Dakar 2025: Macik liderem w ciężarówkach, Polacy blisko podium!
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
Eksploatacja akumulatorowego, elektrycznego eActrosa LongHaul powinna przyczynić się do realizacji celu firmy DB Schenker – osiągnięcia neutralnego bilansu emisji CO2 do 2040 roku. Ta elektryczna ciężarówka o zasięgu ok. 500 km bez dodatkowego ładowania ma osiągnąć dojrzałość do produkcji seryjnej w 2024 roku. – DB Schenker to dla nas ważny, długoletni partner, który już z powodzeniem używa naszych elektrycznych ciężarówek w transporcie dystrybucyjnym – mówi Stina Fagerman, szefowa działu sprzedaży, marketingu i usług Mercedes-Benz Trucks. – Tym bardziej cieszy nas fakt, że również w transporcie dalekobieżnym firma ta postawi na ciężarówkę z gwiazdą – akumulatorowego, elektrycznego eActrosa LongHaul.
Cyrille Bonjean, Head of Land Transport Europe w firmie DB Schenker Europe dodaje:– Sukcesywnie powiększając naszą flotę elektryczną, możemy nadal realizować nasz cel osiągnięcia pozycji wiodącego na świecie dostawcy zielonej logistyki. eActros LongHaul umożliwia praktyczną eksploatację elektrycznych pojazdów akumulatorowych również na długich trasach. Z naszego punktu widzenia istotne znaczenie ma wzięcie odpowiedzialności za środowisko i promowanie ekologicznych rozwiązań.
Konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa LongHaul pod kątem uzyskania takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i poszczególnych komponentów, jak w przypadku porównywalnego, konwencjonalnego Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego, a więc przebiegu 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji.
W eActrosie LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa LongHaul będzie można naładować z poziomu 20 do 80 procent w czasie znacznie krótszym niż 30 minut.
Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią ciężarówce łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc maksymalną 600 kW.
Oprócz ciągnika siodłowego, już od premiery rynkowej pojazdu Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActrosa LongHaul do zabudowy. Zapewni to klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania ciężarówki w transporcie elektrycznym. Po pomyślnych testach zimowych w fińskim Rovaniemi, w temperaturach sięgających nawet minus 25 stopni Celsjusza, kolejnym etapem będą testy na drogach publicznych.
DB Schenker jest jednym z wiodących na świecie dostawców usług logistycznych, zatrudniającym około 76,6 tys. pracowników w ponad 1850 lokalizacjach w ponad 130 krajach. Firma oferuje transport lądowy, fracht lotniczy i morski, a także kompletne rozwiązania logistyczne i zarządzanie globalnym łańcuchem dostaw z jednego źródła. Przedsiębiorstwo nieustannie inwestuje w innowacyjne rozwiązania transportowe, odnawialne źródła energii i produkty bardziej przyjazne środowisku, aby do 2040 roku osiągnąć ambitny cel neutralności klimatycznej.
(s), fot. Daimler Truck
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
W połowie stycznia inspektorzy ITD z Gniezna i Poznania, wraz ze Strażnikami Leśnymi z Gniezna oraz […]
Rok 2025 zapowiada się dla branży logistycznej jako okres wyzwań, ale i szans. Umiarkowany optymizm wśród […]