Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAIMLER TRUCKS: HAMA Polska z flotą Actrosów

    DAIMLER TRUCKS: HAMA Polska z flotą Actrosów

    14 kwietnia, 2021
    Aktualności, Producenci, Wydarzenia

    Ponad 200 nowych Actrosów 1851 dołączy do kilkutysięcznej floty HAMA Polska, firmy specjalizującej się w wynajmie pojazdów użytkowych. To jeden z elementów ramowej umowy o współpracy z Mercedes-Benz Trucks Polska, którą w marcu podpisali przedstawiciele obu firm.

    DAIMLER TRUCKS: HAMA Polska z flotą Actrosów, Truckslog.pl
    Szefowie Mercedes-Benz Trucks i HAMA Polska po podpisaniu kontraktu.

    HAMA Polska, należąca m.in. do Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL), to lider rynku długoterminowego wynajmu ciężkich pojazdów ciężarowych (ciągników i naczep), a także jedna z największych firm oferujących w tym systemie pojazdy lżejsze i dostawcze. Obecnie po drogach jeździ ponad 3400 zestawów należących do spółki. W tym roku do marek, które oferuje klientom HAMA Polska, dołączą nowe Actrosy. To efekt podpisanej w marcu ramowej umowy o współpracy między HAMA Polska a Mercedes-Benz Trucks Polska.

    Ponad 200 Actrosów 1851 spółka odbierze jeszcze w tym roku. – Rozpoczynamy tę współpracę z dużym entuzjazmem i jestem przekonany, że będzie się ona rozwija w kolejnych latach – mówi Łukasz Chyliński, prezes HAMA Polska. – Jednym z naszych strategicznych celów jest rozwój oferty produktów premium, a marka Mercedes-Benz idealnie się w te plany wpisuje.

     Dla Mercedes-Benz Trucks Polska umowa również otwiera inspirujące perspektywy rozwoju. – Cieszymy się, że nasze pojazdy stanowią element strategii firmy HAMA Polska w dłuższej perspektywie – jestem przekonany, że w portfelu premium nie może zabraknąć naszej marki – mówi Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks Polska. – Nasz flagowy produkt – Nowy Actros – jest dziś najbardziej zaawansowanym technicznie, a także najbardziej ekonomicznym pojazdem ciężarowym na rynku. Dlatego jestem pewien, że znajdzie uznanie wśród klientów HAMA Polska. Jednocześnie dla nas jest to wejście w segment rynku, w którym dotąd nie byliśmy zbyt aktywni. Dlatego współpraca z firmą oferującą usługi wynajmu długoterminowego jest dla nas inteligentnym uzupełnieniem portfela klientów i ma duży potencjał rozwoju w nowym, ciekawym obszarze biznesu.

    Boom po kryzysie

     Zdaniem obydwu firm, nowo zawiązanej współpracy sprzyja sytuacja gospodarcza i dynamiczny rozwój rynku transportowego, który po krótkim załamaniu wiosną 2020, związanym z pandemią, notuje od kilku miesięcy ostry wzrost. – Pierwsze miesiące pandemii przyniosły spore spadki – pojazdy wracały od klientów, byliśmy zmuszeni zamknąć wiele kontraktów – mówi Łukasz Chyliński. – Jednak okazało się, że zwrócone samochody bardzo szybko znalazły nowych użytkowników, przez co zaczęło brakować nam pojazdów we flocie, aby móc spełnić potrzeby wszystkich chętnych klientów. Ta sytuacja potwierdza, że w momencie dużych zawirowań na rynku ogromnego znaczenia nabiera elastyczność, którą oferujemy. Klient może samochód zwrócić, wykupić lub wymienić na nowy – w zależności od aktualnych potrzeb i kondycji firmy. W porę spostrzegliśmy trend wzrostowy, dlatego zamówiliśmy odpowiednią liczbę pojazdów do naszej floty. Obecnie obserwujemy, że importerzy borykają się z ograniczonymi mocami produkcyjnymi w fabrykach, co oznacza, że dostępność nowych pojazdów ciężarowych jest mniejsza niż popyt, a zapotrzebowanie na transport rośnie. Cieszymy się, że jesteśmy odpowiednio przygotowani na tę sytuację.

    – Boom na rynku usług transportowych zaskoczył wszystkich, ale można go wyjaśnić między innymi odłożonymi decyzjami o zakupach z ubiegłego roku, a także zwiększonym zapotrzebowaniem na przewozy w związku z dynamicznym rozwojem e-handlu – podkreśla Piotrek Urban. – Duże zamówienia na samochody oczywiście nas cieszą, ale zdajemy sobie sprawę z tego, że dzisiejszej hossy nie można traktować jako utrwalonego trendu, dlatego spodziewamy się raczej stopniowego opadania linii wzrostu. W takich warunkach oferta długoterminowego wynajmu jest dla wielu przewoźników rozwiązaniem idealnym, bo pozwala szybko reagować na gwałtowne zmiany zapotrzebowania.

    Ciężarówka na miarę potrzeb

     W HAMA Polska klient może zamówić pojazd w takiej konfiguracji, jakiej potrzebuje – łącznie z naczepą, pełnym serwisem, oponami i innymi komponentami. Od momentu podpisania umowy klient ponosi stałe, przewidywalne koszty. – Dominują u nas umowy trzyletnie, obejmujące koszty ubezpieczenia, podatki, usługi serwisowe i serwis ogumienia – mówi Janusz Rachwał, dyrektor handlowy HAMA Polska. – To bardzo prosty biznes, który opiera się na tym, że klient przychodzi, wybiera pojazd i jeździ, a resztą zajmujemy się my. Zamawiamy pojazdy zarówno pod konkretne zlecenie, jak i w konfiguracji uniwersalnej dla transportu międzynarodowego. Do niedawna ok. 70 proc naszej floty stanowiły pojazdy stockowe, a pozostałe miały indywidualne specyfikacje. Teraz to się zmieni – klienci nie mają czasu, by czekać na produkcję samochodu „na wymiar”.

    Nowe Actrosy 1851, które zasilą flotę HAMA Polska, mają jednak szansę zaspokoić potrzeby wielu klientów. Pojazdy zostały wyposażone w kabiny Big Space, a także najnowszą wersję inteligentnego tempomatu Predictive Powertrain Control oraz pakiet systemów wspierających bezpieczeństwo Active Brake Assist 5.

    (s)
    Fot. Mercedes-Benz

    Tagi : Daimler Trucks, HAMA Polska, Mercedes-Benz Actros
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone