Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DACHSER: Wodorowe ciężarówki nadzieją dla transportu

    DACHSER: Wodorowe ciężarówki nadzieją dla transportu

    3 października, 2022
    Aktualności, Logistyka

    Naukowcy z Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Kempten pokładają w wodorze duże nadzieje pod względem dekarbonizacji transportu drogowego. To wynik badań wykonanych na zlecenie Dachser.

    DACHSER, Wodorowe ciężarówki nadzieją dla transportu

    Celem badań „Infrastruktura i logistyka H2” (H2 Infrastructure and Logistics), które Dachser zlecił Uniwersytetowi Nauk Stosowanych w Kempten, było zbadanie dostępności wodoru. Badania miały także przedstawić znane obecnie procesy produkcyjne i możliwości tankowania w kontekście wykorzystania ciężarówek z ogniwami paliwowymi w okresie od 2025 do 2030 r. w sieci transportu drogowego DACHSER European Logistics.

    W wyniku badania wyłoniono strategiczne lokalizacje, w których eksploatacja ciężarówek z ogniwami paliwowymi jest możliwa do 2025 r. ze względu na dużą dostępność wodoru i korzystną lokalizację. Cztery oddziały Dachser w Hamburgu, Magdeburgu, Kolonii i Herne są „szczególnie odpowiednie”. 42 inne lokalizacje są uważane za „odpowiednie” i tym samym mogą stać się w przyszłości interesujące pod względem wykorzystania pojazdów z tego rodzaju napędem.

    Dużym wyzwaniem jest infrastruktura do tankowania wodoru. W Europie jest w sumie tylko 56 stacji paliw obsługujących ciężarówki wodorowe. Nie ma też żadnych konkretnych planów rozbudowy. Z tego powodu naukowcy z Centrum Badawczego Allgäu, kierowanego przez prof. Wernera Mehra, zbadali również, czy technicznie i ekonomicznie wykonalne byłoby produkowanie wodoru we własnym zakresie. W tym celu w placówce Dachser we Freiburgu przeprowadzono symulację produkcji wodoru metodą elektrolizy z nadwyżki energii z instalacji fotowoltaicznej. Okazało się, że chociaż produkcja własna jest technicznie możliwa, jest ona obecnie nieekonomiczna ze względu na wysokie koszty. Ponadto maksymalna możliwa produkcja wodoru wystarcza do przejechania przez ciężarówkę z nadwoziem wymiennym 80 000 km rocznie – to zdecydowanie za mało.

    Badanie przeprowadzone przez Uniwersytet Nauk Stosowanych w Kempten pokazuje, że europejska infrastruktura do zaopatrzenia w ekologiczny wodór jest obecnie rozwijana. Wachlarz rozwiązań sięga od importu wodoru z innych kontynentów, poprzez centralne zakłady produkcyjne w Europie, aż po regionalne samozaopatrzenie. Daje to nadzieję i otwiera szeroki zakres możliwości wykorzystania tego nowego zrównoważonego i przyjaznego dla klimatu źródła energii.

    – Ponad 40 oddziałów Dachser jest zlokalizowanych w zasięgu europejskiej sieci infrastruktury wodorowej – to bardzo dobra pozycja wyjściowa do tankowania ciężarówek napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Wybierając placówki w Magdeburgu i Hamburgu, Dachser rozpoczyna tam erę wodoru. Pierwsze ciężarówki z takim napędem pojawią się w naszej sieci już w 2023 r. Celem jest ścisłe wspieranie rozwoju tej pionierskiej technologii zeroemisyjnej i napędzanie innowacji w tym obszarze wraz z partnerami biznesowymi – podsumowuje Andre Kranke, Head of Corporate Research & Development i Project Manager DACHSER Climate Protection.

    (CYPH), fot. Dachser

    • „Igła w stogu siana” – radioaktywna kapsułka odnaleziona
      „Igła w stogu siana” – radioaktywna kapsułka odnaleziona
      Radioaktywna kapsułka z cezem-137 została odnaleziona po tym, jak zaginęła podczas transportu w australijskim Outbacku na odludziu Zachodniej Australii. Stephen Dawson ze Służb Ratunkowych w Zachodniej Australii potwierdził, że “igła w stogu siana” się znalazła. […]
    • VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy
      VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy
      Volvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2. Pięć lat temu Volvo Trucks […]
    • Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowego
      Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowego
      Bateryjny lub wodorowy – ale na pewno elektryczny! Transport przyszłości już dziś potrzebuje silnego wsparcia, aby polscy przewoźnicy utrzymali pozycję lidera w europejskim sektorze przewozów drogowych. Organizacje pozarządowe i branżowe powołują Koalicję e-Transport. Transformacja motoryzacji […]
    • IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
      IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
      Nikola Tre będzie jednym z pierwszych modeli produkowanych przez joint-venture Nikola Iveco Europe Ulm. Nikola Corporation (Nasdaq: NKLA) i IVECO, marka Iveco Group (MI: IVG) poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie zamówienia na 100 […]
    Tagi : ciężarówka wodorowa
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone