Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!
Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

Firma DAF oferuje szeroką gamę podwozi w konfiguracjach 4×2, 6×2, 6×4, 8×2 oraz 8×4. Teraz zakres zostaje wzbogacony o fabrycznie montowane podwozie FAF 10×4, opracowane z myślą o ciężkich zastosowaniach budowlanych.
Nowy wariant zapewnia jeszcze większą wszechstronność i elastyczność w doborze pojazdu do indywidualnych potrzeb klientów, potwierdzając pozycję DAF jako partnera w najbardziej wymagających projektach transportowych i budowlanych.
Imponujące, pięcioosiowe podwozie jest wyposażone w dwie 8- lub 9-tonowe osie przednie z zawieszeniem piórowym i 34-tonowy układ trzyosiowy z zawieszeniem pneumatycznym. Układ trzyosiowy składa się z zespołu dwóch osi napędzanych (z pojedynczą redukcją lub zwolnicą) oraz hydraulicznie skrętnej, podnoszonej osi wleczonej. Ta konfiguracja łączy w sobie dużą ładowność i wyjątkową zwrotność.
Podwójne osie przednie i odpowiadające im obciążenia osi umożliwiają montaż ciężkich dźwigów załadunkowych bezpośrednio za kabiną. Skrętna oś wleczona układu trzyosiowego jest przeznaczona do obciążenia statycznego wynoszącego 26 ton, co ma kluczowe znaczenie w takich zadaniach, jak umieszczanie i ładowanie ciężkich kontenerów, gdzie cała masa może tymczasowo spoczywać niemal całkowicie na ostatniej osi.
Podwozie FAF może być wyposażone w układy napędowe z wydajnymi silnikami PACCAR MX-11 i MX-13 oraz zautomatyzowaną przekładnię TraXon. Moc wyjściowa wynosi od 300 KM (220 kW) do 530 KM (390 kW).
Nowa, 5-osiowa konfiguracja dostępna jest w modelach DAF XD i DAF XF. Przemyślana konstrukcja obu kabin idealnie nadaje się do planowanego zastosowania podwozia FAF.
Pochyła deska rozdzielcza, bardzo nisko poprowadzona dolna krawędź okna i opcjonalne okno widoku na krawężnik zapewniają doskonałą widoczność bezpośrednią wokół kabiny. Pomagają w tym cyfrowe kamery (DAF Digital Vision System) i DAF Corner View oraz kamera cofania zapewniające niezrównaną widoczność pośrednią obszarów z przodu, z boku i z tyłu pojazdu.
Nowe podwozie DAF FAF 10×4 jest już dostępne do zamówienia za pośrednictwem sieci ponad 1100 oficjalnych dealerów DAF.
(s), fot. DAF Trucks
Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]
Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]
Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]











