CITROËN: Już można składać zamówienia ë-Spacetourera
Zaprezentowanego w maju tego roku Nowego Citroëna ë-SpaceTourera w wersji „100% ëlectric” można już zamawiać. Nowy model wpisuje się w strategię elektryfikacji marki „Inspirëd by You All”, w ramach której w 2020 roku zostanie wprowadzonych jeszcze 5 zelektryfikowanych modeli: Ami, ë-C4, SUV C5 Aircross Hybrid, ë-Jumpy i ë-Jumper. Cała gama samochodów dostawczych zostanie zelektryfikowana w 2021 roku.

Citroën ë-SpaceTourer ma wszystkie atuty SpaceTourera – szeroką ofertę nadwozi z trzema dostępnymi długościami i nawet 9 miejscami, ultramodułowe wnętrze, 15 systemów wspomagania zapewniających bezstresową jazdę, a także wysokość 1,90 m, która umożliwia wjazd na wszystkie parkingi. Do tego ma napęd elektryczny. ë-SpaceTourer jest dostępny w czterech wersjach: Feel i Shine dla klientów indywidualnych oraz Business i Business Lounge dla klientów biznesowych.
Tryb ë-comfort zapewnia płynną jazdę typową dla napędu elektrycznego i wysoki komfort związany z brakiem hałasu. Nowy model może mieć dwa poziomy zasięgu (do 330 km zgodnie z protokołem WLTP). Spełnia wszystkie potrzeby i zapewnia swobodny wjazd do stref ograniczonego ruchu, dostępnych jedynie dla samochodów o niskiej emisji CO2.
Nowy ë-SpaceTourer będzie dostępny w cenie od 213.000 zł brutto. Pojawi się w salonach pod koniec 2020 roku. Nowy Citroën ë-SpaceTourer w wersji „100% ëlectric” dysponuje wszystkimi atutami wersji spalinowej pod względem wyrazistego charakteru, wymiarów, pojemności bagażnika i schowków oraz ładowności. Wraz z elektryfikacją przed użytkownikami tego modelu otwiera się swobodny dostęp do centrów miast i to bez żadnych ograniczeń. Dzięki zwiększeniu zasięgu możliwe staje się też pokonywanie znacznie dłuższych tras. Elektryczny napęd zapewnia wyższy komfort dzięki większej przyjemności z jazdy i cichej pracy silnika.
ë-SpaceTourer Feel, dostępny w trzech długościach nadwozia i ë-SpaceTourer Shine w wersji M i XL z 8, 7 lub 5 miejscami (5 miejsc w opcji – przeznaczone są głównie dla dużych rodzin i dla tych, którzy uwielbiają wyjazdy ze znajomymi. Wnętrze oferuje bogate możliwości zmiany konfiguracji dzięki przesuwnym siedzeniom zamontowanym na prowadnicach, pokaźnej pojemności bagażnika i większej ilości miejsca na nogi. Siedzenia są wyposażone w regulację kąta pochylenia oparcia i można je złożyć w stolik (siedzenie pasażera z przodu oraz siedzenia w drugim i trzecim rzędzie), dzięki czemu można łatwo przewozić sporych rozmiarów sprzęt sportowy i rekreacyjny lub rzeczy do domu.
ë-SpaceTourer Business jest dostępna w trzech długościach nadwozia, do przewozu od 5 do 9 osób. Ta wersja o atrakcyjnej stylistyce jest przeznaczona głównie dla zawodowych przewoźników (busy hotelowe, taksówki itp.). Można ją dowolnie skonfigurować, jeśli chodzi o ilość miejsc siedzących i wyposażenie, co w praktyce daje możliwość otrzymania samochodu idealnie dostosowanego do indywidualnych potrzeb klienta.
ë-SpaceTourer Business Lounge jest dostępny w dwóch długościach nadwozia M i XL z 6 lub 7 miejscami (7 miejsc w opcji). W zależności od potrzeb może służyć jako salon lub biuro „na kółkach”. Jest wyposażona w pojedyncze fotele ze skórzaną tapicerką, ustawione tyłem do kierunku jazdy (w drugim rzędzie), składany, przesuwny stolik i dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części, zapewniające większą kameralność. Wersja ta jest przeznaczona do potrzeb biznesowych (samochody z kierowcą, przewóz VIP-ów).
Obie wersje są wyposażone w przewód ładowania tryb 2, pokładową ładowarkę prądu jednofazowego 7,4 kW, elektryczny hamulec postojowy i osłonę z blachy stalowej pod silnikiem. Użytkownicy mają do wyboru dwa poziomy zasięgu: 230 km zgodnie z protokołem WLTP (w wersjach XS, M, XL) wyposażonych w akumulator 50 kWh lub 330 km zgodnie z protokołem WLTP (w wersjach M i XL) wyposażonych w akumulator 75 kWh. Akumulator trakcyjny ma gwarancję zachowania przynajmniej 70% pojemności przez 8 lat lub do 160.000 km przebiegu (przy każdym przeglądzie wydawane jest zaświadczenie pojemności akumulatora).
(s)
Fot. Citroën