Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAF rozszerza zakres aplikacji Plug & Play z myślą o maksymalnej wydajności. Korzyści dla przewoźników, wytwórców zabudów i dealerów

    DAF rozszerza zakres aplikacji Plug & Play z myślą o maksymalnej wydajności. Korzyści dla przewoźników, wytwórców zabudów i dealerów

    11 lipca, 2024
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Zgodnie z filozofią DAF Transport Efficiency holenderska marka wprowadziła znaczące ułatwienia dla firm zabudowujących modele nowej generacji DAF. Rozszerzono zakres aplikacji Plug & Play, oferując również nowe opcje rozmieszczenia otworów technologicznych w ramie pojazdu.

    DAF rozszerza zakres aplikacji Plug & Play z myślą o maksymalnej wydajności.

    W zeszłym roku firma DAF przedstawiła program Plug & Play dla wytwórców zabudów, wprowadzając go wraz z pełną gamą ciągników siodłowych i podwozi pod zabudowę z dwiema osiami napędzanymi – do zastosowań terenowych i drogowych. Program Plug & Play został opracowany w ścisłej współpracy z 25 czołowymi wytwórcami zabudów w Europie, aby zoptymalizować specyfikację oraz procesy składania zamówień i wytwarzania zabudów do podwozi.

    Skuteczność za pierwszym razem

    Program umożliwia klientowi, firmie zabudowującej oraz dealerowi wybór wstępnie określonych i dostosowanych do potrzeb opcji zabudowy typu „plug-and-play” za pomocą systemu zamówień DAF. Podstawowym celem jest jak najprostsze łączenie zabudowy z podwoziem DAF.

    Po zamontowaniu zabudowy na podwoziu (przy użyciu fabrycznie zainstalowanych modułów montażowych zabudowy) złącza są już podłączone, a zabudowa jest natychmiast gotowa do użytku. Aby to umożliwić, podwozia DAF mogą opuścić fabrykę (na życzenie) w pełni przygotowane do szybkiego montażu i wysokiej jakości integracji zabudowy z pojazdem zgodnie z zasadą „skuteczność za pierwszym razem”.

    Podwozia DAF mają zwykle układ otworów o rozstawie 60 mm. Jednak w celu spełnienia określonych wymagań firm zabudowujących dostępny jest już również układ otworów o rozstawie 50 mm rozmieszczonych na całej długości podwozia.
    Podwozia DAF mają zwykle układ otworów o rozstawie 60 mm. Jednak w celu spełnienia określonych wymagań firm zabudowujących dostępny jest już również układ otworów o rozstawie 50 mm rozmieszczonych na całej długości podwozia.

    Plug & Play dla wszystkich

    DAF rozszerza również swój wyjątkowy program DAF Plug & Play o szereg uniwersalnych fabrycznych rozwiązań dla wszystkich innych wytwórców zabudów (poza 25, którzy już w nim uczestniczą). Opcje Plug & Play są dostępne do instalacji pięciu specjalnych zastosowań: hakowców, dźwigów, wywrotek, betonomieszarek i bramowców.

    Cornelis van der Lee, dyrektor działu podwozi pod zabudowę i pojazdów użytkowych w DAF Trucks: – Nadwozia te stanowią około 90 proc. rynku zabudów. Klienci i dealerzy mogą teraz współpracować z niemal każdym wytwórcą zabudów, aby zdecydować, które uniwersalne, fabryczne konfiguracje podwozia są wymagane do błyskawicznego montażu danego nadwozia. DAF może zadbać nie tylko o przygotowanie podwozia, ale także o prawidłowe rozmieszczenie złączy. Umożliwia to natychmiastową komunikację między zabudową a panelem informacyjnym kierowcy na desce rozdzielczej oraz przełącznikami w kabinie. W rezultacie proces wytwarzania zabudowy trwa znacznie krócej, co z kolei zwiększa gotowość operacyjną nowo zamówionych podwozi pod zabudowę nowej generacji DAF. Dzięki temu jesteśmy liderem, jeśli chodzi o ułatwianie i przyspieszanie pracy wytwórców zabudów.

    Daf może też przygotować fabryczne wiązki elektryczne, np. pod oświetlenie obrysowe. Wystarczy tylko podpiąć wtyczki.
    DAF może też przygotować fabryczne wiązki elektryczne, np. pod oświetlenie obrysowe. Wystarczy tylko podpiąć wtyczki.

    Znaczne ograniczenie masy

    Dalsze udoskonalanie podwozi pod zabudowę DAF, które i tak przodują już w branży ze względu na niską masę własną, jest możliwe dzięki przeprojektowanej, w pełni aluminiowej belce tylnego zabezpieczenia przeciwnajazdowego (Rear Underrun Protection, RUP). Pomimo wagi niższej o 28 kg zabezpieczenie to jest jeszcze bardziej wytrzymałe niż jego stalowy poprzednik.

    Nabywcy podwozi pod zabudowę nowej generacji DAF mogą również zdecydować się na połączenie stabilnych wzdłużnych belek podwozia pod zabudowę DAF ze sztywną ramą pomocniczą zabudowy. Dodatkowe wzmocnienia podwozia nie są już wtedy konieczne. Pozwala to zmniejszyć masę nawet o 135 kilogramów, co zapewnia niezrównaną ładowność bez uszczerbku dla trwałości i sztywności pojazdu.

    Sygnały i ostrzeżenia mogą być przekazywane do kabiny i wyraźnie przedstawiane na dużym wyświetlaczu centralnym. Dostępnych jest aż 51 ikon i 31 bloków tekstu (w kolorze zielonym, żółtym i czerwonym)
    Sygnały i ostrzeżenia mogą być przekazywane do kabiny i wyraźnie przedstawiane na dużym wyświetlaczu centralnym. Dostępnych jest aż 51 ikon i 31 bloków tekstu (w kolorze zielonym, żółtym i czerwonym)

    Nowy układ otworów

    Podwozia DAF mają zwykle układ otworów o rozstawie 60 mm. Jednak w celu spełnienia określonych wymagań firm zabudowujących dostępny jest już również układ otworów o rozstawie 50 mm rozmieszczonych na całej długości podwozia.

    Ponadto siatkę można dostosować do potrzeb wytwórcy zabudów, nawet jeśli otwory muszą znajdować się na całej długości aż do tylnej części podwozia.

    Komfort współpracy

    Elastyczność to część DNA każdego pojazdu ciężarowego DAF. Umiejscowienie niemal wszystkich części podwozia oraz układu końcowego oczyszczania spalin silnika można dostosować do potrzeb właściciela pojazdu lub wytwórcy zabudów. Ten drugi może również wskazać, które z dostępnych modułów mocowania zabudowy DAF (Body Attachment Modules, BAM) należy zamontować fabrycznie i w którym dokładnie miejscu. Nadwozie można następnie szybko i skutecznie zamontować na całkowicie płaskim podwoziu, co zmniejsza koszty i zapewnia szybkie wprowadzenie do eksploatacji.

    DAF oferuje również wiele opcji sterowania funkcjami zabudowy i osprzętu z kabiny – i na odwrót – w trybie analogowym lub za pomocą specjalnej magistrali CAN wytwórcy zabudów. Dzięki temu sygnały i ostrzeżenia mogą być przekazywane do kabiny i wyraźnie przedstawiane na dużym wyświetlaczu. Dostępnych jest aż 51 ikon i 31 bloków tekstu (w kolorze zielonym, żółtym i czerwonym), którym mogą towarzyszyć różne sygnały alarmowe lub dźwięki ostrzegawcze.

    Do sterowania funkcjami zabudowy dostępna jest też cała gama programowalnych przełączników niefabrycznych MUX. Można je umieszczać i grupować zgodnie z preferencjami kierowcy. Przyczynia się to do niezrównanej wygody obsługi pojazdów ciężarowych nowej generacji DAF.

    W pełni aluminiowa belka tylnego zabezpieczenia przeciwnajazdowego (Rear Underrun Protection, RUP) jest o 28 kg lżejsza, ale za to bardziej wytrzymała niż stalowy poprzednik.
    W pełni aluminiowa belka tylnego zabezpieczenia przeciwnajazdowego (Rear Underrun Protection, RUP) jest o 28 kg lżejsza, ale za to bardziej wytrzymała niż stalowy poprzednik.

    Szeroki wybór PTO

    Zabudowy często wymagają przystawki odbioru mocy. DAF oferuje aż 68 różnych opcji PTO. Są wśród nich przystawki odbioru mocy niezależne od sprzęgła, napędzane przez silnik i montowane „na godzinie 11 i 13” oraz przystawki skrzyni biegów zależne od sprzęgła. Wszystkie te rozwiązania są dostępne z bezpośrednim montażem pompy lub adapterem kołnierzowym. DAF oferuje również możliwość jednoczesnego działania maksymalnie trzech, niezależnych od siebie przystawek PTO.

    Niższe koszty, wyższa jakość

    W celu zapewnienia możliwie najwyższej niezawodności i jakości całego pojazdu (w tym zabudowy) oraz najszybszej gotowości operacyjnej firma DAF Trucks dąży do ciągłego zwiększania komfortu wytwórców zabudów pracujących z modelami nowej generacji DAF. Udoskonalenia te nie tylko odpowiadają za zwiększenie ładowności, lecz także oznaczają, że całkowity koszt eksploatacji (Total Cost of Ownership, TCO) każdego podwozia pod zabudowę nowej generacji DAF jest bez porównania niższy.

    (s), fot. DAF Trucks

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Każdy, kto próbuje podnieść poziom digitalizacji swoich procesów, zwiększy wydajność swojego biznesu transportowego, a także rentowność. […]

    Czytaj więcej… Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportuContinue

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]

    Czytaj więcej… Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?Continue

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]

    Czytaj więcej… Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! Continue

    Tagi : DAF Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda