DAIMLER TRUCK: FUSO Canter ma 60 lat!
FUSO – japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych – świętuje 60-lecie swojej lekkiej ciężarówki Canter. Od czasu premiery rynkowej FUSO Cantera w 1963 roku wyprodukowano już ponad 4,5 miliona egzemplarzy tego pojazdu.

Pierwsza generacja FUSO Cantera pojawiła się na rynku japońskim w marcu 1963 roku pod nazwą T720. Był to pojazd z kabiną umieszczoną nad silnikiem, który wówczas w swoim segmencie zachwycał doskonałymi osiągami i ekonomicznością.
Począwszy od pierwszej generacji pojazdu, FUSO nieprzerwanie pracuje nad jego rozwojem, dostosowując go do wymagań użytkowników. Wyróżniając się osiągami i komfortem jazdy, dzięki nieustannemu doskonaleniu silników, Canter przez dziesięciolecia zyskiwał coraz lepsze parametry efektywności paliwowej i ekologiczności.
Rozwój zaawansowanych technologii bezpieczeństwa na przestrzeni dekad uczynił Cantera niezawodną ciężarówką, bezpieczną dla kierowców i innych użytkowników dróg. Konstrukcja pojazdu ewoluowała, spełniając oczekiwania klientów oraz podążając za duchem czasu. Dzięki temu FUSO Canter stworzył swój własny, charakterystyczny wizerunek w segmencie pojazdów użytkowych – jako bezpieczna, wygodna i ekologiczna ciężarówka, zawsze przyjazna dla kierowców i firm.

Już od lat 60. XX wieku FUSO rozszerzyło sprzedaż Cantera na różne rynki międzynarodowe, przez co stał się on liderem w segmencie lekkich samochodów ciężarowych na głównych rynkach całego świata. W Indonezji, jednym z pierwszych rynków zamorskich FUSO, w ciągu ostatnich 48 lat Canter konsekwentnie utrzymywał najwyższy udział rynkowy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Obecnie FUSO Cantery są produkowane lokalnie w systemie CKD (completely-knocked-down) na dwunastu rynkach. Canter sprzedawany jest dziś w ponad 70 krajach świata.
W 2017 roku FUSO wprowadziło na rynek pojazd eCanter – pierwszy w Japonii produkowany seryjnie elektryczny samochód ciężarowy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. W 2022 roku zaprezentowano jego następcę – całkowicie zmodernizowany, w pełni elektryczny model następnej generacji. Produkcja seryjna ciężarówki Next Generation eCanter rozpocznie się w 2023 roku w zakładach FUSO w japońskim Kawasaki i portugalskim Tramagal.
(s), fot. Daimler Truck











