Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAF: Ciężarówki XB nowej generacji do dystrybucji miejskiej

    DAF: Ciężarówki XB nowej generacji do dystrybucji miejskiej

    24 sierpnia, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Oleje i paliwa, Samochody ciężarowe, Serwis

    DAF wprowadza na rynek pojazdy ciężarowe DAF XB nowej generacji – pełną serię pojazdów dystrybucyjnych w klasach od 7,5 do 19 ton DMC. Model XB to również szeroka gama pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym, które wspierają firmy transportowe w przejściu na poziom zerowej emisji. Nowe ciężarówki DAF XB łączą w sobie minimalny wpływ na środowisko naturalne z najwyższym w swojej klasie poziomem wydajności, bezpieczeństwa i komfortu.

    DAF: Ciężarówki XB nowej generacji do dystrybucji miejskiej
    • Zeroemisyjna dystrybucja miejska
    • Szybkie i wolne ładowanie DAF XB Electric
    • Wysokowydajne silniki PACCAR
    • Automatyczne skrzynie biegów PowerLine
    • DAF XB przyjazny dla producentów zabudów
    • Nowy standard bezpieczeństwa DAF XB
    • Nowy standard komfortu kierowcy
    • DAF XBC do zastosowań budowlanych

    Dzięki kompletnej gamie zupełnie nowych pojazdów ciężarowych, którą tworzą modele DAF XD, XF, XG i XG+ do transportu długodystansowego oraz zastosowań dystrybucyjnych i specjalistycznych, firma DAF wyznaczyła w ciągu ostatnich 18 miesięcy nowe standardy w zakresie wydajności, emisji spalin, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. Pojazdy DAF XB nowej generacji – w tym model XBC do zastosowań budowlanych – uzupełniają bogatą, wielokrotnie nagradzaną gamę najnowocześniejszych produktów DAF.

    Zeroemisyjna dystrybucja miejska

    DAF był pierwszym europejskim producentem pojazdów ciężarowych, który wprowadził na rynek kompletną gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych z zasilaniem akumulatorowym. Z kolei dzięki modelom XD Electric i XF Electric nowej generacji, holenderska marka jeszcze bardziej umocniła swoją wiodącą pozycję w dziedzinie ochrony środowiska.

    DAF przedstawia pojazdy DAF XB nowej generacji — pełną serię pojazdów dystrybucyjnych w klasach od 7,5 do 19 ton z silnikami elektrycznymi i wysokoprężnymi. NA zdjęciu DAF XB Electric.
    DAF przedstawia pojazdy DAF XB nowej generacji — pełną serię pojazdów dystrybucyjnych w klasach od 7,5 do 19 ton z silnikami elektrycznymi i wysokoprężnymi. NA zdjęciu DAF XB Electric.

    W 2023 roku DAF rozszerza swoją ofertę produktów o zerowej emisji spalin o nowy model DAF XB Electric — idealne rozwiązanie do zrównoważonej dystrybucji miejskiej i regionalnej. Obok wersji 16- i 19-tonowych dostępna jest wersja o DMC 12 t z 17,5-calowymi kołami i pojedynczym stopniem wejściowym. Rozstawy osi rozpoczynają się od 4,2 metra.

    Silnik elektryczny modelu XB Electric, w zależności od specyfikacji, zapewnia moc znamionową 120 lub 190 kW oraz nominalny moment obrotowy odpowiednio 950 i 1850 Nm (w tym maksymalny do 2600 i 3500 Nm). W celu uzyskania jak najniższego wpływu na środowisko i najwyższej trwałości DAF stosuje bezpieczne, pozbawione kobaltu i magnezu, akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o wysokiej gęstości i wydajności energetycznej brutto od 141 do 282 kWh. Dzięki temu zasięg pojazdu XB Electric wynosi nawet 350 bardzo cichych kilometrów przy zerowej emisji spalin, co z nawiązką spełnia potrzeby firm specjalizujących się w dystrybucji miejskiej.

    Silnik elektryczny modelu XB Electric, w zależności od specyfikacji, zapewnia moc znamionową 120 lub 190 kW oraz nominalny moment obrotowy odpowiednio 950 i 1850 Nm (w tym maksymalny do 2600 i 3500 Nm).
    Silnik elektryczny modelu XB Electric, w zależności od specyfikacji, zapewnia moc znamionową 120 lub 190 kW oraz nominalny moment obrotowy odpowiednio 950 i 1850 Nm (w tym maksymalny do 2600 i 3500 Nm).

