Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DAF: 3 miliony osi w ciągu 50 lat w fabryce we Flandrii

    DAF: 3 miliony osi w ciągu 50 lat w fabryce we Flandrii

    11 października, 2021
    Aktualności, Producenci, Rynek

    W fabryce osi DAF Trucks Vlaanderen wyprodukowano trzymilionową oś – to wydarzenie zbiega się w czasie z 50. rocznicą powstania tego belgijskiego zakładu położonego w miejscowości Westerlo. Dzięki dużym inwestycjom w nowoczesne zakłady produkcyjne niedawno rozpoczęto produkcję nowej generacji niezwykle wydajnych osi tylnych. 

    DAF, 3 miliony osi w ciągu 50 lat w fabryce we Flandrii, Ciężarówki i Logistyka

    Aby zapewnić optymalną wydajność i zagwarantować sprawność układów napędowych, DAF Trucks od wielu lat opracowuje i produkuje niemal wszystkie osie do swoich pojazdów. W 1971 roku produkcja osi została przeniesiona do fabryki w Westerlo, gdzie wytwarzane są również wysokiej jakości kabiny DAF.

    W zakładzie zlokalizowanym przy drodze E313 łączącej Liège i Antwerpię każdego dnia produkowanych jest ponad 600 osi przednich i tylnych.

    – Z uwagi na wyjątkowy charakter każdego pojazdu ciężarowego osie również są dokładnie dopasowywane do konkretnego zastosowania. Osie przednie, prowadzące i pchane, układy posobne z jedną lub dwiema osiami napędzanymi, osie skrętne, osie ze zwolnicą lub bez niej — możliwości oferowane przez firmę DAF są nieograniczone. Osie w naszej fabryce są wytwarzane na tej samej zasadzie, co pojazdy w fabrykach w Eindhoven i Leyland – na zamówienie klienta. Pozwala to zagwarantować optymalną wydajność i maksymalną sprawność każdego pojazdu – tłumaczy George Beekwilder, kierownik zakładu w fabryce osi.

    Oprócz osi do pojazdów ciężarowych w DAF Trucks Vlaanderen co roku produkuje się kilka tysięcy osi dla producentów autobusów i autokarów, jak również pojazdów specjalistycznych. Osie te używane są na całym świecie, zwykle w połączeniu z silnikami PACCAR, także konstruowanymi przez firmę DAF.

    Dla laika dzisiejsze osie wydają się wyglądać tak samo, jak w przeszłości. Jednak na przestrzeni ostatnich kilku dekad osie wytwarzane przez firmę DAF przeszły gruntowną przemianę. Stały się znacznie lżejsze, a jednocześnie bardziej wytrzymałe i sztywne, co gwarantuje optymalną żywotność. Poczyniono również istotne kroki w zakresie wydajności – wprowadzono na przykład nowy proces obróbki skrawaniem, który umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne i skuteczne zazębianie kół zębatych w mechanizmie różnicowym. 

    DAF, 3 miliony osi w ciągu 50 lat w fabryce we Flandrii, Ciężarówki i Logistyka

    Nowa generacja osi tylnych

    Z perspektywy wydajności tylne osie w modelach DAF XF, XF i XG⁺ przeznaczonych do transportu długodystansowego, których produkcja rozpocznie się w pierwszej połowie października, stanowią kolejny duży krok naprzód. Osie te są nie tylko znacznie lżejsze i bardziej wytrzymałe niż wcześniej, ale również – co najważniejsze – o 3% bardziej wydajne. Osiągnięto to poprzez ograniczenie strat spowodowanych tarciem w obudowie osi dzięki zastosowaniu nowych łożysk i uszczelek zębnika oraz niższego poziomu oleju.   

    – Obecnie DAF inwestuje dziesiątki milionów w fabrykę osi, tak abyśmy mogli kontrolować cały proces produkcji — od spawania i piaskowania po produkcję piast. Zapewni to ogromne korzyści firmie DAF i jej klientom, jako że pojazdy i osie będą do siebie zawsze idealnie dopasowane, co zagwarantuje optymalną żywotność, wysoką wydajność i najniższy możliwy koszt eksploatacji na kilometr – ujawnia Beekwilder.

    Inwestycje przyniosą ogromne korzyści 600 pracownikom fabryki osi o powierzchni 25 tys. metrów kwadratowych, nie wspominając o środowisku. – Maszyny pracują coraz ciszej, a najbardziej wymagające zadania będą wykonywane przez nowoczesne roboty. Większa dbałość o ochronę środowiska w ramach naszych procesów doprowadziła między innymi do ograniczenia ilości odpadów chemicznych aż o 98%. W ten sposób ergonomia i troska o środowisko naturalne mogą iść w parze z dalszym ulepszaniem jakości i wydajności.

    Tagi : DAF Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone