Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Daimler Buses: W pełni elektryczny przegubowy Mercedes-Benz eCitaro G

    Daimler Buses: W pełni elektryczny przegubowy Mercedes-Benz eCitaro G

    24 czerwca, 2020
    Aktualności, Autobusy, Elektromobilność, Rynek

    W pełni elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Citaro. Jest to kolejny ważny krok na drodze ku urzeczywistnienia idei miast bardziej przyjaznych dla środowiska i oferujących lepsze warunki do życia.

    Daimler Buses: W pełni elektryczny przegubowy Mercedes-Benz eCitaro G, Magazyn Ciężarówki
    Der vollelektrisch angetriebene Gelenkbus eCitaro G erweitert das Angebot der Citaro Stadtbus-Familie The fully-electric eCitaro G articulated bus extends the range of the Citaro city bus family.

    Dzięki nowemu, w pełni zelektryfikowanemu autobusowi przegubowemu Mercedes-Benz jeszcze bardziej umacnia pozycję technologicznego pioniera. W tym autobusie przegubowym zastosowane zostaną nowe technologie akumulatorowe. Będzie on pierwszym autobusem w swojej klasie zasilanym innowacyjnymi bateriami półprzewodnikowymi.

    Z kilku miast wpłynęły już potwierdzone zamówienia na ponad 60 sztuk nowego eCitaro G – a ich liczba wciąż rośnie. W tym roku planowane są pierwsze dostawy do kilku odbiorców. Dzięki eCitaro G Mercedes-Benz systematycznie kontynuuje proces elektryfikacji autobusów miejskich.

    Dwa lata temu firma Daimler Buses zaprezentowała eCitaro, będącego zasilanym w pełni elektrycznie jednoczłonowym autobusem miejskim. Już dziś w fabryce w Mannheim prowadzona jest seryjna produkcja akumulatorowego eCitaro. Obecnie kilkaset egzemplarzy tego pojazdu jest już stale obecnych na liniach wielu miast europejskich.

    eCitaro G to pierwszy w pełni elektryczny autobus przegubowy z gwiazdą, który w zależności od wersji może pomieścić do 146 pasażerów. – Nasz Mercedes eCitaro zdołał tak dobrze ugruntować swoją pozycję od czasu wprowadzenia go na rynek. To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze i oferujemy produkty, których chce nasze społeczeństwo i które są przydatne w pracy naszych klientów. Wprowadzając eCitaro w wariancie przegubowym, konsekwentnie kontynuujemy proces elektryfikacji autobusów miejskich: jako pierwszy autobus w swojej kategorii eCitaro G będzie wyposażany na życzenie w innowacyjne baterie stałe. W ten sposób wyznaczamy kierunki rozwoju zrównoważonego i efektywnego transportu pasażerskiego w aglomeracjach miejskich – mówi Till Oberwörder, dyrektor Daimler Buses.

    Autobus przegubowy jest wręcz idealnym rozwiązaniem dla bardzo zatłoczonych miast i metropolii o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego. Jest też kluczowym elementem, dzięki któremu centra miast stają się bardziej przyjazne dla życia. Nowy eCitaro G łączy w sobie zalety wielokrotnie już sprawdzonego autobusu przegubowego Citaro G z wyjątkową technologią eCitaro i rewolucyjnymi technologiami w zakresie akumulatorów i napędu elektrycznego.Baterie stałe: innowacyjna technologia akumulatorów, pionierskie osiągnięcie w inżynierii motoryzacyjnej.

    eCitaro G wprowadzany jest na rynek z akumulatorami litowo-jonowymi w wersji NMC, które już niejeden raz sprawdziły się w jednoczłonowych eCitaro. Wyznaczony jest już także kolejny etap ewolucji. Oczekuje się, że Mercedes-Benz jeszcze w tym roku zwiększy osiągi eCitaro G poprzez przejście na nową generację akumulatorów NMC. Pozwoli to w znaczącym stopniu zwiększyć pojemność baterii z 292 kWh do 396 kWh, dzięki czemu zwiększy się odpowiednio zasięg autobusu przegubowego.

    (s)
    Fot. Daimler Buses

    Tagi : autobus elektryczny, elektromobilność, Mercedes-Benz Trucks, rynek
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda