Brigade Electronics: Rozwiązania bezpieczeństwa na Busworld 2023
Brigade Electronics, wiodący dostawca rozwiązań bezpieczeństwa dla przemysłu autobusowego i autokarowego, zaprezentuje swoją gamę produktów na […]
Zespół firmy DAF Trucks oraz brytyjskiej organizacji technologicznej Cenex zajmującej się badaniami w zakresie zrównoważonego transportu z powodzeniem ukończył 5-dniową próbę. Rajd EV Rally rozpoczął się w Cardiff, stolicy Walii. Pierwszym przystankiem był Londyn, a następnne to Edynburg (Szkocja) i Belfast (Irlandia Północna). Meta znajdowała się w Dublinie, stolicy Irlandii.
Wydarzenie miało na celu zademonstrowanie możliwości w pełni elektrycznych pojazdów (EV) i projektów w zakresie czystej energii. Organizatorzy rajdu chcieli również podkreślić znaczenie publicznie dostępnej infrastruktury do ładowania, która może obsłużyć większe pojazdy elektryczne, w tym ciężarówki takie jak DAF LF, XD i XF Electric o zasięgu do 500 kilometrów na jednym ładowaniu.
19-tonowy pojazd LF Electric zespołu DAF-Cenex wybrano z grupy ciężarówek sprawdzanych w ramach Battery Electric Truck Trial (BETT) — 18-miesięcznym badaniu prowadzonym przez rząd Wielkiej Brytanii dotyczącym skuteczności pojazdów elektrycznych w codziennej eksploatacji. W BETT bierze obecnie udział 20 pojazdów elektrycznych DAF LF.
– Ten rajd udowodnił, że nasza ciężarówka LF Electric jest wyjątkowo sprawna – mówi Adam Bennett, kierownik ds. pojazdów elektrycznych i zrównoważonego rozwoju w DAF Trucks UK. – DAF jest gotowy na bezemisyjny transport. Wydarzenie to uwypukliło również wyraźną potrzebę rozwijania specjalnej infrastruktury dla większych pojazdów w całej Europie. Drobne modyfikacje istniejących punktów ładowania samochodów osobowych stanowiłyby dobry pierwszy krok na drodze do poprawy dostępu do ładowarek dla pojazdów ciężarowych. Jednak tylko specjalna infrastruktura dla ciężarówek umożliwi szybsze wprowadzanie elektryków do flot. Pokazaliśmy, że nasze ciężarówki są gotowe! Nadszedł czas, aby władze w całej Europie rozbudowały infrastrukturę ładowania.
Model DAF LF Electric jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 260 kW (szczytowej: 370 kW), który jest zasilany niezawierającym kobaltu ani magnezu akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym (LFP) o pojemności 282 kWh (użytecznej: 252 kWh). Dzięki temu model LF Electric może przejechać do 280 kilometrów, co wystarczy do pokonania codziennych tras miejskich realizowanych do dystrybucji.
(s), fot. DAF Trucks
Brigade Electronics, wiodący dostawca rozwiązań bezpieczeństwa dla przemysłu autobusowego i autokarowego, zaprezentuje swoją gamę produktów na […]
Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]
Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]