Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!
Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

Symboliczna ceremonia wmurowania kamienia węgielnego odbyła się 28 października br. Wśród obecnych byli Dirk Wigant, Burmistrz Miasta Unna oraz Sascha Dorday z Agencji Rozwoju Gospodarczego Okręgu Unna, a także przedstawiciele DACHSER i generalnego wykonawcy, Grupy LIST. – Ta nowa inwestycja wzmacnia naszą obecność we wschodnim Zagłębiu Ruhry i pomaga nam przygotować się na przyszłość – powiedział Jürgen Sobkowiak, General Manager DACHSER Dortmund, podczas ceremonii wmurowania kamienia węgielnego. – W ciągu najbliższych kilku miesięcy powstanie tu najnowocześniejszy obiekt logistyczny ze szczególnym naciskiem na zrównoważony rozwój i dobre warunki pracy.
– Oddział w Unna to jedna z największych w ostatnich latach inwestycji w naszą sieć transportu drogowego. Zapewni nam to zdolność do zaspokojenia potrzeb transportowych i logistycznych jutra. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej w Niemczech jesteśmy przekonani, że inwestowanie w jakość i obsługę jest teraz konieczne – dodał Alexander Tonn, COO Road Logistics w DACHSER.
Nowy obiekt logistyczny będzie składał się z magazynu dla wielu użytkowników o powierzchni 10.800 m2. Na 22.000 miejsc paletowych składowane będą towary przemysłowe różnych klientów, którzy będą mogli skorzystać z szeregu usług wartości dodanej, w tym pakowania, etykietowania, opakowania specjalnego montażu i budowy ekspozycji.
Tuż obok magazynu budowana jest hala przeładunkowa o powierzchni 9400 m2 z 94 bramami dokowymi dla ciężarówek. Umożliwi to szybką i wydajną dystrybucję przesyłek za pośrednictwem transportu krótkodystansowego lub wprowadzenie ich do sieci drobnicowej DACHSER.
Ponadto terminal tranzytowy zostanie wyposażony w wielokrotnie nagradzaną technologię @ILO do obsługi ładunków drobnicowych. Ten cyfrowy bliźniak, zdobywca nagrody German Logistics Award 2023, eliminuje ręczne procesy skanowania przychodzących towarów, przyspieszając w ten sposób indywidualne procedury obsługi i ogólnie zapewniając większą przejrzystość w terminalu drobnicowym.
Na terenie obiektu powstaje również nowoczesny budynek biurowy o powierzchni 3500 m2.
– W Unna realizujemy inwestycję brownfield, czyli budujemy na użytkowanym wcześniej terenie parku przemysłowego, a nie na niezagospodarowanym gruncie – mówi Sobkowiak. – Mamy tu wystarczająco dużo miejsca na dobrze wyposażony obiekt logistyczny, a także korzystamy z doskonałych połączeń transportowych.
Rozwój tego obiektu koncentruje się na efektywności energetycznej i zrównoważonym rozwoju. Dach magazynu będzie wyposażony w system fotowoltaiczny o mocy szczytowej 800 kilowatów, a dachy terminalu tranzytowego i budynku administracyjnego zostaną zazielenione. W konstrukcji dachu wykorzystane zostaną przyjazne dla środowiska materiały, takie jak belki z drewna klejonego. Pompa ciepła zapewni optymalną temperaturę w biurach, a także zainstalowane zostaną ładowarki dla samochodów i ciężarówek elektrycznych.
(s), fot. Dachser
Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]
Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]
Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]











