Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAF znów na topie

    DAF znów na topie

    18 października, 2022
    Aktualności, Polecane, Samochody ciężarowe

    Pojazdy Nowej Generacji DAF serii XD i XDC zdobyły dla holenderskiego producenta tytuł Międzynarodowej Ciężarówki Roku 2023. Przypomnijmy, że rok temu jury nagrody ItotY przyznało go także pojazdom tej marki. Tym razem jednak nagrodzona została nowa seria pojazdów przeznaczonych do transportu dystrybucyjnego i specjalistycznego, a nie dalekodystansowy flagowiec.

    DAF znów na topie
    • DAF z nowym DNA
    • Bezpieczny DAF dla siebie i innych
    • Wszystko dla wydajności
    • Komfort przez duże K
    • Gotowość do zmiany

    Podczas targów IAA Transportation 2022 w Hanowerze DAF przedstawił zupełnie nową gamę nowoczesnych pojazdów specjalistycznych i dystrybucyjnych XD i XDC. I zdobył nią tytuł International Truck of the Year 2023! Produkcja pojazdów z silnikami spalinowymi rozpocznie się jeszcze w tym roku, a w 2023 na rynek trafią wersje elektryczne z zasilaniem akumulatorowym o zerowej emisji.

    DAF z nowym DNA

    DNA ubiegłorocznych laureatów tytułu – DAF-ów XF, XG i XG+, które zdobyły tytuł w ubiegłym roku – producent przeszczepił do samochodów z segmentu transportu specjalistycznego i dystrybucji. Wyjątkowe cechy, takie jak optymalna aerodynamika, wydajne układy napędowe, doskonała pozycja kierowcy oraz najwyższej klasy spasowanie i wykończenie, trafiły teraz do do nich.

    Można rzec, że luksus trafia pod strzechy... Taką samą deskę rozdzielczą mają teraz dalekodystansowe DAF-y. Opadająca po stronie pasażera obudowa kokpitu znakomicie poprawia widoczność. Podobnie jak dostępne jako opcja dodatkowe okno w płacie prawych drzwi.
    Można rzec, że luksus trafia pod strzechy… Taką samą deskę rozdzielczą mają teraz dalekodystansowe DAF-y. Opadająca po stronie pasażera obudowa kokpitu znakomicie poprawia widoczność. Podobnie jak dostępne jako opcja dodatkowe okno w płacie prawych drzwi.

    Ciężarówki XD i XDC wyróżniają się wszechstronnością, szerokim wyborem konfiguracji osi i układu napędowego oraz bardzo komfortowymi wariantami kabin. Modele XDC z 2, 3 lub 4 osiami do celów specjalistycznych i zastosowań budowlanych będą dostępne z napędem na jedną lub dwie osie i przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach. Te wytrzymałe pojazdy ciężarowe mają duży kąt natarcia (25 st.) i duży prześwit (33–39 cm), a ich wyjątkowa stylistyka zewnętrzna obejmuje solidny zderzak, odporny wlot powietrza i stalową osłonę chłodnicy. Zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon jest dostępna ze specjalnymi ustawieniami oprogramowania, które zarówno na drodze, jak i w terenie zapewniają doskonałe właściwości trakcyjne.

    Bezpieczny DAF dla siebie i innych

    Atrakcyjne kabiny XD i XDC Nowej Generacji DAF są wyposażone w dużą szybę przednią i duże okna boczne z bardzo nisko umieszczoną dolną krawędzią, co zapewnia najlepszą w tej klasie widoczność bezpośrednią. Uzyskano to w połączeniu z niskim położeniem kabiny (17 cm niżej niż w XF nowej generacji) i nową deską rozdzielczą w wersji Vision, która opada w kierunku przedniej szyby po stronie pasażera. Opcjonalnie w prawych drzwiach dostępne jest okno widoku na krawężnik, które w połączeniu ze składanym fotelem pasażera umożliwia niezakłóconą obserwację pieszych i rowerzystów znajdujących się obok pojazdu po stronie pasażera. W celu uzyskania najlepszej w klasie widoczności pośredniej DAF-y XD i XDC można wyposażyć w system DAF Digital Vision, który zastępuje lusterka główne i szerokokątne. System DAF Corner View zapewnia widoczność w obrębie minimum 285 st. wokół słupka A kabiny po stronie pasażera.

    DAF znów na topie

    Ciężarówki wyposażono także w DAF City Turn Assist – system, który zwiększa bezpieczeństwo jazdy, informując kierowcę za pomocą ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych, gdy inni użytkownicy dróg, jak piesi, rowerzyści, samochody i motocykle, znajdą się w martwej strefie po stronie pasażera. DAF-y XD i XDC charakteryzują się też doskonałą ergonomią dzięki filozofii DAF-a „Dłonie na kierownicy, wzrok na drodze”. Obsługa wszystkich funkcji związanych z jazdą odbywa się za pomocą kierownicy i dźwigni na jej kolumnie. Obsługa dodatkowych funkcji związanych z prowadzeniem odbywa się za pomocą przełączników fizycznych, logicznie rozmieszczonych na desce rozdzielczej w zasięgu ręki kierowcy.

    Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, standardowo we wszystkich wersjach XD i XDC montowane jest oświetlenie zewnętrzne LED zapewniające najlepszą możliwą widoczność. Ponadto dostępna jest gama zaawansowanych rozwiązań wspomagających kierowcę, takich jak układ AEBS najnowszej generacji, nowy hamulec przyczepy przy niskiej prędkości i hamulec postojowy ze wspomaganiem.

    Kabina dzienna też oferuje więcej przestrzeni i więcej schowków niż w poprzednich modelach tego typu, które oferował producent z Eindhoven.
    Kabina dzienna też oferuje więcej przestrzeni i więcej schowków niż w poprzednich modelach tego typu, które oferował producent z Eindhoven.

    Wszystko dla wydajności

    Dzięki doskonałej aerodynamice kabiny udało się uzyskać najniższe w tej klasie pojazdów zużycie paliwa i niską emisję CO2. Zastosowanie szyby przedniej o dużym promieniu krzywizny, optymalnego uszczelnienia łączeń elementów kabiny, kamer zamiast lusterek oraz zapewnienie doskonałego przepływu powietrza do silnika i pod kabiną pozwala na wprowadzenie nowego standardu wydajności także w segmentach dystrybucji i transportu specjalistycznego.
    Dzięki nowemu układowi napędowemu z nowym silnikiem PACCAR MX-11, zautomatyzowaną skrzynią biegów TraXon, inteligentnym układem oczyszczania spalin i innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie osi tylnej pojazdy zapewniają znakomitą wydajność.

    Dostępnych jest 5 wersji silnika wysokoprężnego, w tym nowe silniki o mocy 299 KM i 341 KM. Wszystkie mają wielostopniową regulację momentu obrotowego, co zapewnia nawet o 150 Nm większy moment obrotowy na najwyższym biegu. Dają one również możliwość redukcji prędkości przy maksymalnym momencie obrotowym już przy 900 obr./min. Nowy hamulec silnikowy MX zapewnia do 20% większą siłę hamowania przy niższej prędkości obrotowej. Efektem tego jest wyjątkowa krzywa momentu hamowania, która jest płaska i zmienia się w zakresie od 1100 do 2100 obr./min. Są to parametry porównywalne z najlepszymi silnikami o pojemności 13 l.

    Szeroki wybór przystawek odbioru mocy, modułów mocowania zabudowy oraz złączy ułatwi pracę wytwórcom zabudów. Elastyczność w zakresie aranżacji układu elementów podwozia, takich jak EAS, akumulator, zbiornik płynu AdBlue i zbiorników paliwa, poszerza jeszcze te możliwości.

    Nowy układ napędowy z nowym silnikiem PACCAR MX-11, zautomatyzowaną skrzynią TraXon, inteligentnym układem oczyszczania spalin i innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie osi tylnej zapewnia znakomitą wydajność.
    Nowy układ napędowy z nowym silnikiem PACCAR MX-11, zautomatyzowaną skrzynią TraXon, inteligentnym układem oczyszczania spalin i innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie osi tylnej zapewnia znakomitą wydajność.

    Komfort przez duże K

    Modele XD i XDC zapewniają wyższy poziom komfortu kierowcom. Dzięki wyposażeniu większości wersji dystrybucyjnych w zaledwie dwa schodki i kierownicę, którą na czas parkowania można ustawić w pozycji pionowej, zapewniono świetny dostęp do kabiny. Przestronność kabin to też atut – kubatura sięga 10 m3 w przypadku wersji Sleeper High Cab. Kabina Day Cab ma powiększoną przestrzeń wewnętrzną zapewniającą kierowcy komfort i dużo miejsca w schowkach. Jako wyposażenie fabryczne można zamówić trzeci fotel lub dużą lodówkę. Leżanki w kabinie Sleeper oraz Sleeper High pojazdów DAF XD i XDC mają długość nie mniejszą niż 2220 mm i szerokość do 750 mm.

    Nowe modele XD i XDC otrzymały tę samą efektowną deskę rozdzielczą, co nowe modele XF, XG i XG+. Jest ona wyposażona m.in. w całkowicie cyfrowy wyświetlacz. Jego powierzchnię o przekątnej 12 cali można dostosować do osobistych preferencji. Do obsługi opcjonalnej nawigacji DAF i szerokiej gamy systemów informacyjno-rozrywkowych DAF dostępny jest również bardzo czuły, dodatkowy ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala.

    W wyniku zastosowania całkowicie nowej konstrukcji przedniej części podwozia, nowego zawieszenia kabiny i zawieszenia tylnej osi uzyskano doskonałe właściwości jezdne i komfort.

    Gotowość do zmiany

    Nowe XD i XDC to całkowicie nowa platforma umożliwiająca budowę pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi. W 2023 r. XD będzie również dostępny z bateryjnym napędem elektrycznym. Te pojazdy o zerowej emisji będą wyposażone w silniki elektryczne o mocy od 170 kW (230 KM) do 350 kW (480 KM) oraz szeroką gamę zestawów akumulatorów o łącznej pojemności do 525 kW/h. W zależności od zastosowania zapewni to zasięg powyżej 500 km na zasilaniu elektrycznym.

    (rum), fot. DAF

    • Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich
      Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…
      Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
    • SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombi
      SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombi
      To może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
    • SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREB
      SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREB
      Wydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
    • GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów
      GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
      W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
    Tagi : DAF Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone