Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAIMLER TRUCK: Ciężarówka napędzana ciekłym wodorem na testach

    DAIMLER TRUCK: Ciężarówka napędzana ciekłym wodorem na testach

    1 lipca, 2022
    Aktualności, Elektryczne ciężarówki

    Na drodze do pełnej neutralności transportu w zakresie emisji dwutlenku węgla Daimler Truck osiąga kolejny przełom także w zastosowaniu napędów wodorowych. Od ubiegłego roku trwają intensywne testy prototypowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz GenH2 Truck napędzanego ogniwami paliwowymi, zarówno na torze testowym firmy, jak i na drogach publicznych.

    Ciężarówki i Logistyka - DAIMLER TRUCK Ciężarówka napędzana ciekłym wodorem na testach

    Daimler Truck uruchamia obecnie kolejny prototyp, aby przetestować możliwość wykorzystania ciekłego wodoru. Wsparcie płynie również ze świata polityki – Daniela Schmitt, minister gospodarki kraju związkowego Nadrenia-Palatynat, otworzyła tydzień wodorowy, WOCHE DES WASSERSTOFFS SÜD (#wdws2022), podczas którego odbędzie się m.in. jazda testowa pojazdu w Wörth am Rhein.

    Nowo zainstalowana, prototypowa stacja paliw w centrum rozwojowo-testowym w Wörth umożliwia tankowanie ciekłego wodoru. Podczas jej niedawnego uruchomienia firma Daimler Truck wraz z Air Liquide świętowała pierwsze udane tankowanie ciężarówki ciekłym wodorem (LH2).

    Proces tankowania polega na napełnieniu kriogenicznym ciekłym wodorem o temperaturze -253 stopni Celsjusza dwóch 40-kilogramowych zbiorników, zamontowanych po obu stronach podwozia. Dzięki bardzo dobrej izolacji zbiorników pojazdu, wodór może być utrzymywany w odpowiedniej temperaturze przez wystarczająco długi czas bez konieczności aktywnego chłodzenia.

    W pracach nad rozwojem napędów wodorowych firma Daimler Truck preferuje zastosowanie wodoru ciekłego. Jako nośnik energii w tym stanie skupienia ma on znacznie większą gęstość energetyczną w stosunku do objętości niż wodór w stanie gazowym. Umożliwia to przewożenie większej ilości wodoru, a tym samym znacznie zwiększa zasięg i zapewnia pojazdowi osiągi porównywalne z konwencjonalnym samochodem ciężarowym napędzanym olejem napędowym.

    Celem konstrukcyjnym jest uzyskanie pojazdu seryjnego GenH2 Truck o zasięgu nawet powyżej tysiąca kilometrów. Uczyni to tę ciężarówkę zdolną do obsługi trudnych i wymagających elastyczności operacji transportowych, zwłaszcza w ważnym segmencie ciężkiego transportu dalekobieżnego. Rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodu ciężarowego z napędem wodorowym przewidziano na drugą połowę obecnej dekady.

    Ciężarówki i Logistyka - DAIMLER TRUCK Ciężarowy napędzana ciekłym wodorem na testach
    Daimler Truck uruchamia obecnie kolejny prototyp, aby przetestować możliwość wykorzystania ciekłego wodoru.

    Kompleksowe zaangażowanie

    Równolegle Daimler Truck wraz z firmą Linde prowadzi prace nad nowym procesem tankowania ciekłego wodoru („przechłodzony” ciekły wodór, „sLH2”). W porównaniu z LH2 to innowacyjne rozwiązanie umożliwia między innymi zwiększenie gęstości magazynowania i ułatwienie tankowania. Współpracujące ze sobą firmy planują pierwsze zatankowanie prototypowej ciężarówki na pilotażowej stacji paliw w Niemczech na rok 2023.

    W rozwoju sLH2 firma Daimler Truck i jej partnerzy stawiają na wysoki poziom transparentności i otwartości w odniesieniu do istotnych interfejsów tej technologii. Udział jak największej liczby innych firm i organizacji w opracowaniu nowych standardów dla ciekłego wodoru powinien umożliwić rozwój globalnego, masowego rynku dla nowej metody tankowania.

    W obszarze infrastruktury dla stacji tankowania wodoru wzdłuż ważnych europejskich osi transportowych Daimler Truck planuje współpracę z firmami Shell, BP i TotalEnergies. Daimler Truck jest również udziałowcem niemieckiego operatora stacji tankowania wodoru H2 MOBILITY Deutschland. Ponadto firmy Daimler Truck, IVECO, Linde, OMV, Shell, TotalEnergies oraz Volvo Group, w ramach utworzonej przez siebie platformy interesów i współpracy H2Accelerate (H2A), podejmują wspólne działania na rzecz przełomu w rozwoju samochodów ciężarowych z napędem wodorowym na rynku ogólnoeuropejskim.

    Na drodze do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla Daimler Truck wyznaczył sobie jasne strategiczne cele i konsekwentnie realizuje podwójną strategię przestawienia swojej oferty pojazdów na technologie zeroemisyjne – obejmujące zarówno napędy akumulatorowe, jak i wodorowe. Celem firmy jest, aby do roku 2039 na kluczowych rynkach światowych oferować już tylko takie pojazdy nowe, które podczas jazdy będą neutralne pod względem emisji CO2.

    (s)
    Fot. Daimler Truck

    • SHELL: Tankuj korzyści – gaz 10 groszy taniej na litrze
      SHELL: Tankuj korzyści – gaz 10 groszy taniej na litrze
      Promocja Shella „Tankuj korzyści” także dla posiadaczy samochodów zasilanych LPG. W ramach programu lojalnościowego Shell ClubSmart, obecni i nowi klienci, otrzymają 10 groszy rabatu za każdy litr Shell AutoGas. Liczba i częstotliwość tankowań jest nieograniczona. […]
    • Ciężarówki i Logistyka - 7 powodów, dla których lepiej naczepę wynająć niż kupować...
      FINANSE: 7 powodów, dla których lepiej naczepę wynająć niż kupować…
      W transporcie liczy się to czym przewozisz towar. Nowoczesny samochód jest niezawodny i bardziej ekonomiczny, ale nie bez znaczenia jest też „co ciągniesz”, szczególnie w przypadku transportu spożywczego, który wymaga zachowania odpowiednich warunków chłodniczych. Jak […]
    • Ciężarówki i Logistyka - NOWOŚCI, Maxus debiutuje w Polsce
      NOWOŚCI: Maxus debiutuje w Polsce
      Maxus to nowa marka w Polsce, ale dobrze znana w Azji. W 2021 sprzedała w Chinach blisko 6 milionów aut elektrycznych. W Europie działa już na kilku rynkach. Teraz nadszedł czas na oficjalne przedstawicielstwo nad […]
    • SHELL, Samat rozszerza swoją flotę o ciągniki zasilane LNG do dystrybucji paliw
      SHELL: Samat rozszerza swoją flotę o ciągniki zasilane LNG do dystrybucji paliw
      Firma transportowa Samat, która współpracuje z Shell w zakresie dostarczania paliw, właśnie powiększyła swoją flotę o dwa ciągniki siodłowe Volvo napędzane LNG. Dzięki temu rozwiązaniu dystrybucja pomiędzy bazą paliw Shell a stacją w Świecku będzie […]
    Tagi : ciężarówka wodorowa
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,33
    Pb95
    7,74
    ON
    774
    LPG
    3,45
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,83
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,90
    GPB/PLN
    5,71
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone