Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAIMLER TRUCK: Z napędem wodorowym przez przełęcz Brenner

    DAIMLER TRUCK: Z napędem wodorowym przez przełęcz Brenner

    18 listopada, 2022
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Na drodze do zrównoważonego transportu przyszłości, prototypowa ciężarówka Mercedes-Benz GenH2 Truck z ogniwem paliwowym z powodzeniem przeszła pierwsze testy wysokościowe na drogach publicznych. Kluczowym elementem jazd testowych był przejazd przez przełęcz Brenner – jedną z głównych arterii europejskiego transportu towarowego.

    DAIMLER TRUCK: Z napędem wodorowym przez przełęcz Brenner

    Po tej czteropasmowej drodze tranzytowej alpejskiej przeprawy na granicy Austrii i Włoch, położonej na wysokości 1370 metrów nad poziomem morza, tylko w 2019 roku samochody ciężarowe przewiozły około 40 milionów ton ładunków. Odpowiada to przejazdowi niemal 2,5 miliona ciężarówek rocznie.

    Podczas tygodniowych jazd testowych na około 120-kilometrowym odcinku autostrady między Bolzano a Innsbruckiem inżynierowie Daimler Truck wielokrotnie pokonywali Przełęcz Brenner napędzanym ogniwami paliwowymi zestawem siodłowym obciążonym typowym ładunkiem. Jedyną emisją podczas jazdy była czysta para wodna!

    Bazą dla testów było włoskie Bolzano, w którym znajduje się stacja tankowania wodoru operatora H2 Południowy Tyrol. Jest to idealna lokalizacja do przetestowania napędu na ogniwa paliwowe na różnych wysokościach. Jednym z najważniejszych elementów przeprowadzonych testów był podjazd ciągnikiem siodłowym na wysokogórską przełęcz Passo di Pennes, położoną na wysokości 2211 m.n.p.m.

    Jednym z najważniejszych elementów przeprowadzonych testów był podjazd ciągnikiem siodłowym na wysokogórską przełęcz Passo di Pennes, położoną na wysokości 2211 m.n.p.m.
    Jednym z najważniejszych elementów przeprowadzonych testów był podjazd ciągnikiem siodłowym na wysokogórską przełęcz Passo di Pennes, położoną na wysokości 2211 m.n.p.m.

    Płynące z pierwszych testów wysokościowych wnioski w zakresie współdziałania ogniwa paliwowego i akumulatora w trudnych warunkach topograficznych oraz predykcyjnej strategii działania systemu na trasie Brenner zostaną teraz uwzględnione w dalszym rozwoju pojazdu i procesie uruchomienia produkcji seryjnej. Kolejne testy górskie zaplanowano na przyszły rok.

    Daimler Truck realizuje strategię elektryfikacji z zastosowaniem zarówno napędów opartych na wodorowych ogniwach paliwowych, jak i napędów akumulatorowo-elektrycznych. Pojazd Mercedes-Benz GenH2 Truck rozwijany jest pod kątem eksploatacji w szczególnie trudnych i wymagających elastyczności operacjach transportowych, zwłaszcza w ważnym segmencie ciężkiego transportu dalekobieżnego. Jego konstruktorzy postawili sobie za cel uzyskanie zasięgu nawet powyżej tysiąca kilometrów. Rozpoczęcie produkcji seryjnej pojazdu przewidziano na drugą połowę obecnej dekady.

    (s)
    Fot. Daimler Truck

    • Kilka kilometrów na konto narzeczonej skończyło się zatrzymaniem prawo jazdy
      Kilka kilometrów na konto narzeczonej skończyło się zatrzymaniem prawa jazdy
      Kierowca ciężarówki wyjął swoją kartę z tachografu, ponieważ przekroczył limit dziennego czasu pracy. Aby uniknąć kary, postanowił zalogować swoje aktywności na karcie narzeczonej. W ten sposób zdołał przejechać zaledwie kilka kilometrów. Na ulicy Igołomskiej w […]
    • MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT Concept
      MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT Concept
      Mitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) zaprezentuje Mitsubishi XRT Concept – koncepcyjną wersję całkowicie nowego pickupa Triton/L2001. Prezentacja odbędzie się na 44. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023, który potrwa od 21 marca do 2 […]
    • SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023
      SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023
      Podczas 14. edycji targów Elekbu Solaris prezentuje nowe rozwiązanie w swojej ofercie – przegubowy autobus bateryjny z dwiema elektrycznymi osiami napędowymi. Model Urbino 18 electric jest wystawiony na stoisku firmy nr 53. Największa w Niemczech […]
    • Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!
      Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!
      Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229.000 zł netto, wersji PanAmericana 249.000 zł netto, a wersji Aventura 269.000 zł netto. […]
    Tagi : ciężarówka wodorowa
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone