Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
4 kwietnia 2024 w Poznaniu odbył się kolejny Kongres MOVE (International Mobility Congress). Dzień wypełniły debaty i dyskusje z udziałem ekspertów, przedstawicieli producentów, władz państwowych i lokalnych oraz organizacji branżowych. Daimler Truck Polska był partnerem kongresu.
W jednej z debat na temat „Zielonego transportu drogowego” wziął udział Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu firmy. – Transformacja branży jest naszym wspólnym celem, wszystkich, którzy w tym biznesie działają – to nas łączy – podkreśla Piotrek Urban. – Jest to wielka szansa tej dekady, stoimy na progu rewolucji, która jest niezbędna, żeby polskie firmy transportowe nadal były liderem europejskim. My, jako Daimler Truck Polska, jesteśmy gotowi na to wyzwanie, zgodnie z hasłem, które towarzyszy naszemu portfolio produktów i usług dla elektromobilności: CHARGED TO CHANGE. Chcemy wspólnie z naszymi klientami i partnerami, a także przy wsparciu strony rządowej osiągać kolejne cele na drodze do bezemisyjnej przyszłości branży.
Polska dziś jest trzecim rynkiem europejskim w transporcie drogowym, za Niemcami i Francją. Branża przynosi również aż 7% PKB i odpowiada za 6,5% miejsc pracy. Wiodący polscy przewoźnicy powinni więc odgrywać kluczową rolę w transformacji tego sektora w Europie. Stwarza to dla nich ogromne szanse, ale oznacza także wiele wyzwań, o których dyskutowano podczas Kongresu MOVE. – Jako producenci samochodów ciężarowych jesteśmy dobrze przygotowani – wszyscy dysponujemy gamą pojazdów elektrycznych odpowiednich do różnych zadań transportowych, o zasięgach ok. 500 km, jak debiutujący w tym roku nasz eActros 600 – mówi Piotrek Urban. – Mamy więc produkt, który pod względem technologicznym odpowiada na potrzeby zielonego transportu. Cieszy nas bardzo, że stopniowo usuwane są dwie główne bariery stojące przed rozwojem elektromobilności w transporcie drogowym: niedostateczna infrastruktura i wysoki koszt zakupu pojazdów. Rząd planuje uruchomić program wsparcia budowy stacji ładowania dla ciężarówek, przeznaczając na ten cel 2 mld zł, a na finansowanie inwestycji w pojazdy zeroemisyjne 1 mld zł – to bardzo pozytywne informacje. Ciężarowe samochody elektryczne są też zwolnione z opłat drogowych, które w przypadku pojazdów spalinowych mocno wzrosły, a to wpłynie na niższy poziom TCO (Total Cost Ownership) floty.
Oprócz kosztów związanych z transformacją transportu drogowego, kluczowe jest budowanie świadomości i edukacja. – Zmiana, przed którą stoimy, jest z jednej strony największym wyzwaniem dekady dla naszej branży, ale z drugiej ogromną szansą – dodał Piotrek Urban. – Rzetelna informacja jest tu niezwykle istotna, oczekują jej i nasi klienci i kontrahenci polskich firm transportowych. Dlatego w całej Polsce udostępniliśmy poprzez naszą sieć dealerską elektryczne pojazdy demonstracyjne, eActrosa 300 Tractora i eActrosa 400 z zabudową chłodniczą, na potrzeby testów. Nasi klienci mogą się w praktyce przekonać podczas normalnej eksploatacji, jakie możliwości oferują te pojazdy. Zapewniamy im też pomoc naszych eConsultantów i wiele innych rozwiązań, które jako ekosystem krok po kroku mogą wspierać firmy w drodze do elektromobilności. Musimy pamiętać, że do tej pory na przestrzeni lat byliśmy wielokrotnie świadkami ważnych innowacji, ale wynikały one z ewolucji i pozostawały w podobnym obszarze technologii. Teraz mamy totalną zmianę, stoimy na progu rewolucji – niezbędnej dla środowiska i przyszłości branży. Przeprowadzenie jej będzie wymagało kompleksowych działań i połączenia sił – zarówno producentów pojazdów, naszych partnerów, jak i strony rządowej. Wydarzenia takie, jak Kongres MOVE bardzo temu sprzyjają i jako Daimler Truck Polska cieszymy się, że mieliśmy okazję uczestniczyć w tej ważnej rozmowie o przyszłości polskiego transportu.
(s), fot. Daimler Truck Polska
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 64