Dakar 2025: Macik liderem w ciężarówkach, Polacy blisko podium!
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
60 lat temu na terenie dzisiejszej fabryki samochodów ciężarowych w Wörth trwały intensywne prace – znajdowała się ona wtedy w trakcie budowy. Zaledwie półtora roku po rozpoczęciu prac, 1 października 1963 roku z linii produkcyjnej zszedł pierwszy szkielet kabiny.
Począwszy od roku 1965 załoga fabryki produkowała kompletne samochody ciężarowe. Dziś są to modele Actros, Arocs i Atego. W Wörth powstają również pojazdy specjalne Mercedes-Benz Econic, Unimog i Zetros.
W 2021 roku rozpoczęła się seryjna produkcja akumulatorowo-elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz eActros, a następnie, w 2022 roku, produkcja drugiej seryjnej ciężarówki elektrycznej – Mercedes-Benz eEconic. Dziennie zakład produkcyjny w Wörth może opuścić nawet 470 samochodów ciężarowych wykonanych według życzenia klienta.
Dr Andreas Bachhofer, menedżer fabryki Mercedes-Benz w Wörth: – Również w przyszłości to ludzie będą stanowić o charakterze tego zakładu. Nasza siła innowacyjności i zaangażowanie na rzecz samochodów ciężarowych Mercedes-Benz są w dużej mierze zasługą załogi. Dlatego podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie zawodowe w dziedzinie technologii przyszłości są dla nas niezbędne. I aby z powodzeniem kształtować tę transformację, konsekwentnie inwestujemy w naszych pracowników, bo to właśnie ich zaangażowania i entuzjazmu potrzebujemy u boku w tym fascynującym czasie.
Thomas Zwick, przewodniczący rady zakładowej fabryki Mercedes-Benz w Wörth dodaje: – Od dziesięcioleci nasz zakład w południowym Palatynacie przechodzi ciągłą przemianę, którą kształtujemy wspólnie. Dzięki nowym produktom powstają nowe profile zawodowe dla pracowników, a wraz z nimi nowe możliwości zawodowe. Naszym punktem oparcia jest solidna i przekonująca wizja przyszłości zakładu, którą uzgodniliśmy z kierownictwem firmy w 2021 roku!
W ciągu 60 lat od rozpoczęcia produkcji w Wörth wyprodukowano ponad 4,4 miliona samochodów ciężarowych – w tym około 790 tys. zestawów pojazdów CKD (ang. Completely Knocked Down), które są wysyłane na liczne rynki zamorskie do ostatecznego montażu na miejscu. Jest więc powód do świętowania. W jubileuszowym roku 2023 wokół fabryki i na jej terenie będą miały miejsce różne wydarzenia – m.in. obchody rocznicowe, tradycyjny dzień rodzinny, w którym pracownicy mogą zwiedzać fabrykę wraz ze swoimi rodzinami, a także kawiarenka adwentowa i koncert bożonarodzeniowy. Kulminacją obchodów ma być zaplanowana na jesień uroczystość.
(s), fot. Daimler Truck
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
W połowie stycznia inspektorzy ITD z Gniezna i Poznania, wraz ze Strażnikami Leśnymi z Gniezna oraz […]
Rok 2025 zapowiada się dla branży logistycznej jako okres wyzwań, ale i szans. Umiarkowany optymizm wśród […]