    Szybkie i wolne ładowanie DAF XB Electric

    Szczególną zaletą nowego modelu DAF XB Electric jest możliwość ładowania za pośrednictwem zwykłej sieci elektrycznej, co idealnie sprawdza się, gdy pod koniec dnia wraca on do bazy. Dostępne jest również szybkie ładowanie akumulatorów (650 V DC, 150 kW), co pozwala na uzupełnienie poziomu energii z 20 do 80 proc. w ciągu zaledwie 40–70 minut (w zależności od specyfikacji).

    Aby optymalnie wspierać klientów przy przechodzeniu na bezemisyjny transport drogowy, kompleksowa oferta firmy DAF obejmuje również szeroką gamę rozwiązań w zakresie ładowania, porady dotyczące planowania tras i uzupełniania energii oraz specjalne szkolenia dla kierowców, które pozwalają w pełni wykorzystać możliwości i zasięg pojazdów.

    Pod kabiną mogą pracować czterocylindrow silniki PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 litra.
    Pod kabiną mogą pracować czterocylindrow silniki PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 litra.

    Wysokowydajne silniki PACCAR

    Oprócz innowacyjnego, w pełni elektrycznego układu napędowego, nowy model DAF XB jest dostępny z 4-cylindrowymi silnikami PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 litra oraz 6-cylindrowymi silnikami PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 litra i mocy od 170 KM (124 kW) do 310 KM (227 kW). Te nowoczesne i wydajne jednostki napędowe osiągają maksymalny moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych, co pozwala zmniejszyć obroty i obniżyć zużycie paliwa.

    PACCAR PX-5124 kW (170 KM)700 NmPrzy 1100–1700 obr./min
     139 kW (190 KM)750 NmPrzy 1200–1700 obr./min
     153 kW (210 KM)800 NmPrzy 1300–1700 obr./min
    PACCAR PX-7167 kW (230 KM)900 NmPrzy 900–1800 obr./min
     189 kW (260 KM)1000 NmPrzy 1000–1700 obr./min
     212 kW (290 KM)1100 NmPrzy 1100–1600 obr./min
     227 kW (310 KM)1200 NmPrzy 1200–1500 obr./min

    W silnikach PACCAR PX-5 i PX-7 można stosować hydrorafinowany olej roślinny (HVO), co pozwala zmniejszyć emisję CO2 nawet o 90% („od źródła do koła”).

    Jeśli potrzeba więcej mocy w układzie napędowym do wyboru są też sześciocylindrowe jednostki PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 litra. Ciężarówki są oferowane m.in. w połączeniu z 8-biegową, w pełni automatyczną skrzynią biegów PowerLine.
    Jeśli potrzeba więcej mocy w układzie napędowym do wyboru są też sześciocylindrowe jednostki PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 litra. Ciężarówki są oferowane m.in. w połączeniu z 8-biegową, w pełni automatyczną skrzynią biegów PowerLine.

    Automatyczne skrzynie biegów PowerLine

    Modele DAF XB z silnikami PX-5 i PX-7 są oferowane w połączeniu z 8-biegową, w pełni automatyczną skrzynią biegów PowerLine, która charakteryzuje się optymalnym zestopniowaniem poszczególnych przełożeń. Co więcej, skrzynia płynnie zmienia biegi utrzymując wysoki moment obrotowy silnika, co przekłada się na wygodną jazdę i sprawne przyspieszanie. Ponadto przekładnia zapewnia doskonałą zwrotność przy niskiej prędkości dzięki funkcji szybkiego ruszania (urge-to-move) po zwolnieniu pedału hamulca.

    Do pojazdów z serii DAF XB dostępne są również 6- i 9-biegowe manualne przekładnie, natomiast do zastosowań specjalnych można zamówić w pełni automatyczne skrzynie biegów Allison.

    W elektrycznych ciężarówkach DAF stosuje bezpieczne, pozbawione kobaltu i magnezu, akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP).
    W elektrycznych ciężarówkach DAF stosuje bezpieczne, pozbawione kobaltu i magnezu, akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP).

    DAF XB przyjazny dla producentów zabudów

    Najlepsza w swojej klasie wydajność pojazdu jest również osiągana za sprawą szerokiej gamy rozstawów osi (do 6,9 m) i długości podwozia, co pozwala na montaż zabudów mierzących nawet powyżej 9 metrów. Dzięki temu każdy pojazd można idealnie dostosować do potrzeb danego użytkownika. Niska masa własna zapewnia najwyższą ładowność i optymalny zwrot z inwestycji na kilometr, natomiast podwozie serii XB jest wyposażone w nową siatkę otworów w ramie, ułatwiającą montaż zabudów. Nowością są wstępnie zdefiniowane warianty podwozia z przeniesionymi układami wydechowymi, akumulatorami oraz zbiornikami paliwa i powietrza, przeznaczone specjalnie do zamiatarek i wywrotek.

