdjęć)

    DAKAR 2021: Dla lisów pustyni… (galeria zdjęć)

    5 stycznia, 2021
    Aktualności, Galeria, Sport, Wydarzenia

    Jeżeli ktoś sądził, że pierwszy etap Dakaru będzie tylko rozgrzewką przed poważną walką w kolejne dni, srogo się rozczarował. Tempo było zwariowane od pierwszych kilometrów niedzielnego etapu, a stopień trudności terenu był bardziej dotkliwy, niż długość trasy odcinka specjalnego (277 km) na trasie z Dżuddy do Biszy.

    DAKAR 2021: Dla lisów pustyni..., Truckslog.pl
    Dmitrij Sotnikow – lider klasyfikacji ciężarówek.

    Od początku trasa drugiego etapu wymagała wyjątkowo uważnej i precyzyjnej nawigacji, a jej trudnościom nie sprostali nawet najlepsi, tacy jak Ricky Brabec. W dalszej części odcinka na uczestników czekał teren usiany ostrymi kamieniami, gdzie łatwo było uszkodzić oponę. Przekonało się o tym wielu kierowców, a wśród nich Sébastien Loeb. Loeb z pewnością oczekiwał więcej po pierwszym odcinku w swoim powrocie do Dakaru. Kierowca z Alzacji w swoim samochodzie BRX miał dobrą pozycję startową po ukończeniu prologu na dziesiątym miejscu. Jednak fortuna nie była w niedzielę po jego stronie. Trzy uszkodzenia opon, a do tego kilka błędów nawigacyjnych spowodowały duże straty i spadek w klasyfikacji. Dziewięciokrotny mistrz świata WRC traci 24 minuty do lidera. W kolejnych dniach musi postawić wszystko na jedną kartę, jeżeli chce walczyć o miejsca w czołówce. Przed metą zawodnicy napotkali pierwsze sekcje piaszczyste tegorocznego Dakaru.

    Białoruskie MAZ-y, podobnie jak rok temu, mocno depczą po piętach Rosjanom z Kamaza. Na zdjęciu samochód prowadzony przez Siarheja Wiazowicza.

    Białoruskie MAZ-y, podobnie jak rok temu, mocno depczą po piętach Rosjanom z Kamaza. Na zdjęciu samochód prowadzony przez Siarheja Wiazowicza.

    Ricky Brabec pomylił trasę wkrótce po starcie i stracił 18 minut do zwycięzcy Toby Price’a, który wygrał swój 13. odcinek w karierze. Maciej Giemza i Adam Tomiczek z Orlen Teamu zajęli odpowiednio 18. i 21. miejsce. Konrad Dąbrowski został sklasyfikowany na 45. pozycji, a Jacek Bartoszek stracił do zwycięzcy ponad 3 godziny i zajął 86. miejsce. 

    Martin Macik za kierownicą IVECO zajmuje 5 lokatę.

    Martin Macik za kierownicą IVECO zajmuje 5 lokatę.

    Francuz Alexandre Giroud wygrał klasyfikację quadów, a Kamil Wiśniewski z Orlen Teamu zajął ósme miejsce. Carlos Sainz pokonał trasę najszybciej wśród kierowców samochodów. Kuba Przygoński i Timo Gottschalk uplasowali się na siódmym miejscu.

    Cristina Gutiérrez wygrała rywalizację w kategorii T3. Dwa tygodnie temu wydawało się, że Cristina Gutiérrez nie wystartuje w swoim trzecim Dakarze, jednak zespół RedBull Off Road Team USA zaproponował jej udział w lekkim prototypie OT3. Hiszpanka wygrała odcinek w swojej klasie, pokonując byłego zwycięzcę Dakaru Reinaldo Varelę. Została w ten sposób pierwszą kobietą, która wygrała etap od 2005 roku, gdy sztuki tej dokonała Jutta Kleinschmidt, obecnie przewodnicząca Komisji Off Road FIA.

    Sébastien Loeb - fortuna nie była w niedzielę po jego stronie. Trzy uszkodzenia opon, a do tego kilka błędów nawigacyjnych spowodowały duże straty i spadek w klasyfikacji.

    Sébastien Loeb – fortuna nie była w niedzielę po jego stronie. Trzy uszkodzenia opon, a do tego kilka błędów nawigacyjnych spowodowały duże straty i spadek w klasyfikacji.

    Austin Jones był najlepszy w kategorii T4, a Aron Domżała i Maciej Marton zajęli bardzo dobre trzecie miejsce i tracą do lidera tylko 50 sekund. Dobrze spisały się załogi zespołu Energylandia Rally Team. Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk ukończyli etap na 11. miejscu, a Marek Goczał i Rafał Marton zajęli 20. pozycję.

    Ubiegłoroczny zwycięzca w kategorii ciężarówek Andriej Karginow stracił ponad półtorej godziny wskutek defektu, ale Kamaz i tak zanotował pierwsze zwycięstwo etapowe – wygrał Dmitrij Sotnikow.

