CONTINENTAL: Opona do dostawczaka VanContact A/S Ultra – trwałość o każdej porze roku
Opona VanContact A/S Ultra Continental została zaprojektowana z myślą o zrównoważonym rozwoju, ale bez żadnych kompromisów w zakresie właściwości opon istotnych dla bezpieczeństwa. Model produkowany jest obecnie w szerokiej gamie rozmiarów o średnicy 15-, 16- i 17 cali.

Te opony mogą być montowane w pojazdach często używanych w usługach dostawczych i przez firmy handlowe, w takich samochodach, jak np. Mercedes Sprinter, VW Crafter i Fiat Ducato, a także w mniejszych samochodach dostawczych, takich jak Mercedes V-Class lub VW T6.
Postępująca urbanizacja, popularyzacja elektromobilności, również w branży transportowej oraz wzrost liczby dostaw w miastach i tych typu „od drzwi do drzwi”, znacząco zmieniły nawyki i wymagania dotyczące mobilności. Samochody dostawcze coraz częściej pokonują dłuższe dystanse, co wiąże się z jazdą w trybie stop-and-go również w miastach. Wszystkie te wymagania i potrzeby znalazły odzwierciedlenie w konstrukcji VanContact A/S Ultra. Continental opracował opony, które są solidne i trwałe oraz oferują bezpieczeństwo i opory toczenia charakterystyczne dla produktów klasy premium.
Chcąc osiągnąć wysoki poziom rozwoju właściwości opony, inżynierowie Continental opracowali nową mieszankę gumową, profil i ścianę boczną. Do mieszanki gumy dodano nowe wypełniacze, które zmniejszają opory toczenia – ważny czynnik wpływający na niskie zużycie paliwa i zmniejszenie emisji CO2, a w przypadku samochodów elektrycznych, rozwiązanie to zapewnia również wydłużony zasięg.
Jednocześnie, zastosowane w nowej mieszance polimery zapewniają wysokie przebiegi zarówno w użytkowaniu letnim, jak i zimowym. „Pułapki śnieżne” – małe poprzeczki w rowkach bieżnika – zatrzymują śnieg w rowkach i oferując w ten sposób dobre tarcie na drodze ze śniegiem. Stabilizują one również profil, przyczyniając się do precyzyjnego prowadzenia i wysokich przebiegów. W celu uzyskania dobrej przyczepności podczas jazdy po śniegu i na mokrej nawierzchni opracowano inteligentną lamelę 3D – specjalną konstrukcję, która stabilizuje bloki bieżnika, zapewniając tym samym krótką drogę hamowania. W warunkach zimowych konstrukcja ta pozwala na szerokie otwarcie lameli podczas przetaczania się przez obszar styku z podłożem, co zapewnia wysoką przyczepność na śniegu dzięki krawędziom lameli. Połączenie profilu i mieszanki gumowej dają w rezultacie efektywne przebiegi, opory toczenia i przyczepność na mokrej nawierzchni.
Samochody dostawcze jeżdżące po mieście z trudem unikają mocnego kontaktu opon z krawężnikami. Aby ściana boczna była odporna na tak trudne warunki, zastosowano żebro szorstkie wokół całej ściany bocznej. Jego „ceglany wzór” chroni ścianę boczną przed uszkodzeniami i tym samym przyczynia się do tego, że opona jest bardzo wytrzymała, szczególnie w przypadku transportu miejskiego.
Inżynierowie Continental opracowali również nowy, dobrze widoczny wskaźnik głębokości bieżnika dla opony VanContact A/S Ultra. Pokazuje pozostałą głębokość bieżnika opony znacznie lepiej niż małe paski w rowkach. Cztery grupy cyfr rozmieszczonych na obwodzie opony na blokach bieżnika wskazują pozostałą głębokość w zakresie pięciu, czterech i trzech milimetrów.
(s)
Fot. Continental