GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Pojazdy ciężarowe DAF XD, XF, XG i XG+ nowej generacji odmieniły branżę transportową wyznaczając nowe standardy w zakresie wydajności, a także bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. Modele XF, XG i XG+ zostały wyróżnione tytułem International Truck of the Year 2022, a model XD otrzymał to prestiżowe wyróżnienie za rok 2023.
Unikatowe DNA tych nagradzanych pojazdów zostało teraz wprowadzone także do zastosowań budowlanych i użytkowych dzięki kolejnej grupie modeli z oferty pojazdów ciężarowych nowej generacji.
Pojazdy budowlane XDC i XFC nowej generacji wyróżniają się dominującą czarną kratą wlotu powietrza i solidnym stalowym zderzakiem, stalową osłoną chłodnicy oraz dwoma bezobsługowymi światłami przeciwmgielnymi LED głęboko wpuszczonymi w zderzak z myślą o maksymalnej ochronie. Jako opcja dostępny jest elastyczny stopień dolny.
Modele XDC i XFC nowej generacji cechuje duży prześwit – do 40 cm, a także kąt natarcia 25 stopni, dzięki czemu idealnie nadają się one do zastosowań wymagających regularnej jazdy w terenie. Modele XDC i XFC są dostępne w konfiguracjach osi 8×4, 6×4 i — po raz pierwszy — 4×2.
W celu zapewnienia doskonałej przyczepności w trudnych warunkach DAF oferuje pojazdy XDC i XFC z dwiema osiami napędowymi o niskich wymaganiach serwisowych: od lekkich osi podwójnych o udźwigu 19 t z pojedynczą redukcją (SR1132T), zawieszeniem piórowym i hamulcami tarczowymi lub bębnowymi po wersje 21- i 26-tonowe (SR1360T) z pojedynczą redukcją, hamulcami tarczowymi i zawieszeniem pneumatycznym.
Do zastosowań ciężkich i terenowych dostępne są również wersje podwójne 21- i 26-tonowe ze zwolnicą (HR1670T). Osie podwójne są dostępne z szeroką gamą opcji przełożeń tylnej osi w zakresie od 3,46:1 do 7,21:1, co pozwala idealnie dopasować specyfikację do konkretnego zadania.
Gama pojazdów z dwiema napędzanymi osiami obejmuje również pojazdy drogowe nowej generacji DAF, dostępne w wariantach 6×4 i 8×4 – do zastosowań wymagających doskonałej przyczepności i wysokiej ładowności. Podwozia pod zabudowę 6×4 i 8×4 są oferowane w modelach XD i XF. Ciągnik siodłowy 6×4 jest dostępny w wersjach XG i XG+, podobnie jak podwozia pod zabudowę 8×4 z kierowaną osią wleczoną. Modele XF, XG oraz XG+ będzie można również zamówić jako ciągnik siodłowy 8×4 z kierowaną osią pchaną – przeznaczony do dużych obciążeń i nietypowych zastosowań transportowych.
Do zadań, które czasami wymagają zwiększonej przyczepności, DAF oferuje opcję najwyższej klasy hydraulicznego napędu na przednie koła dla ciągników XD, XDC, XF i XFC w wersji 4×2. Solidny i łatwy w obsłudze układ PXP można aktywować za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej.
Całkowitą nowością są modele XD i XF o jeszcze większej wytrzymałości. Seria ta łączy wytrzymałe kabiny modeli XDC i XFC z podwoziem drogowym. Jest to idealne rozwiązanie dla kierowców w segmencie budowlanym, miejskim czy komunalnym, którzy cenią jak najniższą podatność na uszkodzenia, ale nie potrzebują typowo terenowych funkcji.
Solidny przód z wyróżniającym się, wysoko zamontowanym zderzakiem, jest zawsze połączony z estetycznie zintegrowaną przednią belką zabezpieczenia przeciwnajazdowego i jest dostępny we wszystkich konfiguracjach podwozi pod zabudowę oraz ciągników siodłowych XD i XF.
Oferta pojazdów ciężarowych DAF nowej generacji została rozszerzona o pełną gamę wariantów 4-osiowych z pojedynczym napędem do zastosowań drogowych. Te wersje podwozi, z kierowaną osią pchaną i/lub (nie)kierowaną osią wleczoną, idealnie nadają się do takich zastosowań jak transport ciężkich kontenerów, asenizacja czy odbiór ciężkich odpadów.
Wyjątkowo niskie zużycie paliwa, które przekłada się na najniższą emisję spalin, jest wynikiem między innymi bardzo aerodynamicznej konstrukcji i zastosowania najnowszych układów napędowych PACCAR MX-11 i MX-13 ze skrzynią biegów TraXon. Na życzenie klienta ta zautomatyzowana skrzynia biegów jest wyposażona w specjalne oprogramowanie do jazdy terenowej i funkcje ASR-off i Rock-Free umożliwiające ruszanie na śliskiej nawierzchni i szybkie kołysanie, które ułatwia „uwolnienie” pojazdu w bardzo trudnych warunkach.
DAF oferuje także szeroką gamę przystawek odbioru mocy (PTO), które idealnie spełniają różnorodne wymagania klientów w segmencie budowlanym, użytkowym i komunalnym. Oferta obejmuje przystawki PTO silnika montowane „na godzinie 1” w przypadku ciężkich zastosowań oraz „na godzinie 11” w przypadku lżejszych zastosowań, a także opcje pośredniej przystawki PTO, którą można zamontować z przodu silnika w hakowych systemach załadowczych lub wywrotkach. Dostępna jest również pełna gama przystawek PTO skrzyni biegów.
Dzięki ścisłej współpracy firmy DAF z czołowymi europejskimi producentami zabudów pojazdy tej marki są dla nich przyjazne jak żadne inne w branży. Jednym z rozwiązań w tym zakresie są wstępnie zdefiniowane opcje typu „Plug and Play” – połączenie sygnałów z zabudowy z komputerem pokładowym podwozia. Ponadto integracja oprogramowania umożliwia uproszczone udostępnianie danych i komunikację między pojazdem a zabudową, co gwarantuje doskonałą integrację elementów sterujących, sygnałów i ostrzeżeń.
Wszystkie nowe wersje do zastosowań budowlanych, dystrybucyjnych, komunalnych oraz innych zadań transportowych zapewniają wiodące standardy bezpieczeństwa i komfortu kierowcy wprowadzone wraz z nową generacją modeli DAF XD, XF, XG i XG+.
Wszystkie pojazdy są wyposażone w dużą szybę przednią z bardzo nisko umieszczonymi dolnymi krawędziami okien, co zapewnia doskonałą widoczność bezpośrednią i pośrednią. Ponadto są wyposażone w opcjonalne okno krawężnikowe i najnowocześniejsze technologie, takie jak systemy DAF Digital Vision i DAF Corner View ułatwiające bezpieczną jazdę i manewrowanie.
Szeroki pakiet systemów wspomagających kierowcę oraz najlepsza w tej klasie ergonomia także przyczyniają się do najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Ponadto pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji zapewniają łatwy dostęp do kabiny, niezwykle przestronne wnętrze oraz najlepsze możliwe warunki pracy i odpoczynku, co przekłada się na wyjątkowy komfort kierowcy.
DAF rozszerza swoją bezkonkurencyjną ofertę modeli XD, XF, XG i XG+ nowej generacji o pełną gamę 2-, 3- i 4-osiowych ciągników siodłowych i podwozi pod zabudowę do zastosowań budowlanych i miejskich oraz innych zastosowań użytkowych wymagających rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb w celu zapewnienia najwyższej wydajności, optymalnego poziomu bezpieczeństwa i niespotykanego komfortu kierowcy. Tym sposobem DAF oferuje najlepszy pojazd ciężarowy do każdego zadania transportowego.
(s), fot. DAF,
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]
CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]