    Z Biszy do Wadi Ad-Dawasir

    Krajobraz zmienił się radykalnie na trasie trzeciego etapu z Biszy do Wadi Ad-Dawasir, w porównaniu z poprzednim dniem. Kamieniste szlaki zostały zastąpione przez wydmy i piaszczyste płaskowyże. To był zatem etap dla prawdziwych lisów pustyni, tym trudniejszy, że wydmy były w wielu miejscach uszkodzone przez porywiste wiatry w ostatnich dniach.

    To był dzień Hondy. Joan Barreda był bohaterem rywalizacji motocyklistów na drugim etapie. 37-letni Hiszpan dał prawdziwy popis umiejętności jazdy po piasku i pewnie wygrał odcinek. Drugi był ze stratą blisko 4 minut jego kolega z zespołu, ubiegłoroczny zwycięzca Dakaru, Ricky Brabec. Toby Price i Kevin Benavides stracili po pół godziny, Mathias Walkner – ponad 2 godziny, a z rajdem pożegnał się Andrew Short, wyeliminowany przez defekt motocykla. Motocykliści Orlen Teamu – Maciej Giemza i Adam Tomiczek zajęli odpowiednio 22. i 27. miejsce, a po dwóch etapach plasują się na 20. i 23. pozycji. Konrad Dąbrowski był 43., a Jacek Bartoszek – 71. 

    Kierowca Toyoty, Nasser Al-Attiyah, dodał 37. zwycięstwo etapowe do swojej kolekcji i prowadzi w kat. samochodów.

    Kierowca Toyoty, Nasser Al-Attiyah, dodał 37. zwycięstwo etapowe do swojej kolekcji i prowadzi w kat. samochodów.

    Kierowca Toyoty, Nasser Al-Attiyah, dodał 37. zwycięstwo etapowe do swojej kolekcji, pokonując parę zespołu X-Raid w Mini JCW Buggy. Drugi na mecie Stéphane Peterhansel został nowym liderem, zastępując Carlosa Sainza na pierwszym miejscu w wynikach. Kuba Przygoński i Timo Gottschalk z Orlen Teamu uplasowali się na ósmym miejscu i zajmują piątą pozycję po dwóch dniach.

    18-letni Seth Quintero został najmłodszym triumfatorem etapu w historii Dakaru, wygrywając etap w kategorii T3, ale druga w poniedziałek Cristina Gutierrez jest liderem klasyfikacji. Aron Domżała i Maciej Marton zostali wiceliderami kategorii T4 i tracą tylko 39 sekund do lidera „Chaleco” Lopeza. Saleh Al-Sahif został drugim w historii Dakaru triumfatorem odcinka z Arabii Saudyjskiej, 6 lat po pierwszej wygranej Yazeeda Al-Rajhi na wydmach w rejonie Iquique w Chile. Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk zajęli 12. miejsce i po 2 dniach zamykają czołową dziesiątkę, a Marek Goczał i Rafał Marton zostali sklasyfikowani 2 miejsca dalej.

    Cristina Gutiérrez w lekkim prototypie OT3. Hiszpanka została pierwszą kobietą, która wygrała etap od 2005 roku!

    Cristina Gutiérrez w lekkim prototypie OT3. Hiszpanka została pierwszą kobietą, która wygrała etap od 2005 roku!

    Wygląda na to, że Dmitrij Sotnikow został liderem zespołu Kamaza. Wygrał drugi z rzędu etap w klasyfikacji ciężarówek i prowadzi w rajdzie z przewagą ponad 17 minut nad Białorusinem Siarhejem Wiazowiczem (MAZ). Bardzo dobrze radzą sobie także Czesi – Ales Loprais na Pradze i Martin Macik na IVECO, a także prowadzący Tatrę Chilijczyk Ignacio Casale, były quadowiec, który w tym roku ściga się w kategorii ciężarówek.

    Uwaga na klasyki! Radzą sobie na pustynnej trasie całkiem dobrze. W drugim etapie VW Beetle belgijskiej załogi Benoît Callewaert/Ghislain Morel dotarł do biwaku w Wadi z 17. wynikiem spośród wszystkich startujących!

    Uwaga na klasyki! Radzą sobie na pustynnej trasie całkiem dobrze. W drugim etapie VW Beetle belgijskiej załogi Benoît Callewaert/Ghislain Morel dotarł do biwaku w Wadi z 17. wynikiem spośród wszystkich startujących!

    Dakar Classic czyli zatrzymane w kadrze…

    Na trasie tegorocznego Dakaru pojawiła się nowa kategoria pojazdów – Dakar Classic – czyli pojazdy, głównie samochody i ciężarówki z poprzedniego wieku (choć nie tylko), którymi ścigano się po pustkowiach Afryki i Ameryki Południowej lata temu. Wiele z nich do dziś znakomicie znosi trudy terenowego maratonu. Jako pierwsze pokazały się z dobrej strony dwa pojazdy typu buggy Sunhill z lat osiemdziesiątych. Marc Douton i Émilien Étienne w jednym z nich wygrali inauguracyjną próbę w niedzielę. A w drugim etapie VW Beetle belgijskiej załogi Benoît Callewaert/Ghislain Morel dotarł do biwaku w Wadi z 17. wynikiem spośród wszystkich zawodników!

    (s)
    Fot. dakar.com

    Tagi : Ciężarówki, Dakar, rajdy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone