Karta od taty… Używał w tachografie dokumentu 80-letniego ojca!
Gdy kierowcy ciężarówki i zarazem polskiemu przedsiębiorcy kończył się limit czasu prowadzenia pojazdu, wyjmował z tachografu […]
Wspólnym celem partnerów jest zaprojektowanie systemu operacyjnego dla samochodów ciężarowych oraz zaoferowanie uniwersalnych, niezależnych od marki produktów tego joint venture innym producentom pojazdów użytkowych.
We wszystkich pozostałych obszarach biznesowych Daimler Truck i Volvo Group nadal pozostaną konkurentami, a więc w dalszym ciągu niezależnie od siebie będą oferować klientom produkty i usługi, w tym odrębne produkty cyfrowe.
Jak już ogłoszono w maju Daimler Truck i Volvo Group planują utworzenie spółki joint venture w celu opracowania wspólnej, opartej na oprogramowaniu platformy pojazdu oraz dedykowanego systemu operacyjnego dla samochodów ciężarowych. Mają one stanowić podstawę dla przyszłych pojazdów użytkowych opartych na oprogramowaniu.
Obie firmy podpisały wiążące porozumienie o utworzeniu spółki joint venture z siedzibą w szwedzkim Göteborgu oraz podejmują działania zmierzające do jej uruchomienia. Oparta na oprogramowaniu platforma pojazdu umożliwi Daimler Truck i Volvo Group, a także innym potencjalnym klientom spółki, oferowanie własnych cyfrowych funkcji dla produkowanych przez siebie pojazdów. – Zawarte porozumienie podkreśla nasze wspólne zaangażowanie w przyspieszenie cyfrowej transformacji naszego sektora przemysłu. Opracowane w ramach tego wspólnego przedsięwzięcia oprogramowanie i sprzęt odegrają istotną rolę, umożliwiając zaoferowanie naszym klientom bezprecedensowego poziomu bezpieczeństwa, komfortu i efektywności – stwierdziła Karin Rådström, CEO w Daimler Truck.
Martin Lundstedt, prezes i dyrektor zarządzający Volvo Group, dodał: – Łączymy nasze siły, aby na nowo zdefiniować architekturę softwarową i zapoczątkować nową erę samooptymalizujących się samochodów ciężarowych. Wspólnie wyeliminujemy nadmierną złożoność, aby zaoferować klientom wyższy poziom łączności sieciowej, bezpieczeństwa i efektywności oraz stale zwiększać wydajność. To rewolucyjna odpowiedź na wyzwania współczesnego świata – jesteśmy dumni, że możemy wyznaczyć standard dla naszej branży.
Jednym działań spółki joint venture będzie specyfikacja i pozyskanie scentralizowanych, wysokowydajnych urządzeń sterujących dla pojazdów użytkowych, mogących przetwarzać duże ilości danych. Nowe przedsiębiorstwo opracuje również system operacyjny i narzędzia programistyczne, w oparciu o które producenci będą mogli tworzyć własne cyfrowe funkcje dla swoich pojazdów. Umożliwi to w przyszłości rozdzielenie cykli rozwojowych oprogramowania i sprzętu, a klientom pozwoli na instalowanie i aktualizowanie produktów cyfrowych zdalnie – „over-the-air”, poprawiając także efektywność i wrażenia użytkownika.
Daimler Truck i Volvo Group pozostaną konkurentami, a więc w dalszym ciągu będą oferować produkty i usługi, w tym odrębne produkty cyfrowe, całkowicie niezależnie od siebie. Finalizację transakcji joint venture przewidziano na pierwszą połowę 2025 r., pod warunkiem uzyskania wszystkich niezbędnych zgód urzędowych.
(s), fot. Daimler Truck
Gdy kierowcy ciężarówki i zarazem polskiemu przedsiębiorcy kończył się limit czasu prowadzenia pojazdu, wyjmował z tachografu […]
Ciężarówki, ciągniki siodłowe, furgony, przyczepy… Jeśli to dla Ciebie nie tylko słowa, powinieneś przeczytać ten tekst. […]
Volkswagen Samochody Dostawcze uzupełnia linię produktową modelu Caddy. Obok wersji z silnikiem benzynowym TSI i wysokoprężnym […]