    DAF XB dzieli z większymi pojazdami serii XF, XG, XG+ i XD nową kierownicę i przyciągający wzrok, 12-calowy wyświetlacz cyfrowy na desce rozdzielczej.
    DAF XB dzieli z większymi pojazdami serii XF, XG, XG+ i XD nową kierownicę i przyciągający wzrok, 12-calowy wyświetlacz cyfrowy na desce rozdzielczej.

    Nowy standard bezpieczeństwa DAF XB

    Nowa ciężarówka dystrybucyjna DAF XB jest dostępna z pakietem zaawansowanych układów wspomagających kierowcę, zapewniających najwyższy w swojej klasie poziom bezpieczeństwa i komfortu.

    Zaawansowany awaryjny układ hamulcowy (Advanced Emergency Braking System, AEBS) jest wyposażony zarówno w radar, jak i kamerę, dzięki którym informuje kierowców o szczególnie narażonych użytkownikach dróg znajdujących się przed pojazdem (Drive-off Assist). Układ Event Data Recorder rejestruje obrazy i dane po aktywacji ostrzeżenia dotyczącego układu hamulcowego ABS, a DAF Turn Assist ostrzega o obecności rowerzystów czy pieszych w martwych polach pojazdu. Z kolei układ DAF Drowsiness Detection monitoruje czujność kierowcy i ostrzega o konieczności przerwania jazdy.

    Ponadto każdy pojazd XB jest wyposażony w układ Speed Limit Recognition informujący kierowcę o rzeczywistych ograniczeniach prędkości oraz pasywny układ Lane Change Assist, który pomaga unikać niebezpiecznych manewrów poprzez ostrzeganie o potencjalnie niezamierzonych zmianach pasa ruchu.

    Niskie położenie kabiny, duża przednia szyba i okna boczne oraz nisko umieszczone dolne krawędzie szyb zapewniają doskonałą widoczność bezpośrednią. Opcjonalnie dostępne jest okno krawężnikowe, które umożliwia lepszą obserwację innych użytkowników drogi po stronie pasażera. Smukła konstrukcja nowych lusterek zapewnia z kolei idealne połączenie widoczności bezpośredniej i pośredniej.

    Nowy standard komfortu kierowcy

    Za sprawą modelu XB firma DAF po raz kolejny potwierdza swoją doskonałą reputację jako producenta docenianych przez kierowców pojazdów ciężarowych. Komfortowe warianty Day, Extended Day i Sleeper Cab mają idealnie ustawione stopnie wejściowe, szeroko otwierane drzwi i niskie położenie, co zapewnia doskonałą ergonomię i wygodę pracy. Komfortowe fotele są obite w takich sam sposób, jak w pojazdach DAF XD, XF, XG i XG+. Ponadto kabina DAF-a XB, podobnie jak w przypadku większych modeli, charakteryzuje się bardzo dokładnym spasowaniem elementów karoserii, co przekłada się na mniejsze opory powietrza i niższy poziom hałasu wewnątrz.

    Oprócz tego DAF XB dzieli ze wspomnianymi modelami także nową kierownicę i przyciągający wzrok, 12-calowy wyświetlacz cyfrowy na desce rozdzielczej, pokazujący w skrótowej formie wszystkie informacje na temat pojazdu, które można dodatkowo dostosować do preferencji kierowcy.

    Dzięki temu jazda nowym DAF-em XB jest niezwykle przyjemna. Przestronna, a jednocześnie kompaktowa kabina, wyjątkowa zwrotność i mały promień skrętu sprawiają, że nowe pojazdy dystrybucyjne DAF są niezwykle zwinne, co jest bardzo ważne w gęsto zaludnionych obszarach miejskich.

    DAF XBC do zastosowań budowlanych

    Obok serii XB do zastosowań drogowych DAF wprowadza również serię XBC, która doskonale sprawdza się w trudnych warunkach, na przykład w branży budowlanej. Model XBC ma 19-tonowe podwozie i duży prześwit wynoszący 255 mm, kąt natarcia na poziomie 25 stopni, stalową przednią płytę chłodnicy chroniącą komorę silnika oraz solidny stalowy zderzak w kolorze lava grey.

    (s), fot. DAF Trucks

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Łosoś jest z jedną z najbardziej popularnych ryb spożywanych w Polsce i Europie. Ale jest też […]

    Czytaj więcej… Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososiContinue

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    Na Autodromie Słomczyn odbyła się szósta edycja Fleet Electric Day. Na największym teście pojazdów elektrycznych i […]

    Czytaj więcej… BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric DayContinue

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    W tym roku Krone świętuje dziesiątą rocznicę powstania fabryki naczep Krone w Tire (Turcja), około 60 […]

    Czytaj więcej… 10 lat fabryki Krone w tureckim TireContinue

    Tagi : DAF Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone