Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » CONTINENTAL: Nowa etykieta UE dla opon – więcej informacji, łatwiejszy wybór

    CONTINENTAL: Nowa etykieta UE dla opon – więcej informacji, łatwiejszy wybór

    27 lutego, 2021
    Aktualności, Opony

    W maju 2021 r. zostanie wprowadzona nowa unijna etykieta dla opon, która zapewni bardziej wyczerpujące informacje na temat wybranych właściwości ogumienia. Na nowej etykiecie uproszczono klasyfikację oporów toczenia i skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni, podczas gdy poziom hałasu wskaże liczba decybeli i litery A, B lub C.

    CONTINENTAL: Nowa etykieta UE dla opon – więcej informacji, łatwiejszy wybór, Truckslog.pl

    Użytkownicy końcowi będą mogli uzyskać dostęp do dodatkowych informacji o wybranej przez siebie oponie w bazie danych UE, skanując kod QR na etykiecie. Kolejna nowość to dwa piktogramy, które wskazują, czy jest to opona samochodowa z przyczepnością na zaśnieżonej nawierzchni odpowiadającą unijnym normom homologacji dla danego typu, oznaczana wcześniej symbolem płatka śniegu, i/lub opona bez kolców, która oferuje przyczepność na lodzie zgodnie z nową normą ISO. Od maja 2021 r. unijna etykieta UE musi być również dostępna dla ciężkich opon do pojazdów użytkowych (klasa C3).

    Na nowej etykiecie klasy od A do C pozostaną niezmienione. W przypadku opon C1 i C2, odpowiednio dla samochodów osobowych i dostawczych, te, które wcześniej miały klasę E w zakresie oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, zostaną przypisane do klasy D, która była wcześniej pusta. Te natomiast, które wcześniej oznakowane były jako F i G zostaną przypisane do klasy E. Dzięki temu etykieta będzie jaśniejsza i łatwiejsza do interpretacji.

    Konsumenci będą mogli pobrać więcej informacji na temat każdej opony, skanując kod QR, który znajduje się w prawym górnym rogu etykiety. Kod QR zawiera łącze do bazy danych EPREL (EPREL = Europejski Rejestr Etykiet Energetycznych), w której umieszczona jest karta informacyjna produktu. Pokazuje ona wszystkie wartości etykiety dla konkretnej opony, a także początek i koniec produkcji danego modelu. Wszystkie karty informacyjne produktu, podobnie jak przypisanie do odpowiedniej klasy etykiet, są wprowadzane do bazy danych EPREL indywidualnie przez producenta opon.

    Nowa unijna etykieta opon ma na celu pomóc konsumentom w wyborze bardziej paliwooszczędnych opon, a jednocześnie uzyskać informacje o drodze hamowania. Zarówno dla użytkowników końcowych, jak i operatorów flot, wybór opon o niższych oporach toczenia może oznaczać znaczne oszczędności kosztów paliwa, a także obniżenie emisji. Z kolei jasne informacje na temat przyczepności na mokrej nawierzchni zapewnią większe bezpieczeństwo na drodze, a informacje na temat hałasu mają na celu zmniejszenie zanieczyszczenia hałasem powodowanym przez ruch drogowy.

    – Wprowadzone w 2012 roku jako obowiązkowe oznaczenie opon etykiety w naszej ocenie bardzo ułatwiły wybór odpowiedniego ogumienia do pojazdu zgodnie z preferencjami zarówno pod kątem stylu jazdy, jak i ekologii. Z naszej strony od lat produkujemy opony o najlepszych cechach pod katem zarówno bezpieczeństwa, czego dowodzą świetne parametry w klasie hamowania na mokrej nawierzchni, jak i dbałości o środowisko – dzięki niskim oporom toczenia. Widać to doskonale na przykładzie opon nowej generacji EcoContactTM6, dla których większość rozmiarów ma oznaczenie na etykiecie A/A – mówi Łukasz Kusiak, Product Manager Continental Opony Polska.

    (s)
    Fot. Continental

    Tagi : Ciężarówki, etykieta, logistyka, opony
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone