Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Nowy DAF XD z 6,7-litrowym układem napędowym PACCAR PX-7 o mocy od 230 do 310 KM (167 do 227 kW) stanowi uzupełnienie wcześniejszych wersji Ciężarówki Roku 2023 z silnikiem PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 l i mocy od 300 KM (220 kW) do 450 KM (330 kW). Dzięki temu klienci mogą idealnie dostosować pojazdy ciężarowe do zastosowań dystrybucyjnych i specjalistycznych w aspekcie indywidualnych zadań i wymagań.
Nowy układ napędowy PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l jest o 600 kg lżejszy w porównaniu z jednostką MX-11, która także odznacza się niską masą w swoim segmencie pojemności skokowej. To z kolei przekłada się na wiodącą w branży ładowność i oszczędność paliwa.
6-cylindrowy silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l został całkowicie przeprojektowany. Ten zaawansowany napęd bez układu EGR jest wyposażony w lekki, a jednocześnie niezwykle mocny, nowy blok wykonany z żeliwa z grafitem wermikularnym (CGI), a także żeliwną głowicę cylindrów, nowe tłoki o niskim współczynniku tarcia, nową turbosprężarkę oraz zmodyfikowany pod kątem wydajności kompresor pneumatycznego układu hamulcowego. Silnik jest dostępny w czterech wariantach mocy: 167 kW (230 KM), 189 kW (260 KM), 212 kW (290 KM) i 227 kW (310 KM). W celu zapewnienia doskonałej oszczędności paliwa i najwyższego komfortu kierowcy maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy bardzo niskich prędkościach obrotowych silnika.
Model DAF XD z silnikiem PACCAR PX-7 jest wyposażony w nową, 8-stopniową, w pełni automatyczną skrzynię biegów PowerLine, która charakteryzuje się optymalnym zestopniowaniem poszczególnych przełożeń. Co więcej, skrzynia zmienia biegi utrzymując wysoki moment obrotowy silnika, co przekłada się na wygodną i sprawną jazdę.
Ponadto nowa skrzynia biegów gwarantuje doskonałą zwrotność przy niskiej prędkości dzięki funkcji urge-to-move, czyli ruszania po zwolnieniu pedału hamulca. Dokładając do tego zoptymalizowane przełożenia tylnej osi, XD z silnikiem PX-7 zapewnia najwyższą możliwą oszczędność paliwa, co jeszcze bardziej wzmacnia i tak już doskonałą ofertę biznesową serii DAF XD w segmencie pojazdów dystrybucyjnych.
Opcjonalnie model XD z układem napędowym PACCAR PX-7 jest również dostępny ze skutecznym hamulcem silnikowym PX Engine Brake o mocy przekraczającej 200 kW (276 KM).
Pojazd DAF XD z nowym układem napędowym PX-7 jest, rzecz jasna, wyposażony we wszystkie zaawansowane funkcje obecne w dotychczasowych modelach XD. Wlicza się do tego najwyższy poziom bezpieczeństwa uzyskany dzięki dużej szybie czołowej z nisko poprowadzoną dolną krawędzią i dużym oknom bocznym – również z bardzo nisko umieszczonymi dolnym krawędziami, a także niskiemu położeniu kabiny i opcjonalnemu przeszkleniu drzwi pasażera (ang. kerb view window). Wszystkie te elementy przekładają się na znakomitą widoczność bezpośrednią.
Z kolei wyjątkowe systemy DAF Corner View i DAF Digital Vision System gwarantują rewelacyjną widoczność pośrednią i bezpieczeństwo czynne, szczególnie w gęstym ruchu miejskim.
Pojazdy XD zapewniają doskonałą dostępność dla kierowcy oraz przestronne kabiny o maksymalnej kubaturze niemal 10 m3. Imponujące zakresy regulacji fotela i kierownicy gwarantują najlepszą pozycję siedzącą za kierownicą w tym segmencie pojazdów. Oprócz tego, w wyniku zastosowania optymalnej konstrukcji przedniej części podwozia, zawieszenia kabiny i zawieszenia tylnej osi, uzyskano lepsze właściwości jezdne i wyższy komfort prowadzenia.
Wraz z rozszerzeniem popularnej serii XD o nowy, wydajny silnik PACCAR PX-7 firma DAF umocniła swoją pozycję w segmencie dystrybucji i transportu specjalistycznego, przedstawiając jednocześnie najlepszą dostępną ofertę biznesową w klasie do 300 KM (220 kW).
(s), fot. DAF Trucks
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 104