GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każdego dnia europejskie floty samochodów ciężarowych zaopatrują nas w żywność, surowce i niezbędne materiały budowlane. Firmy transportowe i logistyczne wykorzystują około 6,4 miliona średnich i ciężkich samochodów ciężarowych (ACEA 2023), które niestrudzenie dostarczają towary do celu. Czynią to w obliczu coraz trudniejszych warunków rynkowych, gdzie dominującą rolę odgrywa rosnąca presja kosztów, surowe przepisy dotyczące emisji, brak wykwalifikowanych pracowników i niepewne łańcuchy dostaw.
Continental pomaga menedżerom flot pokonać te przeszkody dzięki swojemu szerokiemu portfolio opon i usług. Od maja 2023 roku firma technologiczna będzie pokazywać klientom w całej Europie, co ma do zaoferowania – na żywo, podczas wielkiego roadshow. https://www.continental-tires.com/pl/pl/b2b/truck/conti-roadshow.html
Nowa, pokazowa ciężarówka będzie obecna na targach oraz imprezach dotyczących pojazdów użytkowych w 35 różnych krajach pod hasłem „Twój biznes, nasze rozwiązania”. – Roadshow obraca się wokół naszego kompleksowego podejścia do zarządzania oponami, które jest zakorzenione w koncepcji Lowest Overall Driving Costs, w skrócie LODC, czyli dążenia do najniższych całkowitych kosztów jazdy – mówi Enno Straten, Head of Strategy, Analytics and Marketing, Replacement EMEA Tires w Continental. – Koszty operacyjne floty, na które wpływ mają opony, stanowią ponad 50% kosztów całkowitych. Optymalny dobór opon, zarządzanie serwisem oparte na danych i bieżnikowanie ogumienia mogą znacznie zmniejszyć te wydatki. Właśnie na tym chcemy skupić się, pokazując w całej Europie, że opony nie tylko są czarne i okrągłe, ale mają również ogromny potencjał oszczędnościowy. Nasza ciężarówka prezentuje najnowsze produkty i rozwiązania Continental ukierunkowane na zrównoważony rozwój, efektywne zarządzanie oponami i cyfryzację – dodaje.
Roadshow rozpocznie się 2 maja 2023 roku w Łotwie, a następnie, przez Estonię i Litwę, skieruje się do Polski. W naszym kraju będzie dostępny od 22 maja do 2 czerwca przemieszczając się między Warszawą, Katowicami i Poznaniem. Publicznie ciężarówka dostępna będzie na Targach Rozwiązań Transportowych 4Poland, 2 czerwca na Autodromie Jastrząb.
Kierowca Ronny Nittmann, pracujący dla hanowerskiej firmy przewozowej Böhm, będzie prowadził ciężarówkę pokazową wzdłuż i wszerz Europy, pokonując przy tym około 15.000 kilometrów. 42-latek będzie relacjonował swoje doświadczenia z tej dwuletniej podróży na specjalnym blogu. To właśnie tam przewoźnicy, menedżerowie flot, planiści transportu oraz kierowcy ciężarówek znajdą aktualne lokalizacje, a także przydatne informacje na temat transportu i logistyki w poszczególnych krajach oraz zabawne wiadomości i zaskakujące fakty. Eksperci podzielą się swoją wiedzą o oponach do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów dostawczych, zarządzania flotą i tachografów, a także omówią perspektywy mobilności elektrycznej w pojazdach użytkowych.
Do akcji przyłączy się również szwajcarska firma Designwerk, partner innowacyjny Continental i ekspert w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych. Najnowszy model bezemisyjnej ciężarówki od Designwerk, High Cab Semi 6x2T, będzie można zobaczyć w akcji na niektórych odcinkach roadshow, co zademonstruje jego duży zasięg możliwy do pokonania na jednym ładowaniu.
Pokazowa ciężarówka Continental podkreśla wszystkie kluczowe zagadnienia, które mają obecnie wpływ na branżę transportową i logistyczną. Optymalizacja kosztów i redukcja emisji dwutlenku węgla w celu spełnienia ambitnych celów UE w zakresie emisji to dwa najbardziej palące wyzwania, przed którymi stoją operatorzy flot w całej Europie. W realizacji tego zadania pomagają im opony o niskim oporze toczenia, które z pozytywnym skutkiem zmniejszają zużycie paliwa.
Nowa linia opon Conti Hybrid, wyróżniona niedawno nagrodą Red Dot Award 2023 w kategorii wzornictwo produktu, która zapoczątkowuje rozwój opon 5. generacji, oferuje również wydłużenie przebiegu aż o 20% w stosunku do poprzedniej generacji. Modele Conti Hybrid HS5 i HD5 będą dostępne we wszystkich popularnych rozmiarach już do końca tego roku. W ciężarówce pokazowej zostanie również zaprezentowana niedawno wprowadzona na rynek opona Conti VanContact Ultra. Ogumienie to, zaprojektowane przede wszystkim z myślą o tzw. dostawach ostatniej mili, ma wyjątkowo mocną ścianę boczną zapewniającą doskonałą trwałość.
Continental demonstruje również za pomocą swojej ciężarówki pokazowej ogromny potencjał koncepcji ContiLifeCycle. Ponowne wykorzystanie karkasów opon pomaga obniżyć koszty. Przy bieżnikowaniu zużywa się mniej surowców i emituje mniej zanieczyszczeń niż w przypadku produkcji nowej opony. W związku z naciskiem na całkowite koszty operacyjne i zrównoważony rozwój, bieżnikowanie opon do pojazdów użytkowych coraz bardziej zyskuje na znaczeniu.
Kolejnym kluczowym tematem jest koncepcja LODC. To kompleksowe podejście doradztwa w zakresie zarządzania oponami firmy Continental pomaga flotom obniżyć koszty operacyjne i utrzymać je na niskim poziomie. LODC oznacza Lowest Overall Driving Costs (najniższe całkowite koszty jazdy).
Jeśli chodzi o cyfryzację floty, monitorowanie opon i konserwację predykcyjną, Continental przychodzi swoim klientom z pomocą dzięki pakietowi rozwiązań cyfrowych ContiConnect, również prezentowanemu w ciężarówce pokazowej. Rejestracja danych o oponach, takich jak ciśnienie, temperatura, głębokość bieżnika i stan opon, oznacza przejście od klasycznego monitorowania opon do inteligentnego zarządzania aktywami. Integracyjna platforma ContiConnect gromadzi wszystkie dane dotyczące stanu i historii ogumienia w jednym systemie, umożliwiając indywidualne śledzenie każdej opony. Użytkownicy otrzymują również alerty i zalecenia dotyczące ciśnienia w oponach, temperatury i głębokości bieżnika, a także terminów przeglądów pojazdu. Otwiera to drogę do jeszcze bardziej efektywnej, prostej, zrównoważonej i przyszłościowej formy zarządzania flotą.
Europejskie roadshow firmy Continental przenosi firmę bezpośrednio do jej klientów. – Chcemy dać klientom szansę na doświadczenie naszych rozwiązań i usług, a także zaprezentować je w ich rodzimych krajach – wyjaśnia Straten. – Koncepcja roadshow idealnie wpisuje się w nasze kompleksowe podejście do doradztwa, które wykracza daleko poza zwykłą sprzedaż opon. Inicjatywa ta jest wyrazem bliskości z klientem, którą praktykujemy zarówno po stronie rozwoju produktu, jak i w zastosowaniu naszych niestandardowych rozwiązań.
(R), fot. Continental
W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]
Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]
CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]