Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAIMLER TRUCK: Homologacja drogowa dla samochodów ciężarowych z napędem na ogniwa paliwowe

    DAIMLER TRUCK: Homologacja drogowa dla samochodów ciężarowych z napędem na ogniwa paliwowe

    27 października, 2021
    Aktualności, Elektromobilność, Galeria, Polecane

    Firma Daimler Truck konsekwentnie realizuje techniczną strategię elektryfikacji swoich samochodów ciężarowych i właśnie osiągnęła kolejny przełom na tej drodze – w październiku właściwe urzędy niemieckie dopuściły do ruchu drogowego ulepszony prototyp ciężarówki Mercedes-Benz GenH2 Truck, napędzanej wodorowymi ogniwami paliwowymi.

    DAIMLER TRUCK, Homologacja drogowa dla samochodów ciężarowych z napędem na ogniwa paliwowe, Ciężarówki i Logistyka
    Daimler Trucks koncentruje się na elektryfikacji swoich pojazdów i realizuje dwutorową strategię – z wykorzystaniem elektrycznego napędu akumulatorowego (eActros – z prawej) i napędu na bazie wodoru (GenH2 Truck– z lewej).

    Już w kwietniu na swoich zamkniętych torach testowych producent samochodów ciężarowych rozpoczął testy udoskonalonego prototypu samochodu ciężarowego Mercedes-Benz GenH2, zaprezentowanego w 2020 roku. W ich trakcie ciężarówka napędzana wodorowymi ogniwami paliwowymi, która w wersji seryjnej zaprojektowana została na przebiegi 1000 kilometrów i więcej bez postoju na tankowanie, przejechała z powodzeniem wiele tysięcy kilometrów testowych.

    Teraz jej testy obejmą także drogi publiczne. Będą się one odbywać m.in. na drodze B462, gdzie w ramach projektu eWayBW transport towarów w pobliżu Rastatt ma zostać testowo zelektryfikowany z wykorzystaniem ciężarówek zasilanych z napowietrznych linii trakcyjnych. Działania te obejmą również testy porównawcze pojazdu Mercedes-Benz eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym z ciężarówkami innych producentów – zasilanymi z napowietrznych linii trakcyjnych lub napędzanych z ogniw paliwowych.

    Daimler Truck we własnym zakresie nie planuje wytwarzania ciężarówek zasilanych z napowietrznych linii trakcyjnych. Już od lipca 2019 r. zasilany bateryjnie eActros dobrze sprawdza się w intensywnych testach praktycznych, przeprowadzanych w regionie Rastatt przez firmę Logistik Schmitt.

    Dzięki uzyskaniu homologacji drogowej pojazdu GenH2 Truck, Daimler Truck osiągnął istotny postęp na drodze do jego produkcji seryjnej – producent zamierza dostarczyć klientom pierwsze seryjne egzemplarze tej ciężarówki w roku 2027, a ponadto wyznacza sobie ambitny cel, aby do roku 2039 na rynku europejskim, japońskim i północnoamerykańskim oferować już tylko takie samochody nowe, które podczas jazdy („tank to wheel”) będą neutralne pod względem emisji CO2.

    W tym celu producent samochodów ciężarowych koncentruje się na elektryfikacji swoich pojazdów i realizuje dwutorową strategię – z wykorzystaniem elektrycznego napędu akumulatorowego i napędu na bazie wodoru. Kombinacja ta pozwala firmie Daimler Truck zaoferować najlepsze opcje pojazdów do poszczególnych rodzajów zastosowań. Im lżejszy ładunek i mniejsza odległość, tym częściej zastosowanie znajdzie napęd akumulatorowy. W przypadku cięższych ładunków i większych odległości preferowane będą raczej ogniwa paliwowe.

    (s)
    Fot. Daimler Truck

    Tagi : elektryczna ciężarówka, Mercedes-Benz Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone