DAIMLER TRUCK: Europejska premiera FUSO eCantera Next Generation na targach IAA Transportation 2022
Na odbywających się właśnie targach IAA Transportation, Daimler Truck przedstawił lekką elektryczną ciężarówkę – eCantera Next Generation.

Lekka elektryczna ciężarówka eCantera Next Generation powstała, dzięki doświadczeniu zdobytym w ciągu pięciu lat eksploatacji eCantera oraz opinii klientów z ponad sześciu milionów przejechanych elektrycznie kilometrów na całym świecie. Duża liczba wariantów zapewni klientom większą elastyczność i elektromobilność w wielu różnych zastosowaniach wymagających dopuszczalnej masy całkowitej od 4,25 do 8,55 tony.
Dzięki dwóm wariantom kabiny pojedynczej – Standard (szerokość 1695 mm) i Comfort (szerokość 1995 mm) – oraz łącznie sześciu różnym rozstawom osi od 2500 mm do 4750 mm, eCanter Next Generation może być wykorzystywany zarówno w lekkim budownictwie i ogrodnictwie, jak i w miejskim ruchu dostawczym czy w gospodarce komunalnej.
Na całym świecie dostępnych będzie ponad 100 wariantów tego pojazdu. Jeśli chodzi o napęd eCantera Next Generation, do wyboru jest silnik elektryczny o mocy 110 kW (warianty o dopuszczalnej masie całkowitej 4,25 lub 6 ton) oraz 129 kW (warianty o dopuszczalnej masie całkowitej 7,49 lub 8,55 tony) – z udoskonalonym układem przeniesienia napędu i momentem obrotowym 430 Nm. Aby jeszcze dokładniej spełnić różnorodne oczekiwania klientów, zastosowano modułową konstrukcję akumulatorów nowego rodzaju, która umożliwia realizację trzech opcji zasięgu: do 70 km, 140 km lub 200 km na jednym ładowaniu akumulatora.
Akumulatory LFP (w technologii litowo-żelazowo-fosforanowej) mają pojemność znamionową 41,3 kWh na jeden moduł. eCanter Next Generation jest kompatybilny ze wszystkimi napięciami sieci stosowanymi na najważniejszych rynkach. Moduł ładowania działa zarówno na prąd stały (DC), jak i przemienny (AC). Jako standard ładowania zastosowano Combined Charging System CCS, który umożliwia ładowanie z mocą do 104 kW.
eCanter Next Generation jest dostępny z najnowszymi systemami bezpieczeństwa, np. z antykolizyjnym systemem ostrzegania i hamowania Active Brake Assist 5 (ABA5) i systemem Active Sideguard Assist, a więc także pod tym względem znów wyznacza wysokie standardy w swym segmencie. Kolejnym atutem jest dostępność przystawki odbioru mocy, dzięki której eCanter Next Generation może być wykorzystywany do szeregu zastosowań specjalnych. Marka FUSO włączyła pojazd w swój ekosystem elektromobilności, w ramach którego oferuje swoim klientom doradztwo i wsparcie we wszystkich kwestiach związanych z infrastrukturą ładowania, finansowaniem i eksploatacją.
Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na czwarty kwartał 2022 r. Produkcja seryjna FUSO eCantera Next Generation ruszy następnie w 2023 r.
(CYPH)
Fot. Mercedes-Benz Trucks