Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Zaawansowany układ awaryjnego hamowania (ang. Advanced Emergency Braking System, AEBS) DAF-a najnowszej generacji jest wyposażony zarówno w radar, jak i kamerę, sygnalizując obecność niechronionych użytkowników dróg przed pojazdem. Dodatkowy radar odpowiada za nową funkcję Drive-off assist, która wykrywa szczególnie narażonych użytkowników dróg i ostrzega kierowcę o ich bliskości, gdy pojazd porusza się z niską prędkością.
Układ Event Data Recorder rejestruje obrazy i dane po aktywacji ostrzeżenia o hamowaniu z wykorzystaniem układu AEBS, a układ DAF Side & Turn Assist ostrzega kierowcę, gdy piesi, rowerzyści lub inne pojazdy znajdują się w martwych polach aż do tylnej krawędzi naczepy.
Ponadto każdy pojazd DAF nowej generacji będzie wyposażony w układ Speed Limit Recognition, który informuje kierowcę o aktualnych ograniczeniach prędkości i ostrzega go w przypadku ich przekroczenia. Z kolei układ Lane Departure Warning System pomaga uniknąć niebezpiecznych sytuacji, ostrzegając kierowcę o potencjalnie niezamierzonych zmianach pasa ruchu.
Nowa kamera cofania pokazuje na wyświetlaczu w kabinie, co dzieje się z tyłu pojazdu. Asystent świateł drogowych (opcjonalny) automatycznie wyłącza światła drogowe, gdy inne pojazdy nadjeżdżają z przeciwnej strony lub jadą przed nami. Z kolei funkcja sygnału zatrzymania awaryjnego, zastosowana już w poprzednich pojazdach ciężarowych DAF, ostrzega innych użytkowników dróg poprzez miganie świateł awaryjnych o gwałtownym obniżeniu prędkości pojazdu.
Wprowadzono także nowe funkcje, które jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo kierowcy. Nowy układ DAF Drowsiness Detection ocenia czujność kierowcy oraz informuje o konieczności zrobienia przerwy. Dostępne jest też przygotowanie pod blokadę alkoholową, które ułatwia montaż urządzenia umożliwiającego uruchomienie silnika dopiero po uzyskaniu negatywnego wyniku badania na obecność alkoholu w wydychanym powietrzu. – DAF wyznacza kierunek w dziedzinie aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa. Niezrównana widoczność bezpośrednia i pośrednia, doskonała wytrzymałość kabiny i wiodąca w swojej klasie ergonomia są teraz połączone z pełnym pakietem nowych, zaawansowanych układów wspomagających kierowcę, co jeszcze bardziej umacnia naszą pozycję jako liderów w dziedzinie bezpieczeństwa – mówi Patrick Dean, członek zarządu i główny inżynier firmy DAF. – Nie tylko ma to ogromne znaczenie dla właścicieli i kierowców naszej serii modeli DAF nowej generacji, ale także korzystnie wpływa na bezpieczeństwo wszystkich innych użytkowników dróg. Dzięki nowym technologiom, które od stycznia staną się standardem, z pewnością wyznaczamy nowy punkt odniesienia w branży w zakresie bezpieczeństwa.
(s), fot. DAF Trucks
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]