Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » DACHSER: Pierwsze ciężarówki na wodór w 2023 r.

    DACHSER: Pierwsze ciężarówki na wodór w 2023 r.

    3 sierpnia, 2022
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Dachser rozpoczął testy ciężarówek z wodorowymi ogniwami paliwowymi. W 2023 roku firma planuje wprowadzić do użytku w Niemczech dwie ciężarówki napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV).

    Ciężarówki i Logistyka - DACHSER, Pierwsze ciężarówki na wodór w 2023 r.

    Na drogi w Magdeburgu wyjedzie 27-tonowa ciężarówka Hyundai Xcient, a 19-tonowy Enginius Bluepower będzie realizować dostawy w centrum Hamburga.

    Eksploatacja ciężarówki z wodorowymi ogniwami paliwowymi Hyundai Xcient w Magdeburgu ma rozpocząć się na początku 2023 roku. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej 27 ton mogący pomieścić 18 palet ma zasięg do 400 kilometrów, co oznacza, że może pracować na dwie zmiany. Będzie prowadzona przez kierowców zawodowych, którzy w tym roku kończą szkolenie w Dachser. Podczas gdy za dnia samochód będzie testowany w dystrybucji regionalnej na obszarze Magdeburga, w nocy będzie jeździć w trybie liniowym do oddziału Dachser w Berlinie-Schönefeld. Na potrzeby operacji nocnych zeroemisyjny pojazd będzie wyposażony w zestaw naczep typu swap-body. Do czasu dostarczenia ciężarówki w pobliżu dwóch oddziałów Dachser w Magdeburgu i Berlinie powstanie odpowiednia infrastruktura do tankowania wodoru.

    – W ramach badań przeprowadzonych wspólnie z Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Kempten ustaliliśmy już, że w europejskiej sieci drobnicowej Dachser istnieje znaczny potencjał dla ciężarówek napędzanych wodorem. Nie możemy się doczekać wprowadzenia pierwszych tego typu pojazdów, ponieważ pozwolą nam zebrać cenne doświadczenie praktyczne – mówi Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) i członek zarządu Dachser.

    Partnerem Dachser w tym projekcie jest H2 Delivery Truck Pool GmbH & Co. KG z Magdeburga. Firma jest częścią spółki H2 Green Power & Logistics GmbH, która podczas swojego roadshow w jedenastu niemieckich miastach pod koniec 2021 roku, zaprezentowała logistykę pojazdów użytkowych napędzanych wodorem z ciężarówką Hyundai Xcient FCEV.

    Od połowy 2023 r. Dachser będzie wykorzystywać ciężarówkę Bluepower 1938 FCEV firmy Enginius z Bremy – spółki zależnej Faun Group – do dostaw w centrum Hamburga. Pojazd będzie uzupełnieniem koncepcji DACHSER Emission-Free Delivery, która ma zostać wprowadzona w tym niemieckim mieście już jesienią 2022 r. Bluepower 1938 ma dopuszczalną masę całkowitą 19 ton i może przewieźć do 18 palet dzięki nadwoziu skrzyniowemu. Jego szacowany zasięg 250 kilometrów plus rezerwa idealnie sprawdzi się w przypadku dostaw w centrum miasta, do tego dochodzi bardzo duży potencjał rekuperacji. Tankowanie ma odbywać się na stacji tankowania wodoru w hamburskim HafenCity.

    (CYPH), fot. Dachser

    • Ciężarówki i Logistyka - Tragiczny wypadek na DK10 z udziałem ciężarówki
      Tragiczny wypadek na DK10 z udziałem ciężarówki
      Pojazd ciężarowy marki DAF, po zderzeniu z osobową Toyotą, zjechał na przeciwny pas i uderzył czołowo w samochód marki Skoda. Zginęła czteroosobowa rodzina. Zatrzymany został 52-letni kierowca Toyoty. Na krajowej 10 na wysokości miejscowości Emilianowo […]
    • Ciężarówki i Logistyka - Do 30 września kierowcy mogą pracować dłużej
      PRAWO: Do 30 września kierowcy mogą pracować dłużej
      Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 12 sierpnia 2022 r. do 30 września 2022 r. będą obowiązywały tymczasowe odstępstwa od stosowania przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdu. Decyzja o ich wprowadzeniu została podjęta w związku z nadzwyczajną […]
    • Ciężarówki i Logistyka - FORD, Komfortowe podróże z głową w chmurach - nowy Tourneo Connect
      FORD: Komfortowe podróże z głową w chmurach – nowy Tourneo Connect
      Nowy Ford Tourneo Connect to znakomity wybór dla dużych rodzin. Poza typowymi zaletami minivanów oferuje jednak znacznie więcej. Samochód zachwyca przestrzenią dla pasażerów, ogromnymi możliwościami bagażowymi i konfiguracji siedzeń, a także panoramicznym dachem. Choć Ford […]
    • Cieżarówki i Logistyka - VAN ECK, Innowacyjne rozwiązania transportowe na wrześniowych targach IAA Transportation w Hanowerze
      VAN ECK: Innowacyjne rozwiązania transportowe na wrześniowych targach IAA Transportation w Hanowerze
      Na targach IAA Transportation 2022 będzie okazja zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami transportowymi w rozmowie z zespołem ekspertów Van Eck na stoisku w hali 27 – E32. Obchodzący w 2022 roku 110-lecie Van Eck Trailers […]
    Tagi : ciężarówka wodorowa
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,33
    Pb95
    7,74
    ON
    774
    LPG
    3,45
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,83
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,90
    GPB/PLN
    5,71
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone