Inspektorzy ITD mieli dobre oko! Drewna było dużo za dużo…
W miejscowości Pilzno, na drodze krajowej nr 73, podkarpaccy inspektorzy transportu drogowego (ITD) zatrzymali samochód ciężarowy […]
Milton Glaser, znany grafik, który stworzył słynny na całym świecie znak „I LOVE NY”, powiedział kiedyś: – Są trzy reakcje na projekt – tak, nie i Wow! To Wow! jest tą, do której należy dążyć. Właśnie „Wow!” było reakcją jury na opony Continental Hybrid HS5 i Hybrid HD5 podczas tegorocznej edycji Red Dot Award.
Dwie opony do pojazdów użytkowych, wyprodukowane przez Continental, pokonały konkurencję i zdobyły główną nagrodę w kategorii Product Design. Wyróżnieniem w tym corocznym konkursie wzornictwa produktowego i przemysłowego, projektowania marki i komunikacji oraz koncepcji projektowych jest znak jakości Red Dot, przyznawany najlepszym projektom. – Jesteśmy szczególnie dumni z nagrody dla dwóch pierwszych modeli naszej nowej generacji opon. Jest to potwierdzenie jakości naszych prac rozwojowych, które polegały na połączeniu koncepcji i przebiegu z designem oraz osiągami – mówi Hinnerk Kaiser, Head of Product Development Bus and Truck Tires w Continental.
Projekt opony kształtuje tożsamość marki. Nowa rodzina opon Continental Hybrid Generation 5 została opracowana z myślą o rygorystycznych wymaganiach codziennej eksploatacji w branży transportowej i logistycznej. Opony te bez trudu radzą sobie z częstym przyspieszaniem, hamowaniem, manewrowaniem i pokonywaniem zakrętów na różnych nawierzchniach, oferując jednocześnie wysokie przebiegi, doskonałą trwałość i optymalną przyczepność. Dzięki obniżonym oporom toczenia, ogumienie pomaga również skutecznie obniżyć zużycie paliwa i zminimalizować koszty operacyjne floty. – Konstrukcja opony odgrywa tu kluczową rolę. Wzmacnia tożsamość marki poprzez podkreślenie innowacyjnej siły i zaawansowania technologicznego – wyjaśnia Kaiser.
Konstrukcja obu zwycięskich opon, a zwłaszcza ich bieżnika, wyraźnie obrazuje zasady działania ogumienia. Design ma także kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że produkty Continental będą wyraźnie odróżniać się od opon innych marek. – Opracowując ogumienie Generation 5, chcieliśmy wprowadzić na rynek logiczną ewolucję długiej serii popularnych opon Conti Hybrid do samochodów ciężarowych i zastosować rozpoznawalne, a za razem praktyczne innowacje. Musieliśmy również wymyślić odpowiedni język projektowania, który wskazywałby na zastosowanie opony w transporcie towarowym – komentuje Kaiser.
Efekt sześciokątnego kreskowania na ścianie bocznej opony łączy ją z segmentem ogumienia objętym serią Conti Hybrid Gen5. Wpływa to na wzmocnienie widoczności wizerunku marki szczególnie, gdy opony zamontowane są na pojeździe. Ponadto, nowe ikony zastosowań, połączone z nazwą produktu, ilustrują przydatność opony dla różnych warunków drogowych. Wszystko to składa się na bardzo udaną koncepcję rozwoju, która zyskała uznanie profesjonalistów zarówno na poziomie funkcjonalnym, jak i projektowym.
Continental rozwija pionierskie technologie i usługi dla zrównoważonej i połączonej mobilności ludzi i towarów. Założona w 1871 roku firma technologiczna oferuje bezpieczne, wydajne, inteligentne i przystępne cenowo rozwiązania dla pojazdów, maszyn, ruchu drogowego i transportu. W 2022 roku Continental wygenerował sprzedaż na poziomie 39,4 mld euro i obecnie zatrudnia około 200 000 osób w 57 krajach.
(s), fot. Continental
W miejscowości Pilzno, na drodze krajowej nr 73, podkarpaccy inspektorzy transportu drogowego (ITD) zatrzymali samochód ciężarowy […]
Pierwszy, 3-osiowy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech, wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa został dostarczony […]
Transport kolejowy uznawany jest za niezawodną gałąź transportu, choć w ostatnich latach wyparły go bardziej elastyczne […]