Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Continental świętuje ponad 120 lat bieżnikowania opon do samochodów ciężarowych i autobusów

    Continental świętuje ponad 120 lat bieżnikowania opon do samochodów ciężarowych i autobusów

    18 stycznia, 2024
    Aktualności, Eksploatacja, Opony

    Continental wyznacza standardy zrównoważonego rozwoju dzięki bieżnikowaniu opon ciężarowych od 1903 roku. Producent ogumienia klasy premium stosuje bieżnikowanie w celu wydłużenia żywotności opon od ponad 120 lat, oszczędzając zasoby i redukując koszty. Każdego roku Continental bieżnikuje ponad milion opon do samochodów ciężarowych i autobusów na całym świecie.

    Continental świętuje ponad 120 lat bieżnikowania opon do samochodów ciężarowych i autobusów

    Według badań przeprowadzonych przez Fraunhofer Institute for Environmental, Safety and Energy Technology (UMSICHT), opony bieżnikowane zmniejszają emisję CO2 nawet o 50% w porównaniu z nowym ogumieniem. Ilość materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów odnawialnych w oponach bieżnikowanych może wynosić do 85%.

    Pod względem trakcji, przyczepności i bezpieczeństwa opony bieżnikowane Continental w niczym nie ustępują nowemu ogumieniu. – Od ponad 120 lat jesteśmy pionierem w bieżnikowaniu opon do samochodów ciężarowych i autobusów – wyjaśnia Jorge Almeida, Head of Sustainability w Continental Tires. – Nasze bieżnikowanie opon pozwala zaoszczędzić surowce i koszty. To korzystna sytuacja dla operatorów flot oraz środowiska.

    Jorge Almeida, Head of Sustainability w Continental Tires. - Nasze bieżnikowanie opon pozwala zaoszczędzić surowce i koszty. To korzystna sytuacja dla operatorów flot oraz środowiska.
    Jorge Almeida, Head of Sustainability w Continental Tires. – Nasze bieżnikowanie opon pozwala zaoszczędzić surowce i koszty. To korzystna sytuacja dla operatorów flot oraz środowiska.

    Przekształcanie starego w nowe: bieżnikowanie na zimno i na gorąco

    Opony składają się m.in. z karkasu i bieżnika. Karkas może być nadal całkowicie nienaruszony, nawet gdy bieżnik osiągnął już koniec okresu użytkowania. W 2022 roku ok. 70% opon do samochodów ciężarowych i autobusów uznano za nadające się do bieżnikowania, w oparciu o raporty branżowe oraz badania praktyk produkcji opon.

    W ramach procesu bieżnikowania pozostała guma bieżnika oraz, w przypadku bieżnikowania na gorąco, ściana boczna opony są polerowane i odnawiane. Przygotowuje to karkas do drugiego i trzeciego okresu eksploatacji opony. Continental wykorzystuje najnowocześniejsze procesy analizy, metody produkcji i technologie recyklingu w bieżnikowaniu na gorąco oraz na zimno.

    W 1903 roku przedsiębiorstwo zakupiło również budynek fabryczny w Seelze w regionie Hanoweru i uruchomiło na jego terenie zakład zajmujący się regeneracją, przetwarzaniem i recyklingiem starej gumy.
    W 1903 roku przedsiębiorstwo zakupiło również budynek fabryczny w Seelze w regionie Hanoweru i uruchomiło na jego terenie zakład zajmujący się regeneracją, przetwarzaniem i recyklingiem starej gumy.

    W przypadku bieżnikowania na gorąco karkas jest odnawiany od stopki do stopki w procesie wulkanizacji na gorąco. Na zużyty karkas nakładana jest nowa mieszanka gumowa. W Continental proces ten nosi nazwę ContiRe. W procesie bieżnikowania na zimno, znanym w gamie produktów Continental jako ContiTread, na wypolerowany karkas nakładany jest profilowany i wstępnie zwulkanizowany materiał bieżnika. Bieżnikowanie na zimno odbywa się w niższych temperaturach i przy użyciu wstępnie zwulkanizowanych bieżników. Około 70% materiału z oryginalnej opony można ponownie wykorzystać zarówno w bieżnikowaniu na gorąco, jak i na zimno.

    Od odzyskiwania gumy po w pełni zintegrowany zakład ContiLifeCycle

    Początki działalności Continental w zakresie bieżnikowania opon miały miejsce w Hanowerze. Opony były bieżnikowane w zakładzie firmy w Hanowerze-Vahrenwald już ponad 120 lat temu. W 1903 roku przedsiębiorstwo zakupiło również budynek fabryczny w Seelze w regionie Hanoweru i uruchomiło na jego terenie zakład zajmujący się regeneracją, przetwarzaniem i recyklingiem starej gumy. Już wtedy każdego dnia przetwarzano od 9 do 13 ton zużytej gumy. Odpowiada to średniej wadze ok. ośmiu samochodów. Continental już wtedy kładł podwaliny pod zrównoważony biznes o obiegu zamkniętym.

    W procesie bieżnikowania na gorąco oponę odbudowuje się od stopki do stopki na starym karkasie.
    W procesie bieżnikowania na gorąco oponę odbudowuje się od stopki do stopki na starym karkasie.

    Firma ustanowiła kolejny ważny kamień milowy w bieżnikowaniu opon ciężarowych w 2013 roku, kiedy otworzyła fabrykę ContiLifeCycle w dzielnicy Stöcken w Hanowerze. Charakterystyczną cechą tego zakładu jest połączenie bieżnikowania i recyklingu. Dzięki zintegrowanemu podejściu obejmującemu bieżnikowanie na gorąco opon ciężarowych i autobusowych, a także system recyklingu gumy opracowany specjalnie dla zakładu ContiLifeCycle, firma od dekady aktywnie promuje zrównoważone wykorzystanie surowców, wody i energii. Od 2013 roku życie ok. 900.000 opon do samochodów ciężarowych i autobusów zostało przedłużone poprzez bieżnikowanie w zakładzie w Hanowerze-Stöcken.

    Tansu Isik, Head of Region South, Channels Fleet and OE Trailer w Continental Tires EMEA: - Dzięki naszym bieżnikowanym oponom ContiRe oraz ContiTread floty mogą obniżyć koszty opon nawet o 35%.
    Tansu Isik, Head of Region South, Channels Fleet and OE Trailer w Continental Tires EMEA: – Dzięki naszym bieżnikowanym oponom ContiRe oraz ContiTread floty mogą obniżyć koszty opon nawet o 35%.

    Wartość dodana dla klientów flotowych

    Opony bieżnikowane przyczyniają się również do realizacji koncepcji LODC firmy Continental, która została stworzona specjalnie dla flot pojazdów. – LODC to skrót od Lowest Overall Driving Costs, czyli naszego kompleksowego podejścia doradczego, którego celem jest pomoc klientom flotowym w obniżeniu kosztów operacyjnych związanych z oponami – wyjaśnia Tansu Isik, Head of Region South, Channels Fleet and OE Trailer w Continental Tires EMEA. Zrównoważona koncepcja ContiLifeCycle jest integralną częścią podejścia LODC, oferując klientom flotowym opony bieżnikowane na gorąco i na zimno, zorientowane na usługi zarządzanie karkasami, w tym ContiCasingAccount, a także trwałe i oszczędzające paliwo nowe opony. – Dzięki naszym bieżnikowanym oponom ContiRe oraz ContiTread floty mogą obniżyć koszty opon nawet o 35%, przy znacznie mniejszym wpływie na środowisko – dodaje Isik.

    Rozszerzanie gospodarki o obiegu zamkniętym

    Działania związane z bieżnikowaniem są przykładem inteligentnych rozwiązań Continental w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym. Bieżnikowanie jest korzystne dla środowiska, ponieważ może znacznie zmniejszyć zużycie cennych zasobów, takich jak ropa naftowa, kauczuk naturalny i woda. Ponadto bieżnikowanie pomaga ograniczyć emisję CO2, ponieważ wymaga do 70% mniej energii w porównaniu z produkcją nowej opony. Fakt, że duża część karkasu może być ponownie wykorzystana, przyczynia się do obniżenia kosztów.

    Continental niestrudzenie pracuje nad rozwojem innowacyjnych technologii oraz zrównoważonych produktów i usług w całym swoim łańcuchu wartości, od pozyskiwania zrównoważonych materiałów po recykling zużytych opon. Firma polega również na pirolizie zużytych opon. Ogólnym celem jest odzyskiwanie 60% materiałów wykorzystywanych do produkcji ogumienia ze zużytych opon najpóźniej do 2050 roku.

    (s), fot. Continental

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Wielu przedsiębiorców patrzy na 2025 r. z nadzieją na poprawę sytuacji gospodarczej. Nieco optymizmu płynie z […]

    Czytaj więcej… Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 RokuContinue

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Znacznie przeładowane „stonogi” z kontenerami i zespół pojazdów przewożący szamba betonowe zatrzymała kujawsko-pomorska ITD. Inspektorzy wstrzymali […]

    Czytaj więcej… Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szambaContinue

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO S-Way zdobywa prestiżową nagrodę Red Dot Award 2024 w kategorii Product Design

    Czytaj więcej… IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznejContinue

    Tagi : Continental
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda