Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAIMLER: Plany rozdzielenia działalności na dwa niezależne przedsiębiorstwa  

    DAIMLER: Plany rozdzielenia działalności na dwa niezależne przedsiębiorstwa  

    5 lutego, 2021
    Aktualności, Producenci

    Zarząd Daimlera ogłosił zamiar rozdzielenia przemysłowej działalności koncernu na dwa niezależne przedsiębiorstwa o jasno zakreślonych profilach biznesowych (pure play). Daimler Truck ma samodzielnie wejść na giełdę jako spin-off. Znacząca większość udziałów ma przejść w ręce obecnych akcjonariuszy koncernu Daimler.

    DAIMLER: Plany rozdzielenia działalności na dwa niezależne przedsiębiorstwa, Truckslog.pl

    Daimler planuje głęboką zmianę w strukturze koncernu, chcąc w przyszłości lepiej wykorzystać potencjał wszystkich gałęzi swojego biznesu – oraz wiedząc, że przyszłością motoryzacji są rozwiązania informatyczne i bezemisyjność. Rada nadzorcza i zarząd koncernu Daimler podjęły decyzję, że poddadzą ewaluacji projekt wydzielenia (spin-off) działalności związanej z samochodami ciężarowymi i autobusami, po czym zaczną się przygotowania do samodzielnego wejścia spółki Daimler Truck na giełdę. W rezultacie tych zmian Daimler Truck ma uzyskać pełną biznesową swobodę i posiadać odtąd własną strukturę ładu korporacyjnego (corporate governance) z niezależnym przewodniczącym rady nadzorczej.

    – Jest to dla koncernu Daimler moment historyczny – początek głębokiego przeobrażenia. Mercedes-Benz Cars & Vans oraz Daimler Trucks & Buses to firmy działające w odmiennych branżach, na rzecz różnych grup klientów, z odmiennymi ścieżkami technologicznymi i potrzebami kapitałowymi. Mercedes-Benz to marka samochodów luksusowych, która bardzo wymagającym klientom oferuje najbardziej pożądane samochody świata. Daimler Truck dostarcza wiodące na tle swojej branży rozwiązania i usługi transportowe. Gałęzie przemysłu, w których działają obie te firmy, przechodzą gruntowne zmiany technologiczne i strukturalne. Podążanie w rytmie tych przeobrażeń będzie efektywniejsze, jeśli nasze firmy będą działały jako niezależne podmioty, dysponujące znaczną płynnością netto i wolne od ograniczeń wynikających ze struktury konglomeratowej – powiedział Ola Källenius, prezes zarządu Daimler i Mercedes-Benz.

    Podjęte zostały starania o to, by spółka Daimler Truck spełniła kryteria włączenia do indeksu DAX. Według obecnego planu cała operacja zakończy się do końca roku 2021, kiedy to firma Daimler Truck ma już być notowana na giełdzie frankfurckiej.

    Daimler Truck, największy na świecie producent samochodów ciężarowych i autobusów, przyspieszy dążenie ku bezemisyjnemu przewozowi towarów i osób. Oba przedsiębiorstwa mają dysponować znaczną płynnością netto i postawią sobie ambitne cele finansowe. Daimler Truck zamierza wytworzyć dla swoich akcjonariuszy wartość dodaną przez to, że przedsiębiorstwo będzie jeszcze szybciej realizowało swoje plany strategiczne, uzyskiwało lepszą rentowność i dalej rozwijało bezemisyjne technologie napędowe do samochodów ciężarowych i autobusów. – To kluczowy moment dla Daimler Truck. Dzięki niezależności zyskujemy nowe szanse, stajemy się bardziej transparentni. Zamierzamy dalej rosnąć i utrzymać pozycję lidera w dziedzinie napędów alternatywnych i automatyzacji. Wypuszczając na rynek ciężarówki zasilane akumulatorami i ogniwami elektrycznymi, a także zdobywając silną pozycję w zakresie jazdy zautomatyzowanej, całkiem jasno zdefiniowaliśmy już, ku jakiej przyszłości zmierzamy. Dalszy rozwój technologiczny przyspieszymy starannie dobieranymi partnerstwami, aby móc szybko oferować klientom produkty najwyższej jakości – oświadczył Martin Daum, członek zarządu koncernu Daimler oraz prezes zarządu Daimler Truck.

    W planach jest zmiana nazwy z „Daimler” na „Mercedes-Benz”. Jednocześnie Mercedes-Benz, ciesząc się światową renomą jako producent luksusowych aut osobowych, chce zachować pozycję lidera w dziedzinie napędów elektrycznych i oprogramowania dla pojazdów. Usługi finansowe świadczone przez Daimler Mobility zostaną przydzielone do obu segmentów – samochodów osobowych i dostawczych oraz ciężarówek i autobusów.

    (s)
    Fot. Daimler

    Tagi : Ciężarówki, Daimler Truck, logistyka, Mercedes-Benz Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone