Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Daimler i Volvo: Spółka joint venture zajmie się seryjną produkcją ogniw paliwowych do napędu ciężarówek

    Daimler i Volvo: Spółka joint venture zajmie się seryjną produkcją ogniw paliwowych do napędu ciężarówek

    5 listopada, 2020
    Aktualności, Elektromobilność, Rynek

    Volvo Group i Daimler Truck AG zawarły wiążące porozumienie o utworzeniu spółki joint venture. Jej celem jest rozwój systemów ogniw paliwowych, ich wprowadzenie do produkcji seryjnej oraz sprzedaż – przede wszystkim do zastosowania w ciężkich samochodach ciężarowych, choć systemy te będą oferowane również do innych zastosowań.

    Daimler i Volvo: Spółka joint venture zajmie się seryjną produkcją ogniw paliwowych do napędu ciężarówek, Truckslog.pl
    Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG (po lewej) i Martin Lundstedt, prezes i dyrektor generalny Volvo Group. Dla zarządzanych przez nich firm wodorowe ogniwo paliwowe jest rozwiązaniem technicznym kluczowym dla rozwoju transportu przyszłości.

    Obaj partnerzy chcą uczynić nową spółkę światowym liderem w produkcji ogniw paliwowych, a tym wnieść swój wkład w rozwój neutralnego dla klimatu i zrównoważonego transportu, planowany do 2050 r. Volvo Group nabędzie 50 procent udziałów w spółce Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG za sumę ok. 0,6 miliarda euro w formule bez zadłużenia i bez środków pieniężnych (cash free – debt free). Finalizacja transakcji spodziewana jest w pierwszej połowie 2021 roku. Będzie ona jeszcze podlegała kontroli fuzji ze strony właściwych władz i musi uzyskać inne zatwierdzenia.

    – Dla Daimler Truck AG i naszego przyszłego partnera, Volvo Group, wodorowe ogniwo paliwowe jest rozwiązaniem technicznym kluczowym dla rozwoju transportu przyszłości o neutralnym bilansie dwutlenku węgla. Oba podmioty w pełni i całkowicie włączają się w realizację celów Porozumienia Paryskiego w sprawie ochrony klimatu, a więc także w dekarbonizację drogowego transportu towarowego i innych branż. Z tego powodu angażujemy się również w stworzenie wspólnej, sprawnie rozwijającej się firmy, która zajmie się seryjną produkcją systemów ogniw paliwowych – mówi Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.

    Wspólna spółka wykorzysta know-how i niezwykle bogate doświadczenie koncernu Daimler z kilkudziesięciu lat prac rozwojowych nad ogniwami paliwowymi. – W przyszłości transport będzie oparty zarówno na pojazdach z elektrycznym napędem akumulatorowym, jak i pojazdach elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi oraz, do pewnego stopnia, na innych paliwach odnawialnych. Planowane przez nas wspólne przedsięwzięcie w dziedzinie ogniw paliwowych stanowi zatem ważny krok w kierunku stworzenia bardziej przyjaznego świata – stwierdza Martin Lundstedt, prezes i dyrektor generalny Volvo Group.

    Volvo Group i Daimler Truck AG mają bogate i długoletnie doświadczenie w opracowywaniu nowych rozwiązań technicznych oraz produkcji pojazdów na skalę przemysłową, co już od samego początku przyniesie korzyści ich przyszłemu, wspólnemu przedsiębiorstwu, zapewniając tej młodej, innowacyjnej firmie szczególną pozycję wyjściową. Od chwili powstania będzie ona dysponowała pogłębioną wiedzą na temat modularności, efektywności i niezawodności systemów ogniw paliwowych, wyróżniając się jednocześnie wiodącymi na świecie procesami w takich obszarach jak jakość, technologia produkcji i wielkoseryjna produkcja przemysłowa.

    Daimler Truck AG i Volvo Group to doskonale prosperujące globalne przedsiębiorstwa. Swój sukces zawdzięczają dogłębnemu zrozumieniu specyfiki działalności swoich klientów oraz związanemu z nim dążeniu do zaoferowania im maksymalnej wartości dodanej. Powstająca spółka joint venture ma iść w tym samym kierunku i odegrać porównywalną rolę w odniesieniu do ogniw paliwowych.

    Dla tego typu systemów ogniw paliwowych, oprócz samochodów ciężarowych, możliwe są także inne obszary zastosowań. Spółka joint venture opracuje więc system o wielu poziomach mocy. Jednym z rozwiązań będzie podwójny system o mocy ciągłej 300 kW, przeznaczony dla ciężkich samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego. Ponieważ wdrożenie tej techniki w ciężkich samochodach ciężarowych jest bardzo wymagające, produkty spółki joint venture idealnie nadadzą się również do innych zastosowań, takich jak np. stacjonarne wytwarzanie energii elektrycznej.

    To joint venture nie jest jedynym polem współpracy Daimlera w tym obszarze z innymi podmiotami. Rolls-Royce plc i Daimler Truck AG podpisały w tym roku list intencyjny o współpracy w zakresie neutralnego pod względem emisji CO2 zasilania awaryjnego dla obiektów o istotnym znaczeniu dla bezpieczeństwa (np. centrów przetwarzania danych) – za pomocą stacjonarnych generatorów mocy opartych na ogniwach paliwowych. Mają one być bezemisyjną alternatywą dla silników wysokoprężnych, których aktualnie używa się jako awaryjnych generatorów mocy. Umowa kooperacyjna powinna zostać wypracowana i podpisana do końca roku.

    Daimler Truck AG i Volvo Group obejmą równe udziały w spółce joint venture działającej w dziedzinie ogniw paliwowych. Jednak firmy te pozostaną konkurentami we wszystkich innych obszarach działalności, takich jak technika motoryzacyjna czy integracja ogniw paliwowych w pojazdach. Oba przedsiębiorstwa planują przeprowadzenie testów ciężarówek napędzanych ogniwami paliwowymi z udziałem klientów w ciągu około trzech lat. Rozpoczęcie produkcji seryjnej tych pojazdów przewidziano na drugą połowę obecnej dekady. Finalizacja transakcji spodziewana jest w pierwszej połowie 2021 roku. Będzie ona jeszcze podlegała kontroli fuzji ze strony właściwych władz i musi uzyskać inne zezwolenia.

    (s)
    Fot. Daimler

    Tagi : Ciężarówki, elektromobilność, logistyka, Mercedes-Benz Trucks, Volvo
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone