CITROËN: Już można zamawiać w Polsce dostawczego ë-Jumpera
Elektryczny Citroën ë-Jumper to samochód dostawczy, który zapewnia użytkownikom wszystkie atuty wersji napędzanej silnikiem spalinowym oraz korzyści typowe dla pojazdów elektrycznych. To idealny partner w pracy dla klientów z różnych branż, dopasowany do ich wymogów.

Największy atut Citroëna ë-Jumpera to wszechstronność – to idealny samochód dostawczy na większość tras, który może wjechać do stref ograniczonego dostępu. Dostępne są dwa warianty pojemności akumulatora, które zapewniają zasięg do 340 km (najlepszy w klasie zgodnie z protokołem WLTP).
Akumulator trakcyjny został pomysłowo umieszczony pod podłogą, aby nie zajmować miejsca we wnętrzu, co czyni go najlepszym samochodem dostawczym w swojej klasie. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 37 kWh i zasięgu 200 km w cyklu WLTP, jest dostępny w wersjach nadwozia L1 i L2, a o pojemności 70 kWh i zasięgu 340 km w cyklu WLTP w wersjach nadwozia L2S, L3 i L4.
Elektryczny napęd zapewnia płynną i cichą jazdę oraz niższe koszty użytkowania. Elastyczna gama, dopasowana jest do indywidualnych potrzeb: są 4 wersje (furgon, podwozie z pojedynczą kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platforma z kabiną), cztery długości i trzy wysokości.
Samochód jest idealny do przewozu ciężkich ładunków. Ładowność wynosi do 1590 kg, pojemność do 17 m3, są dwie opcje DMC (dopuszczalna masa całkowita). Aż osiem praktycznych technologii wykorzystywanych jest podczas codziennej jazdy. Zamówienia na nowy, elektryczny model ë-Jumper są już przyjmowane. Ceny zaczynają się 258.100 zł netto.
Silnik odzyskuje energię podczas hamowania lub wytracania prędkości, dzięki czemu zwiększa się zasięg. Jego moc to 90 kW (120 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm, co sprawia, że elektryczny ë-Jumper spełnia wszystkie wymogi segmentu samochodów użytkowych. Nowy model rozwija maksymalnie dopuszczalną prędkość 110 km/h (przy DMC 3,5 t) lub 90 km/h (DMC 4 tony).
ë-Jumper to drugi po modelu ë-Jumpy zelektryfikowany samochód dostawczy z gamy Citroëna. Po premierze furgonu ë-Berlingo w styczniu 2021 roku, wszystkie samochody użytkowe marki zostaną zelektryfikowane.
(s)
Fot. Citroën