Z jednej fabryki. Schmitz Cargobull przed IAA
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Firma Steil Kranarbeiten wielokrotnie korzystała z tego rozwiązania do transportów „ostatniej mili” łopat o długości do 84 metrów do farm wiatrowych i jest pod ogromnym wrażeniem właściwości adaptera łopaty wiatraka. Daniel Schulz, lider zespołu w Steil Kranarbeiten, pochwalił stabilność pojazdu i optymalne możliwości adaptera: – BladeLifter firmy TII SCHEUERLE jeździ naprawdę dobrze. Jest idealnie dopasowany do łopat wiatraków, zwłaszcza, że możemy napędzać także adapter o maksymalnej szerokości 3,49 m, co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa transportu, biorąc pod uwagę gabaryty tego ładunku.
Spółka zależna grupy, TII SCHEUERLE, ekspert branżowy w zakresie transportu ciężkiego na drogach i poza nimi zdał kolejny test wytrzymałościowy w firmie Steil Kranarbeiten, świadczącej usługi w zakresie prac dźwigowych i specjalistycznych w zakresie logistyki ładunków specjalnych. Firma już wcześniej korzystała z tego rozwiązania transportowego, aby zapewnić bezpieczeństwo
przenosiła łopaty o długości 79 metrów na odcinku ostatniej mili do farm wiatrowych, a także przetestował prototyp BladeLifter G4. Najdłuższe konstrukcje łopat mają obecnie długość do 84 metrów.
Wersja ta spełniała już wymagania firmy Steil Kranarbeiten. – Było kilka rzeczy zoptymalizowanych przez TII SCHEUERLE już po pierwszym użyciu. Wsparcie, jakie otrzymujemy od TII SCHEUERLE, jest bardzo duże. Pracownicy producenta zawsze uważnie słuchają naszych uwag. Ich eksperci na miejscu, podczas operacji dokładnie wiedzą, co robią. Są dla nas dostępni przez cały czas – mówi Daniel Schulz.
Schulz jest pod szczególnym wrażeniem wydajności i funkcjonalności systemu podczas użytkowania. Adapter łopaty w zestawie samobieżnym InterCombi w komplecie z dwiema 6-osiowymi liniami od TII SCHEUERLE BladeLifter G4 zapewnia szczególnie wysoki moment obciążenia w całym kącie ustawienia. System gwarantuje do 900 tonometrów i maksymalny kąt montażu 60 stopni. W przypadku łopaty o długości 84 m maksymalny moment obciążenia wymagany podczas transportu wyniósł 580 tonometrów. System ma zatem wystarczające rezerwy, aby obsługiwać przyszłe łopaty wiatraków, których długości będą z pewnością rosnąć. Coraz mocniejsze turbiny wiatrowe będą miały wirniki o długości łopat do 100 metrów. W ten sposób BladeLifter G4 oferuje przewoźnikom najlepszą możliwą, bezpieczną inwestycję.
Wysoki kąt ustawienia wynoszący 60 stopni zapewnia najlepszą możliwą zwrotność. Oznacza to , że łopaty można obracać nad przeszkodami, takimi jak budynki i przeszkody na drodze. W alejach i lasach duży kąt ustawienia oznacza mniej usuwania gałęzi i mniej drzew, których wycinka jest konieczna. Zwiększa to liczbę możliwych tras oraz zmniejsza wymagany czas i wysiłek do planowania trasy. Ponadto wysokość środków związanych z odbudową infrastruktury wraz z zmniejsza się także liczba wycinek drzew. Pomaga w tym również fakt, że BladeLifter G4 może mieć dwie szerokości: 3,00 i 3,49 m.
W najnowszej generacji BladeLiftera jest zoptymalizowana funkcja zdalnej diagnostyki i monitorowanie stabilności. Dzięki zdalnej diagnostyce operatorzy flot zyskują dostęp do wszystkich komunikatów statusowych. Zoptymalizowany system świateł roboczych uruchamiany za pomocą pilota, przyczynia się do wysokiego komfortu użytkownika i bezpieczeństwa pracy. Nowy system sygnalizacji optycznej firmy TII SCHEUERLE składa się z czterech połączonych ze sobą sygnałów świetlnych określających zewnętrzne krawędzie transportu, co również okazuje się praktyczną pomocą. Te słupy świetlne – widoczne z daleka i w promieniu 360 stopni – sygnalizują operatorowi, czy współczynnik stabilności został idealnie obliczony, czy też musi temu przeciwdziałać poprzez odpowiednie podniesienie platformy transportowej. Jeśli pylony świecą się na zielono, wymagany poziom stabilności jest w zasięgu ręki. Z drugiej strony, jeśli świeci się żółte światło, pojazd traci równowagę lub grozi przewróceniem, gdy światło zmieni kolor na czerwony.
W obszarach o ograniczonej przestrzeni BladeLifter działa jako pojazd z własnym napędem. Ta procedura może skrócić czas transportu nawet o jedną piątą. Transport coraz częściej musi stawić czoła wymagającym wzniesieniom i spadkom, TII SCHEUERLE oferuje specjalnie
profilowane opony zapewniające wymaganą przyczepność.
(s), fot. TII Scheuerle
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Krone wprowadza na rynek pionierską koncepcję „Dimensions in Motion” na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze. […]
Opony do pojazdów ciężarowych i naczep montowane na 22,5-calowych obręczach zapewniają dłuższy okres eksploatacji, wysoki poziom […]