Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Daimler Truck: DHL Freight testuje nowy elektryczny ciągnik siodłowy Mercedes-Benz

    Daimler Truck: DHL Freight testuje nowy elektryczny ciągnik siodłowy Mercedes-Benz

    11 maja, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Firma DHL Freight, jeden z wiodących przewoźników drogowych w Europie, przez kilka dni testowała w praktycznej eksploatacji ciągnik siodłowy Mercedes-Benz eActros 300.

    Daimler Truck: DHL Freight testuje nowy elektryczny ciągnik siodłowy Mercedes-Benz

    W tym czasie ten samochód ciężarowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym dostarczał przeciętnie 12 ton materiałów produkcyjnych z terminala towarowego DHL w Hagen koło Dortmundu do oddalonej o około 175 kilometrów fabryki Mercedes-Benz w Kassel – bez konieczności zatrzymywania się na ładowanie.

    Dzienny przebieg elektrycznej ciężarówki wynosił łącznie 350 kilometrów. Jej akumulatory ładowano m.in. w Kassel, z terminala ładującego zlokalizowanego na terenie zakładu. Uzyskana podczas testów wiedza stanowi podstawę do planowanego przejścia na neutralny pod względem emisji CO2 transport dostawczy do fabryki.

    DHL Freight jest regionalnym spedytorem, odpowiedzialnym za przewozy materiałów produkcyjnych od dostawców zlokalizowanych w Nadrenii Północnej-Westfalii i częściowo w krajach Beneluksu do zakładów produkcyjnych Mercedes-Benz Trucks. Materiały są najpierw odbierane od dostawców, gromadzone w terminalach DHL Freight, np. w Hagen, a następnie przewożone do fabryk.

    Prof. dr Frank H. Lehmann, szef fabryki Mercedes-Benz w Kassel: – Zakład produkcyjny Mercedes-Benz w Kassel pełni rolę centrum kompetencyjnego Daimler Truck w dziedzinie elektrycznych systemów napędowych. Logicznym krokiem jest zatem podjęcie przez nas intensywnych działań na rzecz elektryfikacji transportu dostawczego do zakładu. Cieszymy się, że udział w testach wzięła firma DHL, będąca kluczowym partnerem logistycznym.

    Uwe Brinks, prezes zarządu DHL Freight: – Dla nas, jako jednej z wiodących firm logistycznych na świecie, przejście na pojazdy neutralne pod względem emisji CO2 jest istotnym elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju i transformacji w kierunku bezemisyjnej logistyki. Testując ciągnik siodłowy eActros 300, mogliśmy z powodzeniem sprawdzić możliwości jego zastosowania w praktyce.

    DHL Freight opracował przejrzystą strategię wdrażania przyjaznych dla środowiska rozwiązań w transporcie drogowym w postaci Mapy Drogowej Green Technology. W krótszej perspektywie ta specjalizująca się w transporcie lądowym firma skupia się na inwestycjach w technologie pomostowe, a w dłuższej – na poprawie poziomu efektywności emisji CO2 poprzez wdrażanie takich rozwiązań, jak elektryczne i wodorowe ciężarówki.

    Daimler Truck: DHL Freight testuje nowy elektryczny ciągnik siodłowy Mercedes-Benz

    Zachowując dopuszczalną długość całkowitą, ciągnik siodłowy eActros 300 może ciągnąć wszystkie powszechnie stosowane europejskie naczepy. Elektryczny ciągnik siodłowy bazuje na tych samych rozwiązaniach technicznych, co eActros 300/400. Trzy pakiety akumulatorowe, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh1, umożliwiają zasięgi nawet do 220 km na jednym ładowaniu akumulatorów. eActrosa 300 można ładować prądem o mocy do 160 kW – po podłączeniu do zwykłego terminala szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A ładowanie jego trzech pakietów akumulatorowych z poziomu 20 do 80 procent zajmuje nieco ponad godzinę. Seryjna produkcja ciągnika ma ruszyć jesienią bieżącego roku.

    Zakład Mercedes-Benz w Kassel opracowuje obecnie konkretne plany dotyczące sposobu elektryfikacji transportu dostawczego do zakładu – łącznie z niezbędną infrastrukturą ładowania. Mercedes-Benz Trucks wytyczył już ambitny cel pełnej elektryfikacji dostaw do swojej największej fabryki ciężarówek w Wörth am Rhein i chce go zrealizować do końca 2026 r. W ten sposób znaczna część bezpośredniego łańcucha dostaw może stać się neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.

    Wraz z dostawcami usług logistycznych i spedytorami, na co dzień realizującymi dostawy do zakładu, firma pracuje nad stopniowym włączaniem do ich flot samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Plan działań obejmuje także stworzenie w Wörth zakładowej infrastruktury ładowania, dostępnej zarówno dla dostawców, jak i własnych pojazdów firmy.

    (s), fot. Daimler Truck

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…

    W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…Continue

    Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju

    Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju

    Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuContinue

    CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku

    CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku

    CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]

    Czytaj więcej… CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuContinue

    Tagi : Daimler Truck Polsk
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone