Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAKAR 2021: Ciężarówki Kamaz w roli faworyta

    DAKAR 2021: Ciężarówki Kamaz w roli faworyta

    11 grudnia, 2020
    Aktualności, Ciekawostki, Wydarzenia

    Charyzmatyczny szef zespołu Kamaza, siedmiokrotny zwycięzca Dakaru, rekordzista w kategorii ciężarówek – Władimir Czagin będzie podczas nadchodzącej 43. edycji obchodził swoje pięćdziesiąte urodziny. Jego zespół należy jak zwykle do grona faworytów.

    DAKAR 2021: Ciężarówki Kamaz w roli faworyta, Truckslog.pl
    W najcięższej kategorii pytanie jest od lat takie samo: czy ktoś zagrozi „latającym” Kamazom?

    Dominacji błękitnych ciężarówek będą próbowali przeszkodzić rywale tacy, jak Siarhej Wiazowicz z Białorusi, czy Czesi Martin Macík i Aleš Loprais. Do kokpitu ciężarówki powraca trzykrotny zwycięzca Dakaru w kategorii quadów – Ignacio Casale z Chile, który debiutował w „wadze ciężkiej” 10 lat temu.

    Jeżeli historia nauczyła nas czegokolwiek, to jedynie tego, że nic nie trwa wiecznie. W styczniu tego roku austriacki producent motocykli KTM przegrał Dakar po osiemnastu kolejnych zwycięstwach. Z wygranej cieszył się zespół Honda, którego liderem był Amerykanin Ricky Brabec. W klasie ciężarówek bezdyskusyjnym dominatorem jest od lat Kamaz. W 21. wieku rosyjski zespół przegrał Dakar tylko 4 razy.

    Tym razem zespół z Tatarstanu zmodyfikował swoją strategię. Czterokrotny zwycięzca Dakaru Eduard Nikołajew opuszcza kokpit ciężarówki. Obejmuje inne obowiązki w zespole, który wielokrotnie korzystał z jego ogromnego doświadczenia, by wygrać rajd. Pomimo to, ciężarówki Kamaz poprowadzi w Arabii Saudyjskiej czterech wybitnych ekspertów od jazdy po pustyni: dwukrotny zwycięzca Dakaru (w latach 2014 i 2020) Andriej Karginow; triumfator w roku 2015 Ajrat Mardiejew, drugi na mecie w styczniu tego roku Anton Szibałow oraz najmłodszy z tej czwórki Dmitrij Sotnikow, drugi w 2017 i ponownie w 2019. Ta czwórka ma łącznie na swoim koncie 31 zwycięstw na odcinkach specjalnych Dakaru i niezwykle trudno będzie komukolwiek ich pokonać. Obok umiejętności kierowców, za Kamazem przemawia poziom zaawansowania technicznego i niezawodność ciężarówek, a także bezmiar doświadczenia i duch zespołu.

    Jednakże rywale Rosjan nie zamierzają się poddawać i są jak zawsze głodni sukcesu. W minionej edycji Siarhej Wiazowicz z Białorusi w ciężarówce MAZ spisał się niezwykle obiecująco i stanął na najniższym stopniu podium. Bardzo mocną reprezentację wystawiają jak zwykle Czesi, którzy zawsze próbują stawić czoła Rosjanom. Martin Macík zadebiutował w Dakarze w roku 2013 i do tej pory dwukrotnie kończył rajd na piątym miejscu – w latach  2018 i 2020. Bez wątpienia, także i w nadchodzącej edycji będzie faworytem do miejsc w ścisłej czołówce. To samo można powiedzieć o kolejnym bardzo doświadczonym kierowcy, jakim jest Aleš Loprais, którego wujek Karel wygrywał Dakar aż sześciokrotnie, ale on sam wciąż puka do drzwi elitarnego grona zwycięzców rajdu (na razie był trzeci w 2007, czwarty w 2015 i piąty w 2019).

    Oprócz tego, jak zwykle powinni liczyć się Holendrzy, zwłaszcza Martin van den Brink, którego 18-letni syn Mitchell, także wystartuje w Dakarze za kierownicą ciężarówki, reprezentując młode pokolenie w tej kategorii. Kolejny powiew świeżości na saudyjskiej pustyni to wspomniany już, powracający do kokpitu ciężarówki Ignacio Casale, którego doświadczenie z lżejszych klas powinno procentować w tegorocznym starcie. Po trzech zwycięstwach w klasie quadów i jednorazowej przesiadce do pojazdu UTV, kierowca z Chile powraca w edycji 2021 do kategorii, w której debiutował w Dakarze jako pilot swojego ojca w 2010 roku, zajmując 26. miejsce. Wybrał ciężarówkę marki Tatra i czeskich mechaników z zespołu Buggyra Racing, licząc na miejsce w elicie kategorii.

    (s)
    Fot. Dakar.com

    Tagi : Ciężarówki, Dakar, Kamaz, rajdy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone