CONTINENTAL: ContiConnect 2.0 Advanced – zalety cyfrowego zarządzania oponami
Continental wprowadza pakiet Advanced do swojego niedawno zmodernizowanego rozwiązania zarządzania oponami ContiConnect 2.0, które umożliwia dokładne zarządzanie każdą oponą, rejestrowanie dodatkowych danych, w tym głębokości bieżnika i stanu opony.

- Możliwość dokładnego zarządzania każdą oponą
- Rozszerzone zarządzanie oponami umożliwia rejestrowanie dodatkowych danych, takich jak głębokość bieżnika i stan ogumienia
- Nowa aplikacja On-Site ułatwia mobilne zarządzanie oponami bezpośrednio z pojazdu
- Alerty i zalecenia sprawiają, że zarządzanie flotą jest łatwiejsze, bardziej wydajne i zrównoważone
Jest to kolejny krok firmy w kierunku odejścia od klasycznego monitorowania opon na rzecz zarządzania aktywami, a zintegrowana platforma ContiConnect wyszczególnia teraz wszystkie dane dotyczące stanu i historii ogumienia w ramach jednego systemu. – Już standardowa wersja ContiConnect umożliwia kompleksowe monitorowanie opon dzięki specjalnie dostosowanym narzędziom. Pakiet Advanced pozwala klientom wykorzystać wszystkie korzyści płynące z zarządzania ogumieniem – wyjaśnia Dushyanth Rajagopal, Product Manager Digital Solutions w Continental.
Dzięki ContiConnect 2.0 Advanced każda opona może być śledzona indywidualnie, niezależnie od tego, czy znajduje się w pojeździe, czy w magazynie. Każda opona ma w systemie swój cyfrowy odpowiednik wraz z numerem seryjnym, co oznacza, że użytkownik zawsze wie, która opona jest zamontowana w jakim pojeździe i na jakiej pozycji.

Oprócz ciśnienia i temperatury, można również rejestrować i monitorować np. głębokość bieżnika oraz stan ogumienia. Nowo opracowany czujnik ContiConnect drugiej generacji przekazuje dodatkowo informacje o przebytym dystansie, dzięki czemu floty mogą zawsze kontrolować przebieg opon. Poziom naładowania baterii czujnika również jest wskazywany w systemie. – Oprócz dokładnych odczytów danych, użytkownicy ContiConnect 2.0 Advanced otrzymują również alerty i zalecenia dotyczące ciśnienia w oponach, temperatury i głębokości bieżnika oraz terminów przeglądów pojazdów. Otwiera to drogę do jeszcze bardziej wydajnej, prostej, zrównoważonej i przyszłościowej formy zarządzania flotą – zaznacza Rajagopal.
Dane prosto na smartfon użytkownika
Specjalnie opracowana aplikacja On-Site przenosi ContiConnect 2.0 bezpośrednio na smartfon użytkownika. Jest to możliwe dzięki nowej generacji czujników, które, dzięki funkcji Bluetooth, umożliwiają bezpośredni transfer danych z urządzenia do aplikacji. Dzięki temu kontrolę pod kątem głębokości bieżnika i stanu opon można przeprowadzić bezpośrednio w pojeździe, co jeszcze bardziej upraszcza i ułatwia zarządzanie ogumieniem. Za sprawą aplikacji On-Site, nowego portalu internetowego i aplikacji dla kierowców, Continental ma odpowiednie rozwiązanie dla każdego użytkownika.

Doskonała wydajność floty: redukcja kosztów i oszczędność czasu
ContiConnect 2.0 Advanced oferuje firmom transportowym korzyści w postaci większej efektywności floty dzięki obniżeniu kosztów i oszczędności czasu, ponieważ przeglądy i wizyty w warsztatach można zaplanować z wyprzedzeniem – wyjaśnia Rajagopal.
Pozwala to uniknąć nieprzewidzianych awarii i przestojów pojazdów. Lepsza konserwacja opon to także oszczędność paliwa i pomoc w optymalizacji kosztów oraz utrzymaniu emisji CO2 na niskim poziomie, podobnie jak dłuższa żywotność wynikająca z wyeliminowania przedwczesnej wymiany opon.
Dzięki kompleksowemu podejściu do doradztwa, znanemu jako LODC (Lowest Overall Driving Costs), producent opon jest w stanie jeszcze bardziej obniżyć koszty operacyjne związane z ogumieniem. Ma ono znaczący wpływ na koszty paliwa, konserwacji i napraw, które stanowią ponad 53% całkowitych wydatków floty. Optymalny dobór opon, zarządzanie serwisem oparte na danych i kontrola ogumienia w odpowiednim czasie mogą znacznie zmniejszyć te wydatki. Częścią usług Continental jest również całodobowa obsługa awarii oraz optymalizacja procesów zamówień, administracji i fakturowania klienta.
Continental rozwija pionierskie technologie i usługi dla zrównoważonej i połączonej mobilności ludzi i towarów. Założona w 1871 roku firma technologiczna oferuje bezpieczne, wydajne, inteligentne i przystępne cenowo rozwiązania dla pojazdów, maszyn, ruchu drogowego i transportu. W 2022 roku Continental wygenerował sprzedaż na poziomie 39,4 mld euro i obecnie zatrudnia około 200 000 osób w 57 krajach.
(s), fot. Continental