Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » CONTINENTAL: Opona do dostawczaka VanContact A/S Ultra – trwałość o każdej porze roku

    CONTINENTAL: Opona do dostawczaka VanContact A/S Ultra – trwałość o każdej porze roku

    2 listopada, 2022
    Aktualności, Opony

    Opona VanContact A/S Ultra Continental została zaprojektowana z myślą o zrównoważonym rozwoju, ale bez żadnych kompromisów w zakresie właściwości opon istotnych dla bezpieczeństwa. Model produkowany jest obecnie w szerokiej gamie rozmiarów o średnicy 15-, 16- i 17 cali.

    CONTINENTAL, Opona do dostawczaka VanContact A/S Ultra – trwałość o każdej porze roku
    Continental VanContact A/S Ultra

    Te opony mogą być montowane w pojazdach często używanych w usługach dostawczych i przez firmy handlowe, w takich samochodach, jak np. Mercedes Sprinter, VW Crafter i Fiat Ducato, a także w mniejszych samochodach dostawczych, takich jak Mercedes V-Class lub VW T6.

    Postępująca urbanizacja, popularyzacja elektromobilności, również w branży transportowej oraz wzrost liczby dostaw w miastach i tych typu „od drzwi do drzwi”, znacząco zmieniły nawyki i wymagania dotyczące mobilności. Samochody dostawcze coraz częściej pokonują dłuższe dystanse, co wiąże się z jazdą w trybie stop-and-go również w miastach. Wszystkie te wymagania i potrzeby znalazły odzwierciedlenie w konstrukcji VanContact A/S Ultra. Continental opracował opony, które są solidne i trwałe oraz oferują bezpieczeństwo i opory toczenia charakterystyczne dla produktów klasy premium.

    Chcąc osiągnąć wysoki poziom rozwoju właściwości opony, inżynierowie Continental opracowali nową mieszankę gumową, profil i ścianę boczną. Do mieszanki gumy dodano nowe wypełniacze, które zmniejszają opory toczenia – ważny czynnik wpływający na niskie zużycie paliwa i zmniejszenie emisji CO2, a w przypadku samochodów elektrycznych, rozwiązanie to zapewnia również wydłużony zasięg.

    Jednocześnie, zastosowane w nowej mieszance polimery zapewniają wysokie przebiegi zarówno w użytkowaniu letnim, jak i zimowym. „Pułapki śnieżne” – małe poprzeczki w rowkach bieżnika – zatrzymują śnieg w rowkach i oferując w ten sposób dobre tarcie na drodze ze śniegiem. Stabilizują one również profil, przyczyniając się do precyzyjnego prowadzenia i wysokich przebiegów. W celu uzyskania dobrej przyczepności podczas jazdy po śniegu i na mokrej nawierzchni opracowano inteligentną lamelę 3D – specjalną konstrukcję, która stabilizuje bloki bieżnika, zapewniając tym samym krótką drogę hamowania. W warunkach zimowych konstrukcja ta pozwala na szerokie otwarcie lameli podczas przetaczania się przez obszar styku z podłożem, co zapewnia wysoką przyczepność na śniegu dzięki krawędziom lameli. Połączenie profilu i mieszanki gumowej dają w rezultacie efektywne przebiegi, opory toczenia i przyczepność na mokrej nawierzchni.

    Samochody dostawcze jeżdżące po mieście z trudem unikają mocnego kontaktu opon z krawężnikami. Aby ściana boczna była odporna na tak trudne warunki, zastosowano żebro szorstkie wokół całej ściany bocznej. Jego „ceglany wzór” chroni ścianę boczną przed uszkodzeniami i tym samym przyczynia się do tego, że opona jest bardzo wytrzymała, szczególnie w przypadku transportu miejskiego.

    Inżynierowie Continental opracowali również nowy, dobrze widoczny wskaźnik głębokości bieżnika dla opony VanContact A/S Ultra. Pokazuje pozostałą głębokość bieżnika opony znacznie lepiej niż małe paski w rowkach. Cztery grupy cyfr rozmieszczonych na obwodzie opony na blokach bieżnika wskazują pozostałą głębokość w zakresie pięciu, czterech i trzech milimetrów.

    (s)
    Fot. Continental

    Tagi : Continental, opony ciężarowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone