Daimler Buses: W pełni elektryczny przegubowy Mercedes-Benz eCitaro G
W pełni elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Citaro. Jest to kolejny ważny krok na drodze ku urzeczywistnienia idei miast bardziej przyjaznych dla środowiska i oferujących lepsze warunki do życia.
Dzięki nowemu, w pełni zelektryfikowanemu autobusowi przegubowemu Mercedes-Benz jeszcze bardziej umacnia pozycję technologicznego pioniera. W tym autobusie przegubowym zastosowane zostaną nowe technologie akumulatorowe. Będzie on pierwszym autobusem w swojej klasie zasilanym innowacyjnymi bateriami półprzewodnikowymi.
Z kilku miast wpłynęły już potwierdzone zamówienia na ponad 60 sztuk nowego eCitaro G – a ich liczba wciąż rośnie. W tym roku planowane są pierwsze dostawy do kilku odbiorców. Dzięki eCitaro G Mercedes-Benz systematycznie kontynuuje proces elektryfikacji autobusów miejskich.
Dwa lata temu firma Daimler Buses zaprezentowała eCitaro, będącego zasilanym w pełni elektrycznie jednoczłonowym autobusem miejskim. Już dziś w fabryce w Mannheim prowadzona jest seryjna produkcja akumulatorowego eCitaro. Obecnie kilkaset egzemplarzy tego pojazdu jest już stale obecnych na liniach wielu miast europejskich.
eCitaro G to pierwszy w pełni elektryczny autobus przegubowy z gwiazdą, który w zależności od wersji może pomieścić do 146 pasażerów. – Nasz Mercedes eCitaro zdołał tak dobrze ugruntować swoją pozycję od czasu wprowadzenia go na rynek. To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze i oferujemy produkty, których chce nasze społeczeństwo i które są przydatne w pracy naszych klientów. Wprowadzając eCitaro w wariancie przegubowym, konsekwentnie kontynuujemy proces elektryfikacji autobusów miejskich: jako pierwszy autobus w swojej kategorii eCitaro G będzie wyposażany na życzenie w innowacyjne baterie stałe. W ten sposób wyznaczamy kierunki rozwoju zrównoważonego i efektywnego transportu pasażerskiego w aglomeracjach miejskich – mówi Till Oberwörder, dyrektor Daimler Buses.
Autobus przegubowy jest wręcz idealnym rozwiązaniem dla bardzo zatłoczonych miast i metropolii o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego. Jest też kluczowym elementem, dzięki któremu centra miast stają się bardziej przyjazne dla życia. Nowy eCitaro G łączy w sobie zalety wielokrotnie już sprawdzonego autobusu przegubowego Citaro G z wyjątkową technologią eCitaro i rewolucyjnymi technologiami w zakresie akumulatorów i napędu elektrycznego.Baterie stałe: innowacyjna technologia akumulatorów, pionierskie osiągnięcie w inżynierii motoryzacyjnej.
eCitaro G wprowadzany jest na rynek z akumulatorami litowo-jonowymi w wersji NMC, które już niejeden raz sprawdziły się w jednoczłonowych eCitaro. Wyznaczony jest już także kolejny etap ewolucji. Oczekuje się, że Mercedes-Benz jeszcze w tym roku zwiększy osiągi eCitaro G poprzez przejście na nową generację akumulatorów NMC. Pozwoli to w znaczącym stopniu zwiększyć pojemność baterii z 292 kWh do 396 kWh, dzięki czemu zwiększy się odpowiednio zasięg autobusu przegubowego.
(s)
Fot. Daimler Buses
Views: 7